  • Data: 2009-12-01 13:08:44
    Temat: Re: Przyznac sie, kto tak juz robil?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-12-01 13:45:35 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

    > No nie wiem, w samych marketach masz konkurencje i różne podejście.
    > Masz taniochę w Tesco i Auchan i przeciwieństwo tego Piotr i Paweł.
    Różnica cen to nie cecha kapitalizmu i wolnego rynku. W każdym systemie
    i na każdym rynku znajdzie się amator wysokich i niskich cen. Markety
    zabiły konkurencję, dlatego, że w swojej wielkości, a właściwie w
    małości klienta nie zależy im na pojedynczym kliencie. Co im zrobisz:
    Tescom, Auchanom, czy Piotrom i Pawłom jak u nich nie kupisz? Nic im
    nie zrobisz. Naród pracujący od 9 do 17 i tak nie ma gdzie iść, albo
    tak mu się wydaje, ja pracuję czasem więcej i jakoś znajduję na to czas.
    Jak nie kupisz u Staszka, to Staszek to poczuje. Chyba że Staszek
    zajmuje się sprzedażą piwa, a resztę ma bo ma. To też mu wisi, czy
    przyjdzie do niego jeden z drugim. Bo na pewno ktoś przyjdzie. Do
    piekarni po prawdziwy chleb mam może pół kilometra. Siostra z Poznania,
    zawsze mnie prosi żebym przywiózł choćby mrożonego, jak tam gdzieś
    jadę. Żarcie ogólnie spokojnie można kupić w małych sklepach, a
    produkty fabryczne, cukry, proszki itp, są wszędzie takie same.
    > Jest jedna rzecz na którą narzekam w supermarketach, a mianowicie
    > ryby. Boje się tam kupować świeże, choć po
    Akurat ryby w marketach są lepsze niż w przeciętnym sklepie, są podłe,
    ale lepsze. W BB innych nie ma. Są tylko podłe i nie jadalne.
    > opowieściach mojej mamy o rybnym niby renomowanym to teraz świeżą rybę
    > kupię chyba tylko od hodowcy ;). Reszta jest taka sama jak w małych
    > sklepikach. Jeśli masz dobry mały sklepik to tylko pozazdrościć, bo
    > większości wszyscy kręcą i mali i duzi. Wszyscy, market i pan Staszek
    > od spożywczo monopolowego są nastawieni na maksymalizacje zysku, taki
    > jest kapitalizm, nikt tego nie robi dla idei.
    Ludzie mają za dużo pieniędzy więc kupują co popadnie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam