  • 1. Data: 2024-07-04 11:32:16
    Temat: Przyczyna piszczenia...
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    Dzień dobry,

    Honda City 2010r.

    W czasie jazdy, podczas puszczania sprzęgła słychać charakterystyczny
    wysoki dźwięk - takie piszczenie. Sprzęgło pracuje normalnie, nie zrywa,
    nie szarpie, nie bije, nie stwarza nadmiernego oporu. Czasami tego
    piszczenia nie słychać, potem pojawia się.

    Co może być tego przyczyną?

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 2. Data: 2024-07-04 11:43:08
    Temat: Re: Przyczyna piszczenia...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-07-2024 o 11:32, Kazik Kaz pisze:
> [...]
    > nie szarpie, nie bije, nie stwarza nadmiernego oporu. Czasami tego
    > piszczenia nie słychać, potem pojawia się.

    Chodzi o piszczący pasek alternatora?

  • 3. Data: 2024-07-04 13:05:20
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    W dniu 4.07.2024 o 11:43, Cavallino pisze:

    > Chodzi o piszczący pasek alternatora?

    Raczej nie, zakładałbym na coś w okolicach sprzęgła lub jego mechanizmów.
    Kazik

  • 4. Data: 2024-07-04 15:32:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2024 o 11:43, Cavallino pisze:

    > Chodzi o piszczący pasek alternatora?
    Powiązać sprzęgło z paskiem alternatora...zaiste ciekawe powiązanie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-07-04 15:32:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie szarpie, nie bije, nie stwarza nadmiernego oporu. Czasami tego
    > piszczenia nie słychać, potem pojawia się.

    Łożysko.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2024-07-04 21:00:10
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    (...)
    > Łożysko.

    A czy wysprzęglik też tak może się "odzywać"?

    Kazik

  • 7. Data: 2024-07-04 21:06:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2024 o 21:00, Kazik Kaz pisze:

    > (...)
    >>

    > A czy wysprzęglik też tak może się "odzywać"?

    Nie napisałeś jak długo to piszczy. Jeśli przy samym naciskaniu to
    możliwe, że pedał jest nienasmarowany lub układ do pompy w sensie dźwigni.
    Jeśli piszczy długo (na przykład tak długo jak masz wciśnięty pedał) to
    raczej łożysko. Moją odpowiedzią jest:

    Jakie pytanie - taka odpowiedź :) Nie chce mi się domyślać, więc
    następnym razem podaj od razu pełną informację.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-07-05 07:23:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2024 15:32:00 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Powiązać sprzęgło z paskiem alternatora...zaiste ciekawe powiązanie.

    Ciekawsze to usłyszeć piszczenie łożyska kulkowego :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2024-07-05 08:47:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ciekawsze to usłyszeć piszczenie łożyska kulkowego :)

    Nie takie piszczenia się słyszy na łożysku oporowym :)
    https://nocar.pl/blog/lozysko-oporowe-sprzegla-objaw
    y-uszkodzenia/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-07-05 09:09:44
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

> [...]
    >
    > Jakie pytanie - taka odpowiedź :) Nie chce mi się domyślać, więc
    > następnym razem podaj od razu pełną informację.

    Eeee... przecież napisałem "podczas puszczania sprzęgła słychać
    charakterystyczny wysoki dźwięk - takie piszczenie"

    Przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać, żadnego szumu tylko podczas
    zwalniania/puszczania sprzęgła.

    Kazik