    From: Tomasz Bątor <m...@k...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Przyzwoity laptop
    Date: Tue, 17 Nov 2009 22:02:00 +0100

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:51:02 +0100, B.G napisał(a):

    > Nie patrz specjalnie na jakość matrycy w kupowanym notebooku. Zadbaj aby
    > miał wyjście video DVI/HDMI oraz kup sobie do tego normalny monitor z DVI,
    > może być niedrogi poleasingowy DELL, F-S albo coś podobnego ale koniecznie
    > na matrycy PVA albo MVA. Zapłacisz kilka stów a obraz z niego niczym
    > turbodymomen zawstydzi wyświetlacz z notebooka.

    Wow, muszę przyznać, że takie rozwiązanie nie przyszło mi do głowy i jestem
    całkowicie zaskoczony. Pomysł wydaje się świetny i na pewno to dokładnie
    przemyślę. Dzięki!

    > Kup sobie koncentrator USB z zasilaczem. Włączysz go tylko do jednego
    > gniazda w notebooku a do niego podłączysz normalną klawiaturę, mysz,
    > drukarkę itp. co tam chcesz. Zadbasz o zdrowie dłoni a dodatkowo nie
    > będziesz miał galimatiasu kablowego bezpośrednio wyrastającego z notebooka.

    +1. Normalna klawiatura, mniam :)

    > Nie wiem czy jest jakiś szczególny powód brandzlować się e-satą (oczywiście
    > jest szybsze) - IMO zakup uniwerslaną kieszeń SATA/PATA na USB, albo wręcz
    > jej karykaturę w postaci uniwersalnego kabelka (mostka) zakończonego z
    > jednej strony wtykiem USB a z drugiel "multiwtyczką" PATA 3,5cala, PATA 2,5
    > cala i SATA. Podłączysz do tego co chcesz.

    A tu się akurat nie zgodzę. Używam dysków na USB już od jakiegoś czasu i
    jest to katastrofa wydajnościowa w porównaniu do e-SATA. Do backupów
    odpalanych na noc się nadaje, ale do użytku jako główny dysk na dane
    (system jest/będzie na SSD, maks 128 GB) - nie. Znaczy: da się, ale jest to
    męka.

    > To tak tylko zupełnie moim zdaniem, nie mogę patrzeć jak ludzie w domach
    > męczą się na notebookach :/ Taki trynd niestety.

    Dzięki raz jeszcze za rady, całkowicie przestawiłeś mój tor myślenia.

    t.

    --