eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzyszlosc energetykiRe: Przyszlosc energetyki
  • X-Received: by 10.140.108.132 with SMTP id j4mr295067qgf.1.1399029281142; Fri, 02 May
    2014 04:14:41 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.108.132 with SMTP id j4mr295067qgf.1.1399029281142; Fri, 02 May
    2014 04:14:41 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!c1no490075igq.0!news-out.goo
    gle.com!dz10ni28916qab.1!nntp.google.com!j15no140282qaq.1!postnews.google.com!g
    legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 2 May 2014 04:14:40 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.89.43;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.174.89.43
    References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
    <lh53i6$abd$1@node2.news.atman.pl> <lh942k$jav$1@news.task.gda.pl>
    <lh97mu$8m1$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <li38de$gl$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <ljtcg9$peq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Fri, 02 May 2014 11:14:41 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33572
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 2 maja 2014 12:47:25 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 02.05.2014 11:45, Marek wrote:
    >
    > > On Thu, 01 May 2014 13:51:37 +0200, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    >
    > >> Dla silnika węglowodory-ciekły tlen (impuls 2.58km/s)
    >
    > >> stosunek masy paliwa do pustego statku dla
    >
    > >> Marsa 6
    >
    > >> Ziemi 75.8
    >
    > >> Dla silnika ciekły wodór/tlen (impuls 4.13km/s)
    >
    > >> Mars 2.36
    >
    > >> Ziemia - 14 Różnice są gigantyczne.
    >
    > >
    >
    > > A jakby zamiast budować wielkie i ciężkie konstrukcje do latania i
    >
    > > walczyć z grawitacją przy starcie, podzielić wszystko na najmniejsze
    >
    > > części i wysyłać je mikrostatkami to bilans wymagań energetycznych nie
    >
    > > byłby korzystniejszy? Pasażerów każdy osobno w mini pojeździe...
    >
    >
    >
    > Z powodów podstawowych nie, a może być nawet gorzej, bo
    >
    > opór atmosfery będzie miał większy wpływ.
    >
    > Czy masz końcowy pojazd na 10 ton, czy 10 pojazdów
    >
    > na 1 tonę, i tak potrzebujesz (w wersji teoretycznej bez atmosfery)
    >
    > 758 ton paliwa.
    >
    >
    >
    > Może być taniej z powodów technicznych, bo np jakiś mały silnik
    >
    > będzie wyjątkowo udany, a masowa produkcja małych statków
    >
    > doprowadzi do zbicia ceny i poprawy kontrukcji (tak jak z sojuzem,
    >
    > jednorazówka, więc każdy następny jest ciut ulepszany, obecnie
    >
    > to bardzo odporna zabawka).
    >
    >
    >
    > To, co bardzo pomaga, to wiele stopni. Paliwo nie trzyma się
    >
    > samo, musi miec pojemnik, a nie ma sensu targać całej skorupy,
    >
    > gdy zostało 10% masy paliwa. Ale to się używa od dawna:)
    >
    >
    >
    > Wracajac do wożenia, NASA rozpisała w zeszłym roku konkurs
    >
    > na 'stację paliw'. Kto im dostarczy paliwa, będzie maił zbyt,
    >
    > a paliwo na orbicie drogie;)
    >
    >
    >
    > Cokolwiek dużego, a pewnie taka będzie wyprawa na Marsa,
    >
    > trzeba robić w ten sposób. Ale znów trzeba się zastanowić,
    >
    > czy trzeba to składać, a mozę wysłąć osobno?
    >
    > Zapasy paliwa czy ząrcia można wysłąć osobno, z nieco
    >
    > twardszym lądowaniem. A najlepiej iteraqcję wcześniej,\
    >
    > żeby wiedzieć, ze wylądowało zanim wyślemy ludzi;)
    >
    > M.in wspomniany już plan Zubrina tak wyglądał.
    >
    >
    >
    > pzdr
    >
    > bartekltg

    Na razie to chyba Rosjanie jako jedyni mają patent na tanie silniki rakietowe.
    Ciekawe czy z powodu sankcji upadnie przemysł kosmiczny w USA. Żeby tanio latać
    potrzeba taniego paliwa. najlepiej jak by się go wydobywało koparkami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: