eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50WRe: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
  • Data: 2010-09-23 11:07:49
    Temat: Re: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Martin,

    Thursday, September 23, 2010, 12:47:42 PM, you wrote:

    > Dobra, to teraz pytanie: ma ktoś z Was linka do jakiegoś schematu?

    Wątpię.

    > Mistrzem świata w dziedzinie elektroniki to nie jestem, ale ze
    > złożeniem czegoś na podstawie schematu problemów miał nie będę. A jak
    > będzie wytłumaczony, to może nawet sam zmienie napięcie ;-)

    Proponuję ręcznie.

    [...]

    > Szkoda tylko, że ktoś nie pomyślał o podłaczeniu tego równolegle tak,
    > żeby działało przy tych 6V a nie 35V...

    I co by to zmieniło? Byłoby jeszcze trudniej. LEDy to nie żarówki -
    wymagają stabilizacji prądu a nie napięcia!

    > Osobne LEDy dają mniej luksów. Sprawdzone.

    OMG!

    > A ja potrzebuję dużo luksów. I teoretycznie to mogę wpierniczyć tam
    > 10 LEDów 100W, tylko wtedy poświeci mi to na akumulatorze jakieś 30
    > sekund. O ile wydali prądowo...
    > Samo chłodzenie nie powinno być dużym problemem -- w dnie łodzi mam
    > dziurę fi 60mm, w dziurze siedzi filtr UV od aparatu foto, więc
    > kawałek płaskiej szybki, do której zamierzam LEDa przykleić i
    > chłodzone to będzie wodą, która będzie zawsze pod szybką. Powinno
    > działać. Wrzucę jakiś termistor "w razie jakby co".

    Tyle, że LEDy mają być chłodzone z drugiej strony. 50W od strony
    świecącej nawet w wodzie nie ochłodzisz.

    > Tak czy owak - jeśli ktoś ma linki do przetwornicy to bardzo bym
    > prosił je podać.

    Wpisz w gógle "przetwornica" - dostaniesz mnóstwo linków.

    > Pytania do Romana:
    > 1) dlaczego push-pull?

    Bo tak jest lepiej.

    > 2) dlaczego 6V->>35V to kiepski pomysł? czy 12V/6Ah jest lepszym
    > pomysłem niż 6V/12Ah? Jeśli tak, to dlaczego?

    Przykro mi - korepetycji z elementarnej elektrotechniki nie udzielam.
    Hint: masz moc 50W - jaki to prąd przy 12V a jaki przy 6V?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl