  • Data: 2012-03-11 03:07:11
    Temat: Re: Przetwornica DC-DC
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.03.2012 22:21, l...@g...pl wrote:

    > Problem kręci się wokół scalaka U13 (pechowa 13-ka, hehe..). Zauważ,że jeżeli
    > jumpery P3/P4 są otwarte, wówczas układ "wisi w powietrzu". Jak widać,
    > przetwornica +5V=>+12V zasila kolejne przetwornice. +/-100V i im pokrewne z
    > zastosowaniem masy pozornej w 2-ch przypadkach (VPF/VNF). Jednak, jeżeli przy
    > rozwartych P3/P4 zasilam całą resztę z zewnętrznego źródła +12V przez P5/pin4,
    > wszystko jest OK. I teraz robię tak:
    >
    > - wypinam zasilanie zewnętrzne +12V, wpinam jumper P3(zasilanie +5V), na
    > jumperze P4/pin2 mam zgodnie z oczekiwaniem +12V.
    Obciąż rezystorem i zobacz jaki prąd daje się pobrać.

    > - teraz zwieram P4 do reszty układu..., i lipa!! Napięcie na wyjściu spada do
    > +2.5V, no i oczywistaoczywistość reszta też nie działa.
    A napięcie na wejściu?

    > Jest cisza jak "makiem zasiał"!!

    > Elementy indukcyjne - ELFA, kondziory wiadomo, ceramiczne.
    Dławik wychodzi z obliczeń większy niż dałeś (MINIMUM powinien być 8uH,
    ty dałeś coś koło 6.8) i do tego z za małym prądem (masz 12/5*.3 mA
    prądu średniego) co dalej obniża indukcyjność do ~2uH.
    z 4 razy za małym dławikiem ciężko, żeby przetwornica działała.

    > Hmm, podstaw do wzoru częstotliwość, zobaczysz jakie pierdoły z tego wychodzą.
    > Załóż średnią częstotliwość jaką podają w tym swoim pdf'ie.
    8uH. Rzeczywiście pierdoły...

    > Znam się "trochę" na matmie, bo w tym kierunku
    > studiowałem. Stąd właśnie pytanie dotyczące podanego wzoru w pdf'ie LT.
    > Jest to wręcz IRYTUJĄCE!! Aby było weselej, to napisałem zapytanie do LT dot.
    > owego "(f)".
    Vin = 5
    Vout = 12
    f = 1.25E6