  • 1. Data: 2009-11-17 09:39:05
    Temat: Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.
    Od: "Lech" <l...@g...com>

    Mam kompa nieco zabytkowego, ale leszego nie potrzebuję do Worda i pisania
    maili :) i w tym złomie zaczął mi rzezić strasznie glośno wiatraczek na
    karcie graficznej radeon 9550, co mi potwornie przeszkadza w pracy. Nie mam
    w tej chwili ani ochoty, ani kasy na to, żeby wymieniać cokolwiek (szukać po
    sklepach i allegrach karty na AGP, etc.). Czy mogę bez ryzyka po prostu ten
    wiatraczek odłączyć? Nie zjara się karta?

    tia

    L.

  • 2. Data: 2009-11-17 09:46:18
    Temat: Re: Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Lech pisze:
> [...]
    > sklepach i allegrach karty na AGP, etc.). Czy mogę bez ryzyka po prostu ten
    > wiatraczek odłączyć? Nie zjara się karta?

    Jeśli jej nie obciążasz w 3D to wydaje mi się, że nic sie nie stanie.
    Zadbaj tylko o rozsądna wentylacje obudowy (nie ma mowy o skłębionych
    kablach i zalegającym kurzu) ;)

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-11-17 10:01:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Lech pisze:
    > w tej chwili ani ochoty, ani kasy na to, ?eby wymienia? cokolwiek (szuka? po
    > sklepach i allegrach karty na AGP, etc.). Czy moge^ bez ryzyka po prostu ten
    > wiatraczek od^(3)?czy?? Nie zjara sie^ karta?

    A dlaczego go po prostu nie wyczyścisz i nie nasmarujesz?

    Albo nie wymienisz na jakiś duży, wolnoobrotowy, dmuchający
    na odsłonięty radiator karty?

    PS. Włącz MIME, bo wysyłasz tym Outlookiem nieczytelne śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-11-17 10:14:05
    Od: "Lech" <l...@g...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na odsłonięty radiator karty?
    >
    > PS. Włącz MIME, bo wysyłasz tym Outlookiem nieczytelne śmieci.

    ąśżźćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem świadom...

    Czym nasmarować? Sorry, ale jestem "noga" w kwestiach sprzętowo
    technicznych.

    L.

  • 5. Data: 2009-11-17 10:30:47
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Lech pisze:

> [...]
    > ąśżźćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem świadom...
    > Czym nasmarować? Sorry, ale jestem "noga" w kwestiach sprzętowo

    Hej,
    - wyczyść
    - poszukaj, jak się dostać do panewki (często pod naklejką...)
    - jak masz w domu, to genialny jest olej techniczny (taki, jak
    np. używa się do maszyn do szycia, czy dziewiarskich...)
    - na upartego możesz użyć WD40 (będzie działać kolejny rok,
    ale WD40 jest zbyt suche, bardzo dużo odparowuje),
    - jak jesteś studentem w akademiku: idź do modułu żeńskiego
    i pożycz parę kropli oleju jadalnego.

    p.s. oczyść dokładnie łopatki i radiator z kurzu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 6. Data: 2009-11-17 10:41:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Lech pisze:
    > ąśżźćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem świadom...

    Teraz jest OK :)

    > Czym nasmarować? Sorry, ale jestem "noga" w kwestiach sprzętowo
    > technicznych.

    Na krótką metę czymkolwiek, najwyżej potem będziesz czyścił :)
    Olej maszynowy, olej silikonowy, ewentualnie towot (ale to
    zmniejszy obroty i może przyspieszyć wyrobienie się łożyska).
    W ostateczności na parę tygodni zadziała nawet oliwa z oliwek ;)

    Unikaj WD40, to głównie czyści, ale prawie nic nie smaruje.
    A smarowanie jakie zapewnia jest na tyle dobre, że obroty
    gwałtownie rosną i łożysko się w ekspresowym tempie zużywa.

    Przede wszystkim zaś *wyczyść* łopatki i radiator. Zazwyczaj
    już to dużo daje.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-11-17 11:14:25
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    DooMiniK napisał(a):

    > - jak jesteś studentem w akademiku: idź do modułu żeńskiego
    > i pożycz parę kropli oleju jadalnego.

    Olejów schnących bym nie polecał..

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 8. Data: 2009-11-17 11:39:27
    Od: "Lech" <l...@g...com>

    Dziękuję za rady.

    L.

  • 9. Data: 2009-11-17 13:19:39
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Lech pisze:
    > ąśżźćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem świadom...

    Tak już gwoli ścisłości: to się robi na pl.test lub alt.pl.test;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 10. Data: 2009-11-17 22:08:43
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Lech pisze:
    > Dziękuję za rady.
    >
    > L.

    Jeśli padły łożyska to smarowanie nie pomoże, u mnie tak się działo jak padł
    wiatraczek na
    chipsecie, zaczął potwornie wyć - okazało się że rozleciały się łozyska

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl