    From: " " <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica DC-DC
    Date: Sat, 10 Mar 2012 21:21:36 +0000 (UTC)

    Dykus <d...@s...wp.pl> napisał(a):

    OK. Schemat jest tutaj:

    http://w588.wrzuta.pl/plik/5oRrQPxI6Kd/dc_dc

    PCB jest tutaj:

    http://w588.wrzuta.pl/plik/3Gb0YrivbcZ/dc_dc_pcb

    Płytka jest 2-stronna, w cholerę GND po obu stronach, na spodzie uwierz mi na
    słowo, są naprawdę niekrytyczne połączenia. DUPERELE!! Głównie GND!!

    Problem kręci się wokół scalaka U13 (pechowa 13-ka, hehe..). Zauważ,że jeżeli
    jumpery P3/P4 są otwarte, wówczas układ "wisi w powietrzu". Jak widać,
    przetwornica +5V=>+12V zasila kolejne przetwornice. +/-100V i im pokrewne z
    zastosowaniem masy pozornej w 2-ch przypadkach (VPF/VNF). Jednak, jeżeli przy
    rozwartych P3/P4 zasilam całą resztę z zewnętrznego źródła +12V przez P5/pin4,
    wszystko jest OK. I teraz robię tak:

    - wypinam zasilanie zewnętrzne +12V, wpinam jumper P3(zasilanie +5V), na
    jumperze P4/pin2 mam zgodnie z oczekiwaniem +12V.

    - teraz zwieram P4 do reszty układu..., i lipa!! Napięcie na wyjściu spada do
    +2.5V, no i oczywistaoczywistość reszta też nie działa.

    > Sprawdzałeś napięcie na wyjściu? Może zła
    > kompensacja i przetwornica pracuje niestabilnie? Nie słychać jej?

    Jest cisza jak "makiem zasiał"!!

    > No i dławik - tak jak pisał Zbych. Prąd średni masz na poziomie 0.3A,
    > ale szczytowy ok. 1A. Zastosuj podobnego typu dławik z prądem nasycenia
    > Gdzie zamawiasz elementy?
    > Na wejściu i wyjściu jak rozumiem masz kondensatory ceramiczne?

    Elementy indukcyjne - ELFA, kondziory wiadomo, ceramiczne.

    > Nie wiem, czy zależy Ci na tak wysokiej częstotliwości pracy, ale w
    > zasadzie dowolny simple-switcher typu step-up rusza z kopyta...

    Będę "dźwięczny" za schemat+komentarze dot elementów!!

    > Po prostu częstotliwość napisali w nawiasie, inaczej mówiąc: Vout * f.
    > Popatrz na dalsze wzory, inne wielkości też występują w nawiasie, tylko
    > nie stosują tego konsekwentnie...

    Hmm, podstaw do wzoru częstotliwość, zobaczysz jakie pierdoły z tego wychodzą.
    Załóż średnią częstotliwość jaką podają w tym swoim pdf'ie. Jeszcze jedno..
    Elektronikiem z wykształcenia nie jestem, nie mniej jednak z parę projektów
    już popełniłem i wdrożyłem. Znam się "trochę" na matmie, bo w tym kierunku
    studiowałem. Stąd właśnie pytanie dotyczące podanego wzoru w pdf'ie LT.
    Jest to wręcz IRYTUJĄCE!! Aby było weselej, to napisałem zapytanie do LT dot.
    owego "(f)". Application Engineer odpowiedział mi, że musi się skontaktować z
    działem projektów, następnie z twórcami dokumentacji, krótko mówiąc "it's not
    so easy, give me some time"... Ręce i wszystko OPADA!! Prawdopodobnie ktoś
    mądrzejszy od amerykanów tym się zajmował (Chińczyk/Hindus/Rosjanin) i "Head
    Hunters" znaleźli mu lepszą robotę..

    MH