  • 31. Data: 2015-03-16 02:46:35
    Temat: Re: Przetwornica boost na MC34063
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Oczywiście numery rezystorów podaję ze schematu, bo z niewiadomych
    > przyczyn na PCB nałożyły się tak, że wyglądają jakby były odwrotnie
    > oznaczone.

    Czekaj, faktycznie... Patrzyłem na płytkę i nie zauważyłem tego faktu.
    Mówisz, że mogę tam dać mały rezystor? Zastosowałem duży, bo w
    oryginalnym schemacie z elektrony
    (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14
    56458#1456458) miał
    on aż 5W!

  • 32. Data: 2015-03-16 09:14:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Monday, March 16, 2015, 2:46:35 AM, you wrote:

    > Czekaj, faktycznie... Patrzyłem na płytkę i nie zauważyłem tego faktu.
    > Mówisz, że mogę tam dać mały rezystor? Zastosowałem duży, bo w
> [...]

    Oryginalny schemat z Elektrody dotyczył przetwornicy o mocy
    kilkudziesięciu watów - Ty masz poniżej wata.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2015-03-16 11:12:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Wiosenny Oprysk wrote:

    > Np. taki attiny45 ma wyjścia komplementarne, czas dead time dla mosfetów
    > i gwarancje że te dwie linie nigdy nie będą w logicznej jedynce.

    A wyłączenie MOSFETa komparatorem po przekroczeniu napięcia na
    rezystorze źródłowym służącym do kontroli prądu? Z automatycznym
    restartem tego przy następnym cyklu PWM i konfigurowalnym maskowaniem
    komparatora na czas przeładowania bramki klucza? Bo ten PIC to wszystko
    ma. Można na nim _sprzętowo_ odtworzyć całą funkcjonalność UC3843,
    a 8-bitowy DAC dodatkowo pozwala na cyfrowe regulowanie napięcia/prądu
    wyjściowego przetwornicy, co się czasem przydaje.

    Pytam szczerze, bo z Atmelami dałem sobie spokój i nie śledzę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2015-03-16 20:49:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Oryginalny schemat z Elektrody dotyczył przetwornicy o mocy
    > kilkudziesięciu watów - Ty masz poniżej wata.

    Dobrze, w takim razie kolejne podejście. Miejmy nadzieję, że już
    ostatnie. Nada się, czy też zostało coś jeszcze do poprawienia?

    http://postimg.org/image/r6devp2df/

  • 35. Data: 2015-03-16 22:24:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Monday, March 16, 2015, 8:49:54 PM, you wrote:

    > Dobrze, w takim razie kolejne podejście. Miejmy nadzieję, że już
    > ostatnie. Nada się, czy też zostało coś jeszcze do poprawienia?

    > http://postimg.org/image/r6devp2df/

    Pętla idealnie. Reszty nie analizuję. Nie będzie mnie przez najbliższe
    4 dni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2015-03-17 08:43:19
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Pętla idealnie. Reszty nie analizuję. Nie będzie mnie przez najbliższe
    > 4 dni.

    Ja bym poprawił masę, bo jest straszna pętla wokół układu.
    Dioda D1 o 90 stopni i pod nią masa od elektrolitów do tranzystora.

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2015-03-17 09:11:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dobrze, w takim razie kolejne podejście. Miejmy nadzieję, że już
    > ostatnie. Nada się, czy też zostało coś jeszcze do poprawienia?
    >
    > http://postimg.org/image/r6devp2df/

    Moim zdaniem jakbyś dał C25 SMD byłoby jeszcze lepiej. Ten kondensator ma
    jak najkrótszą drogą wszystkie wyższe harmoniczne sprowadzać do GND aby nie
    wędrowały po ścieżkach biegnących dalej. Kluczowym elementem decydującym o
    skuteczności tego blokowania jest indukcyjność jego doprowadzeń.
    Indukcyjność doprowadzeń jest mniej więcej proporcjonalna do ich długości. W
    elemencie SMD - ułamki milimetra, w THT myślę że nie zejdziesz poniżej 3mm
    (włącznie z przejściem przez grubość płytki) - czyli różnica o rząd
    wielkości.
    To, że zaraz obok jest przewlekany dławik nie ma nic do rzeczy, bo w jego
    przypadku indukcyjności doprowadzeń niczemu nie przeszkadza.

    Ja dałbym jeszcze jakiś "nie elektrolit" równolegle do elektrolita
    wyjściowego, ale też tak, aby minimalizować tę drugą pętlę. Czyli D1
    skierowałbym w lewo, stamtąd ten kondensator do masy w lewo i dopiero od
    pinu kondensatora ścieżka do elektrolita (nawet jak biegłaby równolegle do
    siebie samej biegnącej od diody do tego nowego kondensatora. Najlepiej SMD,
    ale ze względu na wysokość napięcia (nie wiem ile tam ma być) chyba może być
    trudno więc nie upierałbym się.
    P.G.

  • 38. Data: 2015-03-17 10:06:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 08:43, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ja bym poprawił masę, bo jest straszna pętla wokół układu.
    > Dioda D1 o 90 stopni i pod nią masa od elektrolitów do tranzystora.

    Nie chciałem puszczać tamtędy masy z uwagi na występowanie wysokiego
    napięcia. Właściwie ile milsów izolacji muszę zastosować między masą i
    ścieżkami/polami pod napięciem około 200V, aby mieć pewność, że nie
    wystąpią żadne przebicia?

  • 39. Data: 2015-03-17 11:16:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 09:11, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > decydującym o skuteczności tego blokowania jest indukcyjność jego
    > doprowadzeń. Indukcyjność doprowadzeń jest mniej więcej proporcjonalna

    Hmm... Uświadomiłem sobie jedną rzecz. Jeśli zastosuję C25 w wersji SMD,
    to powinno mi się udać upchnięcie elektrolitu filtrującego zasilanie na
    wejściu gdzieś bezpośrednio po lewej stronie dławika. Dzięki temu jego
    masa wypadnie w pobliżu masy scalaka i końcówki pętli nad którą
    dyskutowaliśmy, a w dodatku zlikwiduję kawałek ścieżki 9V biegnącej w
    pobliżu części HV.

    Zastanawiam się także nad wykorzystaniem jakiejś szybkiej,
    wysokonapięciowej diody w wersji SMD. Zwolni mi to trochę miejsca na
    płytce i może uda mi się puścić masę z tego wspólnego punktu również do
    kondensatora wyjściowego, bo w tej chwili leci ona trochę naokoło, po
    obrzeżu płytki.

    Ile milsów separacji pomiędzy masą i ścieżkami HV powinienem zachować
    przy założeniu, że na wyjściu przetwornicy będzie trochę poniżej 200V?
    Po testach mam zamiar zabezpieczyć całość kilkoma warstwami Plastiku 70.

  • 40. Data: 2015-03-17 12:02:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > masa wypadnie w pobliżu masy scalaka i końcówki pętli nad którą
    > dyskutowaliśmy, a w dodatku zlikwiduję kawałek ścieżki 9V biegnącej w

    Jak elektrolity są zbocznikowane mniejszymi kondensatorami do wyższe
    harmoniczne latają głównie do tych kondensatorów, do elektrolitów leci kilka
    podstawowych - ich połączenie nie jest najistotniejsze, ale im krócej tym
    oczywiście lepiej.

> [...]
    > przy założeniu, że na wyjściu przetwornicy będzie trochę poniżej 200V?
    > Po testach mam zamiar zabezpieczyć całość kilkoma warstwami Plastiku 70.

    W obudowie 0603 są kondensatory na 100V. W obudowie 0805 są na 500V. 08 to
    80mils czyli 2mm. Między okładkami jest pewnie coś koło 1,5mm i wystarcza
    dla 500V.
    P.G.