  • 121. Data: 2009-10-08 19:34:06
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    news:slrnhcs7aj.7t6.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > ...a ja odczytałem to jako zalecenie wewnętrzne wydane przez właściciela
    > i przeznaczone do stosowania przez użytkowników konkretnego egzemplarza,
    > konkretnego modelu samochodu, z konkretnego rocznika.
    Czyli jednak przeczytałeś zupełnie coś innego niż ja napisałem. Tak więc
    masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    A to raczej nie pomaga w formułowaniu sensownych wniosków. Zresztą twoje
    wypowiedzi dobitnie o tymświadczą.
    Na podstawie tego co ja napisałem i ty sobie dopowiedziałeś - wyciągnąłeś
    wnioski. Jednak twoje dopowiedzenie jest zupełnie nietrafione więc i wnioski
    bzdurne. Jeżeli dołożymy do tego ironiczne zabarwienie twoich pytań czy
    raczej wypowiedzi to szybko dostaniemy odpowiedź, że w temacie nie masz nic
    do powiedzenia albo nie chcesz nic powiedzieć.
    I jedno i drugie stwierdzenie powinno dać ci sygnał, że twoje filozoficzne
    wywody nie powinny znaleźć się na grupie o elektronice.
    Koniec tematu.

    --
    PawełJ

  • 122. Data: 2009-10-08 20:15:19
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 8, 5:18 pm, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > cytuję:

    - słabsze chłodzenie - częstsze palenie.

    Ale ja nie o tym. RoMan też nie o tym. Roman napisał dość dokładnie o
    wpływie napięcia na żywot - wprwadzie wyskoczył nie wpięć ni w
    piętnaście, ale to, co napisał, miało ręce nogi i ani słowa o
    chłodzeniu. Można mu zarzucić, że się nie na temat wypowiedział i mieć
    rację, ale nie, że bzdury pisze. Rozumiemy się?
    Marek

  • 123. Data: 2009-10-08 20:38:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, October 8, 2009, 10:15:19 PM, you wrote:

> [...]
    > chłodzeniu. Można mu zarzucić, że się nie na temat wypowiedział i mieć
    > rację, ale nie, że bzdury pisze. Rozumiemy się?

    Swoje "prawdy objawione" pisałem o 1:36 w nocy, faktycznie gubiąc
    wątek. I wcale nie zaprzeczam temu, że wypaliłem nie na temat.
    Jednak nasi drodzy, strasznie zaprawieni w erystyce, przeciwnicy nawet
    nie zauważają bzdurki napisanej przez głównego mędrca "Ale przecież w
    opisanym przypadku właśnie o brak rozproszonego wolframu", równie
    nocnie zmylonego przez zmęczenie co i ja.
    Można przecież dowalić coś na temat szkoły podstawowej czy
    umiejętności czytania albo dopisać sobie złośliwości w stopce.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 124. Data: 2009-10-08 21:58:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009 11:31:36 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

    Moglbys zaczac pisac pod cycatem.

    >Mało któe auto dotrzyma do rana przez całązimową noc na włączonych pozycyjnych, więc
    raczej głupota niż przemyślana decyzja.

    Nie przesadzaj.

    Wieksza glupota zostawic auto bez oswietlenia, gdy potrzeba.

    >Poza tym co znaczy "pozycyjne" ??
    >Czy palą się także oświetlenie tablicy, podswietlenie deski rozdzielczej itp. ?

    Zapewne tez.

    J.

  • 125. Data: 2009-10-09 16:49:39
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > Można przecież dowalić coś na temat szkoły podstawowej czy
    > umiejętności czytania albo dopisać sobie złośliwości w stopce.

    To ja chcę coś uściślić korzystając z tematu i nic niekomu nie zarzucając.

    Padło stwierdzenie, że żarówki halogenowe lubią temperaturę czy też nie
    lubią chłodzenia.
    Jak się ma to stwierdzenie do żarówek montowanych w sufitach / meblach. ?
    Jest tam zasada wyznawana przez wszystkich montarzystów i sprzedawców, która
    mówi że jak taka żarówka ma za ciepło to się szybko spali. Dlatego trzeba
    jej zostawić z tyłu trochę przestrzeni, żeby mogła się chłodzić.
    Jeżeli halogeny lubią ciepło to owi spece są w błędzie.

    --
    PawełJ

  • 126. Data: 2009-10-09 18:45:53
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-09 18:49:39 +0200, "pawelj" <p...@o...pl> said:

> [...]
    > która mówi że jak taka żarówka ma za ciepło to się szybko spali.
    > Dlatego trzeba jej zostawić z tyłu trochę przestrzeni, żeby mogła się

    Może raczej żeby nie zjarała mebla...

    --
    DJ

  • 127. Data: 2009-10-09 18:56:30
    Od: "chory" <p...@o...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może raczej żeby nie zjarała mebla...
    I wełny mineralnej która jest nad płytą g/k ? - Te same zalecenia są i do
    oświetlenia meblowego i do syfitowego.

    --
    PawełJ

  • 128. Data: 2009-10-09 21:12:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan pawelj chce coś uściślić korzystając z tematu i nic nikomu nie zarzucając:

    > Padło stwierdzenie, że żarówki halogenowe lubią temperaturę czy też nie
    > lubią chłodzenia.

    Bańka żarówki halogenowej *musi* mieć temperaturę około 300°C. Oczywiście
    nie dlatego, że lubi mieć ciepło, tylko taka temperatura wymagana jest do
    reakcji chemicznych cyklu halogenowego.

    > Jak się ma to stwierdzenie do żarówek montowanych w sufitach / meblach. ?

    Jeśli są to żarówki halogenowe, to warunek ten jest warunkiem koniecznym.
    To się chyba nazywa "zależność prosta".

    > Jest tam zasada wyznawana przez wszystkich montarzystów i sprzedawców,
    > która mówi że jak taka żarówka ma za ciepło to się szybko spali. Dlatego
    > trzeba jej zostawić z tyłu trochę przestrzeni, żeby mogła się chłodzić.

    Taka lampa montowana w sufitach i meblach, to nie tylko bańka z żarnikiem
    w środku. Jej pozostałe elementy, oprawki, zaciski i przewody, zdecydowanie
    nie lubią temperatury trzystu stopni. Ale reflektorki skonstruowane są tak,
    że zdecydowana większość światła widzialnego z zamkniętej w nich bańki
    kwarcowej odbijana jest w dół, natomiast podczerwień (już nie taka
    zdecydowana, a nawet nie większość) przenika przez metal i szkło w górę.
    To ciepło musi być gdzieś odprowadzone, bo inaczej wszystko wokół się
    "zagotuje". A najgorzej jak lampa obłożona jest izolacyjna wełną mineralną.

    > Jeżeli halogeny lubią ciepło to owi spece są w błędzie.

    Nie wymagajmy od gości co biegają z młotkiem i wiertarką, by dokładnie
    rozumieli istotę złożonych zjawisk fizycznych. Ja nawet wolę jak mi
    taki jeden z drugim równo wierci dziurki w gipsie i nie śmieci przy
    tym nadmiernie, niż miałby opowiadać jakieś ludowe podania o działaniu
    żarówek.

    -- Jarek

    PS
    A jednak można normalnie zapytać jak się czegos nie wie zamiast puszyć
    się i stroszyć.

  • 129. Data: 2009-10-09 21:52:12
    Od: "chory" <p...@o...pl>

    > To ciepło musi być gdzieś odprowadzone, bo inaczej wszystko wokół się
    > "zagotuje". A najgorzej jak lampa obłożona jest izolacyjna wełną
    > mineralną.
    Ale najgorzej dla instalacji / zarówek / otoczenia?
    Bo tak się składa że u brata w domu jest oświetlenie sufitowe gdzie jedna z
    żarówek była ciasno uszczelniona i trzeba ją było wymienić dwa razy podczas
    gdy dwie inne żarówki z tego samego szeregu świeciłny nadal bez problemu.
    Miały ciut więcej miejsca do chłodzenia.

    > Nie wymagajmy od gości co biegają z młotkiem i wiertarką, by dokładnie
    > rozumieli istotę złożonych zjawisk fizycznych. Ja nawet wolę jak mi
    Ja też wolę.
    Ale zaczynam się zastanawiać kto ma rację jeżeli powtarza mi to trzech gości
    'od biegania z młotkiem...", 3 czy 4 sprzedawców w hurtowni, dwóch
    elektryków. Jeżeli jeszcze wdzę rysunki w notach katalogowych które wymagają
    przestrzeni między wełną a żarówką to mam prawo zastanowić się kto ma rację.
    ja z tych niewiedzących jestem a pytam tych cowiedzą.

    > taki jeden z drugim równo wierci dziurki w gipsie i nie śmieci przy
    > tym nadmiernie, niż miałby opowiadać jakieś ludowe podania o działaniu
    > żarówek.
    I nawet dołożę jedno wymaganie od wszelakiej maści "fachowców robót
    wykończeniowych". Mają zrobić robotę i po sobie posprzatać tak aby nie było
    śładu że ich robota wymagała bałaganienia. Odkąd fachowiec o nazwie
    "hydraulik" podpiął mi spłuczkę brudnymi łapami a potem brud zasylikonował
    oraz tynkarze od płyt gk zrobili co do nich należało to baczniej zwracam
    uwagę na to kto co mi w domu robi.

    > się i stroszyć.
    Moje stroszenie miało sens. Nie znam się na temacie o którym piszę. Dlatego
    pytam - bo można się coś dowiedzieć. Ale nie wyciągam wniosków ze zdań
    niedopowiedzianych/ niezrozumiałych / źle odczytanych. Przecież to w
    archiwum zostaje dla przyszłych czytelników.
    I po co jeszcze użytkownik googli ma błędne wnioski wyciągać? Nie uważam się
    za "puchacza" Chcę tylko alby moje posty były odczytywane ze zrozumieniem.

    --
    PawełJ

  • 130. Data: 2009-10-09 22:39:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł J. na wszelki wypadek L4 przedstawił i napisał tak:

> [...]
    > gdy dwie inne żarówki z tego samego szeregu świeciłny nadal bez problemu.
    > Miały ciut więcej miejsca do chłodzenia.

    Najgorzej dla wszystkich. Coś się z tymi kilkudziesięcioma watami stać
    musi, gdy jedna wata mineralna stanie na przeszkodzie. Pół biedy jak
    się zagrzeją i utlenią jakieś kontakty metalowe i żarówa świecić przestanie.
    Mogę jeszcze przypuszczać, że jeśli bańka osiągnie temperaturę wyższą niż
    zakładana (i konieczna), to mogą zachodzić inne nieporządane zjawiska
    z rozsczelnieniem połączenia szkło-metal włącznie. Ale to tylko moje
    przypuszczenia, na tym się nie znam. Natomias jak świecić nie przestanie,
    to może być jeszcze gorzej.

> [...]
    > wymagają przestrzeni między wełną a żarówką to mam prawo zastanowić się
    > kto ma rację. ja z tych niewiedzących jestem a pytam tych cowiedzą.

    Racje mają ci od kart katalogowych. Oni jeszcze zwykle piszą dlaczego
    (choć niekoniecznie w tym samym miejscu). Ci pozostali opowiadają zwykle
    wariacje na temat. Baśnie i legendy od wieków powstają w ten sam sposób.

> [...]
    > oraz tynkarze od płyt gk zrobili co do nich należało to baczniej zwracam

    No to współczuję. Nic więcej nie mam do powiedzenia.

> [...]
    > I po co jeszcze użytkownik googli ma błędne wnioski wyciągać? Nie
    > uważam się za "puchacza" Chcę tylko alby moje posty były odczytywane

    Wszystko dobre, co się dobrze kończy. Tak starzy ludzie powiadają.
    Jeśli wszyscy zadowoleni, to i stroszenie mogło mieć sens (ech,
    to dyscyplinujące działanie archiwów). Natomiast nie radzę zbytnio
    brać sobie do serca możliwości bycia źle odczytanym przez innych.
    To może równie dobrze zdarzyć się współczesnym czytelnikom, jak
    i tym co kiedyś kopać będą w archiowach. I zdarzy się z pewnością,
    na to nie ma rady. Gdybym miał się czymś takim przejmować, to bym
    chyba zwariował. Ale oczywiście jak się coś napisze, to trzy razy
    trzeba się zastanowić zanim się to wyśle w Sieć. Innym też to samo
    mogę doradzić.

    --
    Jarek