eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzymarzające drzwiRe: Przymarzające drzwi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przymarzające drzwi
    Date: Sat, 4 Dec 2010 09:54:49 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <idcvl2$6ah$1@news.onet.pl>
    References: <s...@k...sail-ho.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4cf52663$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-30-61.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291452898 6481 89.72.30.61 (4 Dec 2010 08:54:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 08:54:58 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331113
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4cf52663$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zamki (bębenki) warto przesmarować smarem grafitowym, wystarcza na
    > kilka-kilkanaście lat. A w wypadku centralnego, to raczej siłowniki -
    > czyli też smar silikonowy, ale bez rozbierania może być ciężko. Ale
    > wystarczy pewnie zdjąć poszycie z wewnętrznej strony drzwi, żeby się do
    > nich dobrać, więc w pierwszym rzędzie ogrzewany garaż (bo połamiesz) i z
    > suszarką w łapce można próbować.

    Z własnego doświadczenia odradzam smarowanie zamków gęstymi smarami,
    ponieważ do tego smaru dostają się kropelki wody, które następnie mieszają
    się z tym smarem i zostają w nim uwięzione w postaci maleńkich kropelek. Po
    zamarznięciu trudno nawet jest roztopić te kropelki wrzątkiem. Tylko raz
    jedyny dałem się namówić na zasmarowanie zamków. Pierwszy sezon było super.
    Zamki pracowały idealnie i nawet przy największych mrozach nie miałam z nimi
    najmniejszych problemów. Problemy dopiero się zaczęły jak przyszedł drugi
    sezon. Wystarczyło, ze temperatura psadła poniżej zera, a ja musiałem grzać
    drzwi palnikiem gazowym, żeby je w ogóle otworzyć.
    Żeby wyczyścić zamki z tego smaru musiałem je wszystkie powyjmować i myć w
    benzynie, a zasyfione wewnątrz drzwi myć płynami do mycia silników i myjką
    ciśnieniową. Od tego czasu ograniczma się do smarowania takich mechanizmów
    przy pomocy WD40 lub spryskaniem odrobiną smaru rozpuszczonego w benzynie.
    Po wyschnięciu benzyny pozostaje bardzo cieniuteńka warstewka smaru, w
    której nie mogą być więzione kropelki wody.
    Jeżeli chodzi o siłowniki to potrzebne są tu smary na bazie silikonu i także
    jak najmniejsza ilość. Trzeba jednak pamiętać , że większość siłowników poi
    prostu jest nierozbieralna. Tak więc w razie problemów raczej nalezy je
    wymienić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: