-
Data: 2010-12-04 09:54:49
Temat: Re: Przymarzające drzwi
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
news:4cf52663$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
> Zamki (bębenki) warto przesmarować smarem grafitowym, wystarcza na
> kilka-kilkanaście lat. A w wypadku centralnego, to raczej siłowniki -
> czyli też smar silikonowy, ale bez rozbierania może być ciężko. Ale
> wystarczy pewnie zdjąć poszycie z wewnętrznej strony drzwi, żeby się do
> nich dobrać, więc w pierwszym rzędzie ogrzewany garaż (bo połamiesz) i z
> suszarką w łapce można próbować.
Z własnego doświadczenia odradzam smarowanie zamków gęstymi smarami,
ponieważ do tego smaru dostają się kropelki wody, które następnie mieszają
się z tym smarem i zostają w nim uwięzione w postaci maleńkich kropelek. Po
zamarznięciu trudno nawet jest roztopić te kropelki wrzątkiem. Tylko raz
jedyny dałem się namówić na zasmarowanie zamków. Pierwszy sezon było super.
Zamki pracowały idealnie i nawet przy największych mrozach nie miałam z nimi
najmniejszych problemów. Problemy dopiero się zaczęły jak przyszedł drugi
sezon. Wystarczyło, ze temperatura psadła poniżej zera, a ja musiałem grzać
drzwi palnikiem gazowym, żeby je w ogóle otworzyć.
Żeby wyczyścić zamki z tego smaru musiałem je wszystkie powyjmować i myć w
benzynie, a zasyfione wewnątrz drzwi myć płynami do mycia silników i myjką
ciśnieniową. Od tego czasu ograniczma się do smarowania takich mechanizmów
przy pomocy WD40 lub spryskaniem odrobiną smaru rozpuszczonego w benzynie.
Po wyschnięciu benzyny pozostaje bardzo cieniuteńka warstewka smaru, w
której nie mogą być więzione kropelki wody.
Jeżeli chodzi o siłowniki to potrzebne są tu smary na bazie silikonu i także
jak najmniejsza ilość. Trzeba jednak pamiętać , że większość siłowników poi
prostu jest nierozbieralna. Tak więc w razie problemów raczej nalezy je
wymienić.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 22:27 Yogi\(n\)
- 08.12.10 04:16 kogutek
- 08.12.10 09:03 Krzysiek Kielczewski
- 08.12.10 14:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual