eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica z 12VDC na 24VDCRe: Przetwornica z 12VDC na 24VDC
  • Data: 2009-05-18 05:51:54
    Temat: Re: Przetwornica z 12VDC na 24VDC
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>> Kolega trafil w 10tke. Przetwornice chcialem zastosowac do napedu
    >>> pontona 4osobowego.
    >>> Obecnie mam silnik 12V z magnesami trwalymi z samochodowej pompy
    >>> ABS.
    >> ..
    >>> Jednak gdyby to rozwiazanie nie zdalo egzaminu to chcialbym
    >>> zaadoptowac silnik 24V 250 do 300W z popularnych skuterkow czy
    >>> hulajnog.

    Jesli to dla zabawy to ok, baw sie ;)

    A jesli chcesz naprawde poplywac to zapomnij i zejdz na ziemie ;)

    >> a czy prościej i taniej nie wyjdzie przypadkiem zakup gotowego
    >> silnika elektrycznego do napędu łódek?
    >>
    >> --
    >> Pozdr.
    >> Michał
    >>
    > Narazie koszt to:
    > silnik 20zl
    > sruba napedowa 40zl
    > reszte czesci mam z domowego warsztatu.
    > akumulator 280

    Czyli narazie zmarnowales 340zl.
    Jakbys dolozyl stowke mialbys juz silnik ;)

    Ten akumulator to pewnie rozruchowy? Jesli tak to przy obciazeniu
    pradem 10-15A prawdopodobnie bedzie mial sporo mniejsza pojemnosc
    niz nominalna.

    > A koszt gotowego najslabszego napedu bez aku do wydatek okolo 600 zl.

    Oj cos fanzolisz ;)

    Silnik MinnKota 30 mozna kupic nieraz za troche ponad 400zl.
    Do tego akumulator glebokiego rozladowania okolo 150-300zl -
    ja mam dwa po 60Ah za ktore placilem po 200zl/szt.

    Co do napedu - zapomnij o podnoszeniu 12V na 24V - prad wykonczy
    akumulator w tempie blyskawicy. Jak chcesz poplywac to robi sie
    raczej odwrotnie - silnik 12V zasila z 24V przez sterownik PWM.
    Ja tak sie bawilem - sterownik PWM precyzyjnie dozuje moc silnika
    co pozwala na ekonomiczne plywanie, szczegolnie z niskimi predkosciami.
    Niemniej jak chcesz po prostu wygodnie plywac to kup Minn Kote 30
    i akumulator, badz dwa. Jesli dwa to polacz jest rownolegle i z tego
    zasilaj silnik. Rownolegle polaczenie da wiekszy zasieg niz gdybys
    uzywal akumulatorow jeden po drugim.

    Co warto zrobic - zdjac obudowe z przelacznika silnika i zastapic
    wszystkie polaczenia konektorowe lutowanymi. Przy okazji wymienic
    glowny kabel zasilajacy na jakis solidny - ja dalem 3m kabla 10 mm.kw.
    Na koncu dobre "kleszcze". I plywac :)

    Co do dwoch akumulatorow to drozsze sa tylko troche, a co do wagi
    to sprawdz jak sie "wygodnie" nosi jeden akumulator wazacy 40kg ;)
    Zdecydowanie wole dwa po 23kg mimo, ze ciezsze :)

    q


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: