-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Technolog <t...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Date: Fri, 9 Jul 2010 14:01:08 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 86
Message-ID: <1...@4...net>
References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net>
<1...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: 188.33.208.42
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278676872 14421 188.33.208.42 (9 Jul 2010 12:01:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 12:01:12 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Antivirus: avast! (VPS 100709-0, 2010-07-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295863
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:40:25 +0200, Yakhub napisał(a):
> Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:19:36 +0200, Technolog napisał(a):
>> - na autostradzie:
>> a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca.
> /ciach/
>> Dzięki temu 4 kierowcy wypoczywają, nie muszą skupiać się na
>> drodze i gdy będą prowadzili inną kolumnę przez powiedzmy godzinę, będą w
>> dobrej formie. /ciach/
>
> Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twoje intencje - miałbym oddać kontrolę
> nad swoim samochodem w ręce obcego, przypadkowego człowieka? A innym razem
> inny, przypadkowy człowiek oddawałby mi kontrolę? Nierealne. Ludzie nie
> ufają sobie aż tak.
Tak samo przypadkowego, jak kierowca autobusu albo tysiące mijających Cię w
swoich samochodach ludzi - każdy z rych jadących z naprzeciwka może nagle
zasłabnąć, zasnąć.
>> b) kolumny tirów, w których dwóch kierowców jest tylko w pierwszym
>> pojeździe. Sprawdzałoby się to tylko chyba przy kilku tirach jednej firmy
>> jadących w to samo miejsce - ale takie sytuacje nie są rzadkie.
>
> Czym (w praktyce) różniłoby się to od jednej ciężarówki z kilkoma
> przyczepami? Poza tym, że każda "przyczepa" miałaby swój silnik i nie
> byłaby fizycznie przyczepiona do pozostałych?
No ej :)
Tym, że w każdej chwili każdy z pojazdów może się odłączyć i pojechać swoją
drogą. Dodatkowo pozostali kierowcy "odpoczywają" a samochód jest ciągle w
drodze - więc firmy transportowe oszczędzają, a przecież wszystko (lub
składniki wszystkiego) jest transportowane, więc oszczędności przełożą się
na wszystkich.
>> - w mieście:
>> aby nie zmuszać aut do rozpoznawania trasy jak we wspomnianym konkursie,
>> należałoby w drogę wbudować serię nadajników wzdłuż pasów (wbudowanych np.
>> w tzw. "kocie oczka") lub jakichś kabli, które każde auto by sobie
>> czujnikami namierzało. Należałoby do tego dodać czujniki tego, co dzieje
>> się wokół auta i teoretycznie mamy dane takie, jakie ma kierowca, tylko
>> automat się nie zagapi, nie zaśnie, a wykryje i zareaguje na zagrożenie
>> szybciej, niż człowiek. Oczywiście nie wszystkie drogi mogłyby być w ten
>> sposób od razu uzbrojone - wiele pozostałoby tradycyjnych.
>
> Realne, choć mimo wszystko - technicznie trudne. I pierońsko drogie.
Być może. W każdym razie chodzi o czujniki - nie o kamery analizujące
obraz. A pensje kierowców ciężarówek (i diety) także są duże - to
pieniądze, które właściciele firm transportowych mogliby częściowo
przekazać na system.
>> Początkowo oczywiście takie samochody musiałyby mieć jakieś oznaczenia, np.
>> świetlne, iż prowadzone są przez automaty. Pozostaje też do ustalenia wiele
>> kwestii prawnych. Ale czyżby to było hamulcem? Teoretycznie, doprowadzając
>> do automatyzacji wszystkie pojazdy, gwałtownie redukujemy ilość wypadków i
>> osób w nich poszkodowanych.
>
> Czy zredukujemy - to by się dopiero okazało. Problem prawny jest nie do
> zignorowania - kogo można pociągnąć do odpowiedzialności w sytuacji, gdy
> taki autosamochód spowoduje wypadek?
Wiem i nie jestem prawnikiem. Ale nikt nie wini maszynistów za wypadki na
przejazdach kolejowych (nie licząć ich zaniedbań). Różnica byłaby taka, że
na drodze nie ma narysowanych torów. A gdyby auto nagle "zwariowało" -
teraz też tak się dzieje, vide problem z pedałami Toyoty (heh, fajnie
zabrzmiało). Wtedy wkracza sąd, przy założeniu, że takie sytuacje stanowią
margines.
>> (oczywiście dla fanów prowadzenia mogłyby pozostać jakieś odcinki,
>> które automaty by omijały, lub miały wydzielony pas).
>
> Dlaczego przyjmujesz, że automaty i samochody nie mogłyby się poruszać po
> tych samych drogach?
Wydaje mi się, iż na początku byłoby to mniej problematyczne. Ten oddzielny
pas byłby odpowiednikiem tych torów przed pociągiem, o których pisałem
powyżej. Mogłoby to być traktowane jako wyjątkowe miejsce, ogrodzone, aby
dzieciaki czy psy nie zakłócały ruchu. Poza tym wszystkie auta na tym pasie
jechałyby identyczną prędkością - to ważne:
http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M&feature=p
layer_embedded :)
--
Pozdrawiam
Technolog
www.reklamisko.com - gdzie obrywa się kiepskim reklamom
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 15:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 18:17 Bydlę
- 09.07.10 18:28 Technolog
- 09.07.10 18:31 Bassteq
- 09.07.10 19:42 pavellz
- 09.07.10 20:19 Technolog
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
- 10.07.10 09:36 Technolog
- 10.07.10 11:14 Robek
- 10.07.10 12:16 J.F.
- 10.07.10 20:32 J.F.
- 10.07.10 21:46 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=