  • Data: 2014-04-11 16:40:02
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-04-09 21:34, k...@g...com pisze:
    > Za Twojego życia nikt na Marsa nie poleci. Potem tez nie. Tam nie ma
    > nic takiego na co warto by wydać mnóstwo kasy. Badania są prowadzone
    > technologie. Kluczowy dla takich lotów tam i nazad jest brak
    > energii. Kryptonitu >jeszcze nie wyprodukowano.

    >Płytka analiza. Na znacznie mniej efektowny Ksiezyc ktos polecial.
    >A to bylo bardziej hazardowne niz dzisiejszy lot na Marsa.

    Ale wtedy nikt nie wiedzial ile to bedzie kosztowac, no i byla
    potrzeba spoleczna.
    A i budzet nie byl tak napiety.

    Wiec kogutek ma racje - nikt tam nie poleci, bo za drogo.

    >Wsród powodów zastoju, które wymieniles nie ma tego właściwego
    >- ludziom sie nie chce. Jestesmy innym gatunkiem niz kilkadziesiat
    >lat temu. Zapewne slyszales, ze najszybsze, nalinteligentniejsze,
    >najwytrwalsze pokolenie to my 50+.

    Ale po co ma sie nam chciec ? Juz wiemy ze tam nic ciekawego nie ma. A
    drogo horendalnie.
    Na bliska orbite to chetnie sam bym sie przelecial, ale nie mam
    wolnych 50 mln ...

    Za to robotow jeszcze kilka mozemy wyslac. A potem i to przestanie
    miec sens :-)

    >Mimo ze taki lot zaskutkowalby nieprawdopodobnym rozwojem technologii
    >i czego tam jeszcze, to sie nie chce.

    Akurat pomyslowi Zubrina zarzucaja ze jest realizowalny, czyli nie
    opracuje nowych technologii :-)

    A te technologie to jakie i po co ?

    >Nawet rozmnazac wam mlodym sie nie chce - a daje glowe, ze jedno z
    >drugim (znaczy seks z Kosmosem) ma duzo wspólnego.
    >Oto kres rasy bialej, której głównym osiagnieciem bylo zdobycie
    >Ksiezyca.

    Innym rasom tez sie przestanie chciec rozmnazac, jak sie dorobia :-)

    Tak naprawde to w fizyce nadzieja - jesli nie wykryjemy czegos
    niezgodnego z obecna nauka, przelomowego, to ludzkosc szczeznie marnie
    ..

    J.