eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50WRe: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    From: Martin Lukasik <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    Date: Thu, 23 Sep 2010 04:25:35 -0700 (PDT)

    On 23 Sep, 12:07, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > I co by to zmieniło? Byłoby jeszcze trudniej. LEDy to nie żarówki -
    > wymagają stabilizacji prądu a nie napięcia!

    To, że wtedy nie potrzebowałbym stabilizacji prądu i napięcia, tylko
    samego prądu?

    > OMG!

    Co znowu?
    Wiem, zabrzmiałem jak burak, który zakłada zestaw audio 1500W do
    malucha i przykleja na przód naklejkę PIONIER, ale nie o to chodzi.
    Chodzi o to, że mam ograniczoną pojemność akumulatora, a do robienia
    zdjęć pod wodą potrzebuję oświetlać dno na głębokości kilku-kilkunastu
    metrów.
    Dlatego musi to być jak najwydajniejsze...

    Chyba, że Twoje OMG tyczyło się czegoś innego.

    > Wpisz w gógle "przetwornica" - dostaniesz mnóstwo linków.

    Dzięki, działa!

    > Bo tak jest lepiej.

    No, to tak jak jeździć czarnym samochodem vs czerwonym...

    > Przykro mi - korepetycji z elementarnej elektrotechniki nie udzielam.
    > Hint: masz moc 50W - jaki to prąd przy 12V a jaki przy 6V?

    Nieładnie jest wszystkich z gory traktować jak debili.
    Raczej miałem na myśli:
    - czy jeśli jest większe napięcie na źródle to jest większa sprawność
    przetwornicy (inaczej: czy jeśli różnica między Vout a Vin jest
    mniejsza to sprawność przetwornicy jest [z założenia] większa?)
    - czy akumulator o więszej pojemności można obciążyć bardziej niż ten
    o większym napięciu, czy nie ma to znaczenia? (mowa o 6V/12Ah i 12V/
    6Ah) Wydaje mi się, że sugerowałeś też, że prąd rzedu kilku-kilkunastu
    A to nie jest dobry pomysł. Tak się zastanawiam czy to rzeczywiście
    tak bardzo dużo dla akumulatora?
    Mój zasilacz APC ma baterię 12V/7Ah i jest niby 650VA. Zakładam, że
    APC wie co nieco o zasilaniu, więc zakładam, że takie 50W na podobnym
    akumulatorze raczej boleć go nie powinno. Ale może coś przegapiłem?

    Marcin