  • Data: 2010-12-04 09:54:49
    Temat: Re: Przymarzające drzwi
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4cf52663$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zamki (bębenki) warto przesmarować smarem grafitowym, wystarcza na
    > kilka-kilkanaście lat. A w wypadku centralnego, to raczej siłowniki -
    > czyli też smar silikonowy, ale bez rozbierania może być ciężko. Ale
    > wystarczy pewnie zdjąć poszycie z wewnętrznej strony drzwi, żeby się do
    > nich dobrać, więc w pierwszym rzędzie ogrzewany garaż (bo połamiesz) i z
    > suszarką w łapce można próbować.

    Z własnego doświadczenia odradzam smarowanie zamków gęstymi smarami,
    ponieważ do tego smaru dostają się kropelki wody, które następnie mieszają
    się z tym smarem i zostają w nim uwięzione w postaci maleńkich kropelek. Po
    zamarznięciu trudno nawet jest roztopić te kropelki wrzątkiem. Tylko raz
    jedyny dałem się namówić na zasmarowanie zamków. Pierwszy sezon było super.
    Zamki pracowały idealnie i nawet przy największych mrozach nie miałam z nimi
    najmniejszych problemów. Problemy dopiero się zaczęły jak przyszedł drugi
    sezon. Wystarczyło, ze temperatura psadła poniżej zera, a ja musiałem grzać
    drzwi palnikiem gazowym, żeby je w ogóle otworzyć.
    Żeby wyczyścić zamki z tego smaru musiałem je wszystkie powyjmować i myć w
    benzynie, a zasyfione wewnątrz drzwi myć płynami do mycia silników i myjką
    ciśnieniową. Od tego czasu ograniczma się do smarowania takich mechanizmów
    przy pomocy WD40 lub spryskaniem odrobiną smaru rozpuszczonego w benzynie.
    Po wyschnięciu benzyny pozostaje bardzo cieniuteńka warstewka smaru, w
    której nie mogą być więzione kropelki wody.
    Jeżeli chodzi o siłowniki to potrzebne są tu smary na bazie silikonu i także
    jak najmniejsza ilość. Trzeba jednak pamiętać , że większość siłowników poi
    prostu jest nierozbieralna. Tak więc w razie problemów raczej nalezy je
    wymienić.