  • Data: 2016-01-11 10:02:15
    Temat: Re: Przetwornica 12->48VDC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Zupełnie nie rozumiem tej dyskusji. Sugerujcie, że urządzenia nie
    > są.oznaczane przez producenta z jakim napięciem mnoga pracować,
    > bez względu, którym złączem na obudowie zostanie ono dostarczone?

    Rozumiem jakie są różnice w zasilaniu przez RJ45 i przez okrągłą wtyczkę.
    Rozumiem dlaczego producenci w tym drugim przypadku zwykle oznaczają
    napięcie zasilania -- tradycja taka. Przy zasilaniu złączem ethernetowym
    dość jest napisać PoE i kwita. Tak jak zasilacze sieciowe nie mają
    wesji na różne kraje ani przełączników napięc, tylko napis w rodzaju
    90-250V, tak typowemu wewnętrznemu zasilaczowy typowego elektronicznego
    klocka można podać napięcie od kilku do kilkudziesięciu woltów, a on
    sobie to z taką samą (dużą) przetworzy na co potrzebuje.

    To stwarza warunki, by możan łatwo zasilić takie ustrojstwo przez druty
    sygnałowe, które do tego nie były projektowane. Tak właśnie należy
    postrzegać PoE. Była tu kiedyś dyskusja, w której się zastanawialiśmy
    dlaczego (niektóre) wyposażenie PoE jest tak drogie. Nikt odpowiedzi
    nie podał. Teraz już to dla mnie trochę jaśniejsze. Ale czemu ktoś się
    cieszy z tego, że jego drogie urządzenie nie działa tam, gdzie tanie nie
    ma problemu z podjęciem pracy -- tego nadal nie wiem. Nie wszystko muszę
    wiedzieć.

    --
    Jarek