  • Data: 2009-12-01 13:51:55
    Temat: Re: Przyznac sie, kto tak juz robil?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:

    > Różnica cen to nie cecha kapitalizmu i wolnego rynku. W każdym systemie
    > i na każdym rynku znajdzie się amator wysokich i niskich cen. Markety
    > zabiły konkurencję,

    Mają zdaje się około 30% rynku, zaledwie. Ostatnio urząd antymonopolowy
    rozpatrywał jakąś skargę i tak stało w uzasadnieniu, OIDP.

    > dlatego, że w swojej wielkości, a właściwie w
    > małości klienta nie zależy im na pojedynczym kliencie. Co im zrobisz:
    > Tescom, Auchanom, czy Piotrom i Pawłom jak u nich nie kupisz? Nic im nie
    > zrobisz.

    Jak żona zrobi listę zakupów, to największą szansę jej realizacji dają:
    Alma, Piotr i Paweł, ew. Bomi. W dalszej kolejności: Carrefour, Leclerc, Tesco.
    Następnie dopiero bliskie sklepy osiedlowe, a na koniec dyskonty typu Lidl,
    Biedronka.

    > Jak nie kupisz u Staszka, to Staszek to poczuje. Chyba że Staszek

    Staszek ma po prostu fizycznie za mały sklep aby zmieścić choćby po jednej
    sztuce towaru, tak, aby zadowolić gust róznych klientów. Więc ma tylko to
    co najpopularniejsze. W niektórych dziedzinach ma owszem szansę konkurować.
    Np. może postarać się o swieże i dobre warzywa, o co w marketach trudno.
    I owoce i warzywa faktycznie kupuję od domem.