  • 1. Data: 2012-03-10 01:44:24
    Temat: Przetwornica DC-DC
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam,

    Potrzebuję zasilić urządzenie napięciem +12V. Mam dostępne +5V, więc myślę
    sobie trzeba zrobić przetwornicę. Zanim się za to wziąłem, podłączyłem
    urządzenie do zasilacza laboratoryjnego, zmierzyłem pobór prądu - 300mA.
    No więc zmontowałem przetwornicę w/g (1 strona):

    http://cds.linear.com/docs/Datasheet/1961fa.pdf

    Jedyna różnica, to dioda. Zastosowałem LL5817 o praktycznie tych samych
    parametrach. Zmontowałem, sprawdzam, na wyjściu jest +12V.
    Teraz podłączam swoje urządzenie odbiorcze, i niestety napięcie "klęka" do
    +2,5V na wyjściu przetwornicy.
    Jak sądzicie, co jest grane? Ewentualnie może macie jakiś sprawdzony układ, to
    podpowiedzcie coś.

    A przy okazji, na stronie 8 cytowanego pdf'a jest podany wzór na indukcyjność
    cewki jaką trzeba dobrać. W mianowniku występuje "Vout(f)". Jak to rozumieć?
    W szczególności owo "(f)"?

    MH

  • 2. Data: 2012-03-10 10:50:43
    Temat: Re: Przetwornica DC-DC
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    A dlawik to cos tego typu:
    http://media.digikey.com/photos/Coiltronics%20Photos
    /UP2B%20SERIES.jpg

    czy inny ?

  • 3. Data: 2012-03-10 11:03:33
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    nenik <n...@g...pl> napisał(a):

    > A dlawik to cos tego typu:
    > http://media.digikey.com/photos/Coiltronics%20Photos
    /UP2B%20SERIES.jpg

    > czy inny ?

    ==========

    Użyłem dokładnie tego:

    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=58-663-65

    MH

  • 4. Data: 2012-03-10 12:11:12
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.03.2012 12:03, MH wrote:

    /UP2B%20SERIES.jpg

    > ==========
    >
    > Użyłem dokładnie tego:
    >
    > https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=58-663-65

    Wybrałeś dławik z prądem nasycenia 0,55A (według pdfa) a przetwornica ma
    maksymalny prąd klucza 1,5...3A.

  • 5. Data: 2012-03-10 17:50:44
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Zbych <z...@o...pl> napisał(a):

    > Wybrałeś dławik z prądem nasycenia 0,55A (według pdfa) a przetwornica ma
    > maksymalny prąd klucza 1,5...3A.

    =============

    W/g pomiarów pobieram 300mA.

    MH

  • 6. Data: 2012-03-10 18:33:40
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.03.2012 18:50, MH wrote:

    > =============
    >
    > W/g pomiarów pobieram 300mA.

    Te 300mA to z wyjścia, z 12V?
    A jaki będzie wtedy prąd szczytowy w dławiku? 1A?

  • 7. Data: 2012-03-10 18:59:39
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Zbych <z...@o...pl> napisał(a):

    > Te 300mA to z wyjścia, z 12V?

    Czytałeś główny wątek?

    > A jaki będzie wtedy prąd szczytowy w dławiku? 1A?

    Nie wiem!! Gdybym wiedział (o ile ten problem jest przyczyną problemu), to
    owego wątka by nie było. No więc o ile wiesz, to napisz konkretnie jaki będzie
    ten prąd szczytowy, jaki dławik zastosować. W wątku głównym podałem
    wszystko. Schemat przetwornicy, pobór prądu odbiornika i pytam się co jest
    "nie halo".. Chcesz pomóc, czy tylko zadawać pytania?

    MH

  • 8. Data: 2012-03-10 19:35:35
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-03-10 02:44, MH pisze:

    > Jak sądzicie, co jest grane?

    Przede wszystkim musiałbyś wrzucić schemat, a przy tej częstotliwości
    obowiązkowo rysunek płytki. Sprawdzałeś napięcie na wyjściu? Może zła
    kompensacja i przetwornica pracuje niestabilnie? Nie słychać jej?
    No i dławik - tak jak pisał Zbych. Prąd średni masz na poziomie 0.3A,
    ale szczytowy ok. 1A. Zastosuj podobnego typu dławik z prądem nasycenia
    >1A. A teoretycznie najlepiej 3A, czyli maksymalny prąd klucza.
    Gdzie zamawiasz elementy?
    Na wejściu i wyjściu jak rozumiem masz kondensatory ceramiczne?

    > Ewentualnie może macie jakiś sprawdzony układ, to
    > podpowiedzcie coś.

    Nie wiem, czy zależy Ci na tak wysokiej częstotliwości pracy, ale w
    zasadzie dowolny simple-switcher typu step-up rusza z kopyta...

    > A przy okazji, na stronie 8 cytowanego pdf'a jest podany wzór na indukcyjność
    > cewki jaką trzeba dobrać. W mianowniku występuje "Vout(f)". Jak to rozumieć?
    > W szczególności owo "(f)"?

    Po prostu częstotliwość napisali w nawiasie, inaczej mówiąc: Vout * f.
    Popatrz na dalsze wzory, inne wielkości też występują w nawiasie, tylko
    nie stosują tego konsekwentnie...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2012-03-10 19:50:13
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    " MH" <l...@g...pl> schrieb
> [...]
    > wszystko. Schemat przetwornicy, pobór prądu odbiornika i pytam się co jest
    > "nie halo".. Chcesz pomóc, czy tylko zadawać pytania?

    Prad szczytowy bedzie 1.5A czyli na styk.
    Ja bym w ogole tu wzial 10uH.

    mw

  • 10. Data: 2012-03-10 20:13:29
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.03.2012 19:59, MH wrote:

> [...]
    > wszystko. Schemat przetwornicy, pobór prądu odbiornika i pytam się co jest
    > "nie halo".. Chcesz pomóc, czy tylko zadawać pytania?

    Jak oczekujesz pomocy to po prostu odpowiedz na pytania. Nie wiem czy
    nie wsadziłeś też nieodpowiednich kondensatorów, nie spieprzyłeś layoutu
    itd. Przy 1MHz głębokość wnikania w miedzi to 0.067mm, więc nawet
    grubość drutu w dławiku trzeba by sprawdzić.