  • 31. Data: 2010-05-07 00:40:39
    Temat: Re: Przyciski w obudowie kompa - czy jest jakiś standard?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> wrote in message
    news:gophi.pme.1273165612@news.chmurka.net...

    > Pytanie co płyta na to, że jest zasilana, gdy tego nie chce
    > (nie zwiera kabelka do masy).

    Płycie nic nie będzie - nie martw się na zapas.

  • 32. Data: 2010-05-09 17:45:18
    Od: M <m...@g...com>

    On 7 Maj, 02:40, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Płycie nic nie będzie - nie martw się na zapas.

    To zależy - warto sprawdzić. Pamiętam przypadek płyty (dawno temu,
    jakieś K6) gdzie ten patent przez długi czas działał, a potem po
    aktualizacji BIOS-u przestał.

  • 33. Data: 2010-05-09 18:38:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Pszemol wrote:

    > Płycie nic nie będzie - nie martw się na zapas.

    Po zwarciu zielonego z czarnym startuje zasilacz, ale nie płyta - nie
    piszcie bzdur.
    Jak stanie na moim rozwiązaniu z przekaźnikiem to stawiacie piwo ;)

    Mirek.

  • 34. Data: 2010-05-09 21:03:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > Po zwarciu zielonego z czarnym startuje zasilacz, ale nie płyta - nie
    > piszcie bzdur.

    Chwileczkę - co to znaczy "startuje płyta"?
    Płyta czeka na 5V, a to pojawia się gdy układ zasilany z 5VSB
    (aktywowany z guzika POWER) na to pozwoli zwierając zielony z GND.

  • 35. Data: 2010-05-10 15:37:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Pszemol wrote:

    > Chwileczkę - co to znaczy "startuje płyta"?

    Nie wiem, ale u mnie (mam akurat dwa komputery, na którch mogę to
    sprawdzić) po zwarciu zielonego z czarnym rusza zasilacz, ale komputer
    się nie budzi - nie rusza wiatraczek na procesorze, nie bipka głośniczek
    i nie pojawia się sygnał na VGA. Po zdjęciu masy z zielonego zasilacz
    milknie.
    Teraz jeszcze sprostowanie co do przekaźnika - wygląda na to, że nie na
    każdej płycie to zadziała. Ta, co na niej to zastosowałem ruszała z
    przyciśniętym przyciskiem POWER. Teraz patrze u mnie i nie rusza -
    wygląda na to, że musi być najpierw 5V SB a później rozwarty styk POWER
    - tutaj można włączyć przekaźnik pomiędzy 5V SB a 5V.

    Mirek.

  • 36. Data: 2010-05-18 14:32:31
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Płycie nic nie będzie - nie martw się na zapas.

    Czy nie będzie to jedno a czy ruszy to drugie. Płyta spodziewa się zasilania
    po wciśnięciu przycisku, pytanie czy ruszy jeżeli dostanie zasilanie bez
    wciśnięcia przycisku.

    Ale przycisk można zwierać i tranzystorem...

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 37. Data: 2010-05-19 12:26:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czy nie będzie to jedno a czy ruszy to drugie. Płyta spodziewa się
    > zasilania
    > po wciśnięciu przycisku, pytanie czy ruszy jeżeli dostanie zasilanie bez
    > wciśnięcia przycisku.

    Płyta działa jak ma napięcia na 5V, 3,3V i guzik nie ma nic do rzeczy.
    Guzik steruje wyłącznie zasilaczem który normalnie dostarcza tylko
    5VSB a inne napięcia są wyłączone.

  • 38. Data: 2010-05-19 19:05:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Pszemol wrote:

    > Płyta działa jak ma napięcia na 5V, 3,3V i guzik nie ma nic do rzeczy.

    To co? - mam swoją wysłać do serwisu, bo nie działa tak jak mówisz?

    Mirek.

  • 39. Data: 2010-05-23 15:06:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>