  • Data: 2009-05-17 21:00:41
    Temat: Re: Przetwornica z 12VDC na 24VDC
    Od: "roxy" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:guojf5$f1a$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Masz zamiar tego do czegos uzywac, czy to praca teoretyczna? ;)
    >
    > Pytam bo mam doswiadczenie w _uzywaniu_ silnikow podobnej
    > mocy do napedu lodki. Jesli z 12V masz zamiar faktycznie
    > pociagnac 300W to szybko przekonasz sie, ze kazdy akumulator
    > bedzie za maly ;)
    >
    > Zdecydowanie polecam dwa mniejsze akumulatory polaczone w szereg
    > plus sterownik PWM. A najlepiej trzy :) Dalej zajedziesz ;)

    Kolega trafil w 10tke. Przetwornice chcialem zastosowac do napedu pontona
    4osobowego.
    Obecnie mam silnik 12V z magnesami trwalymi z samochodowej pompy ABS. Do
    tego bedzie przekladnia 3:1 oraz regulator obrotow (PWM na ukladzie NE555).
    Silnik na biegu jalowym pobiera 3A i po okolo 5 minutach pracy zaczyna się
    nagrzewac wiec docelowo bedzie znajdowal sie w wodzie ktora poprawi jego
    chlodzenie.
    Jednak gdyby to rozwiazanie nie zdalo egzaminu to chcialbym zaadoptowac
    silnik 24V 250 do 300W z popularnych skuterkow czy hulajnog.
    Chciałbym jednak do tego zastosowac tylko jeden akumulator 12V 80Ah do 100Ah
    poniewaz:
    - mimo wszystko koszt jednego akumulatora jest nizszy od np. dwoch aku po
    45Ah.
    - ciężar dwoch aku jest wyzszy niz jednego.
    - posiadam prostownik 10A 12V a wiec nie trace czasu na naladowanie obydwu
    aku oddzielnie lub budowe prostownika na 24V.
    Tak wiec mysle nad zastosowaniem przetwornicy z 12VDC na 24.
    Dziekuje i pozdrawiam.