  • 131. Data: 2010-10-27 13:33:02
    Temat: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-27 12:12, DoQ pisze:

    > Acha, uwazasz ze jestes bardziej wiarygodny ze swoim francuzem
    > wyposazonym w chińska elektronikę?

    Kolejny dyskutujący z własną wyobraźnią:) Gdzie w powyższym zdaniu
    znalazłeś coś o francuzach, chińskiej elektronice, itp. To było luźne
    ogólne zdanie, tyczące się również moich wypowiedzi.

    Oczywiście nie Twojej i Włodka bo Wy zawsze macie racje. To akurat każdy
    wie.

    A.

  • 132. Data: 2010-10-27 13:34:57
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-27 12:27, DoQ pisze:

    > Tiaaa, niezly ubaw mam ;)
    > Zastanawiam sie tylko skad tyle roboty maja elektrycy od VAGa u mnie w
    > firmie, przeciez tylko lac benzyne i jezdzic ;-)

    Fajnie się Was czyta.

    A.

  • 133. Data: 2010-10-27 13:50:26
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-10-27 10:18:08 niejaki Arek (G) napisał:

    > Co prawda nie mieszkam w Niemczech, aczkolwiek sporo miast zwiedziłem, i
    > moje obserwacje w ogóle nie pokrywają się z Twoimi.

    może właśnie dlatego się nie pokrywają
    jak pomieszkasz - wrócimy do dyskusji

    > Więc może to kwestia
    > miejsca, w którym przebywasz. Zresztą z tego co wiem północne Niemcy to
    > najbiedniejszy region w tym kraju i jednocześnie dość gęsto zaludniony
    > przez przyjezdnych. Nie bez powodu nacjonaliści tak dobrze tam się trzymają.

    no ciekawe - bo ztcw to mieszkam w najbogatszym landzie

    zresztą to co piszesz to tez sa obiegowe opinie średnio zgodne z
    rzeczywistością - jak chińska elektronika w 20 letnich francuzach
    nieprzymierzając

    > Pewnie i tak. Naród z mniejszymi kompleksami więc jak trzeba kupić tanie
    > jeździdło to kupi takie twingo (np. z dopłat za zezłomowanie)

    albo za 1/3 penji

    > A tymi nowszymi bmw i audi, których wszędzie pełno, to pewnie kosmici?

    nie - czytaj dobrze co naisałem

    > [...]
    > Tak na pewno Twoje statystyki w pełni oddają upodobania całego
    > niemieckiego społeczeństwa, w końcu mieszkasz na północy przez 2 lata
    > więc wiesz wszystko. LOL.

    nic takiego nie pisałem
    napisałem za to że są to obserwacje prowadzone przez dwa lata uściślając -
    z jednego miasta w północno zachodnich niemczech

    a nie informacje wyczytane na forum onetu lub usłyszane od kolegów bez
    włosów w 20 letnich golfach

    ponieważ widze że z tobą nie za bardzo da się dyskutowac bo gdy brakuje
    argumentów próbujesz przeinaczać fakty lub ośmieszac dyskutanta - z mojej
    strony kończe z tobą dyskusję

    żyj sobie w swoim światku i obyś nigdy nie trafił do mojego

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 134. Data: 2010-10-27 13:53:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:33:02 +0200, Arek (G) napisał(a):

> [...]
    > ogólne zdanie, tyczące się również moich wypowiedzi.
    >
    > Oczywiście nie Twojej i Włodka bo Wy zawsze macie racje. To akurat każdy

    A kto ma mieć rację? Troll-analfabeta który poległ na przeczytaniu 6 liter?
    Który Boscha nazywa chińską firmą? A może ten drugi co miał auto klepane z
    przystanku i wini za awarię producenta?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 135. Data: 2010-10-27 13:53:57
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-10-27 12:39:09 niejaki Przembo napisał:

    > Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
    > spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze marki na
    > świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba coś jest na
    > rzeczy.

    nie ma spisku - ja pisałem akurat o przykładzie wiązek i czujników z
    niemiec - komputery były francuskie

    ztcw to z niemieckimi wiązkami (bosch) miał problemy także jaguar i jeszcze
    jakaś angielska firma

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 136. Data: 2010-10-27 13:58:07
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

> [...]
    > Pierwszymi seryjnym autem z CR były Alfa i Mercedes, obydwa z 1997 roku.
    > Bite 7 lat. Dlaczego? Bo dopiero Bosch któremu Fiat sprzedał licencję na
    > CR był w stanie zrobić z tego jakiś sensowny zestaw, w rozsądnej cenie i z
    > rozsądną niezawodnością. I to pomimo, że CR było współkonstruowane przez
    > Magneti Marelli.
    > Minęło kolejnych kilka lat zanim konkurencja była w stanie opracować i
    > wyprodukować własne kity - Delphi, Denso i Siemens.
    > Podobnie z pozostałą elektroniką - globalizacja - globalizacją, a

    Czyli wszyscy muszą korzystać z gotowych lub zrobionych dla nich modułów,
    awaryjność powinna być podobna. A auta francuskie wbrew temu co niektórzy
    piszą nie maja 100x bardziej rozbudowanej elektroniki. Zgoda że BMW też
    miało problemy, ale oni od ponad 20 lat pakują do aut mase elektroniki. A
    awarie w E60 dotyczą głownie systemów których u innych producentów ze świecą
    szukać - inną kwestią jest to, że w tym modelu elektronika to zmora.

    > Problemy pierwszych serii Citroena C5 wiązały się z genialną elektroniką
    > Siemensa robioną w Meksyku. Sporo Renówek ma problemy z elementami Sagema
    > ("słynne" cewki WN..) więc na koniec i tak pozostaje Bosch albo Valeo jak
    > chce się zrobić coś porządnego (w miarę).
    > Choć wspomniane Valeo np. nie robi układów CR

    Jest pare systemów gdzie Bosch ma monopol, jak się psuje coś w systemie ABS
    to faktycznie marki nie wybiera ;)

  • 137. Data: 2010-10-27 14:02:31
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie ma spisku - ja pisałem akurat o przykładzie wiązek i czujników z
    > niemiec - komputery były francuskie
    > ztcw to z niemieckimi wiązkami (bosch) miał problemy także jaguar i
    > jeszcze jakaś angielska firma

    I to mnie zdumiewa, w niemieckich autach to jakoś działa... wytłumaczenia
    logicznego brak, a są niemieckie auta nawet z lat 80-tych które elektroniki
    mają niesamowitą ilość, do dziś jeżdża i sprzyjają reprodukcji gatunku
    ludzkiego pod wszelkimi możliwymi remizami ;)

    Pozdr

  • 138. Data: 2010-10-27 14:31:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-27 12:47, *tor* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > No popatrz. To niemieckiego Opla też Ci nie wolno kupić, bo też autko dla
    > kamikadze :D . Konkretnie chodzi mi o Vectre C. Z tego co pamiętam, nawet w
    > artykule było, że to auto lepiej brać z ksenonami, bo normalny smiertelnik
    > nie jest w stanie wymienić żarówek . Jakoś ASO ma zarezerwowane na wymiane
    > bodaj 2-3h robocze. Wymiana żarówki, to demontaż nadkola, zderzaka, jakiś
    > plastików pod spodem, potem lampa i eureka, mamy żarówkę ;)

    Nie ma tak źle :) - lewe ponoć(!) da się wymienić po wyjęciu rury wlewu
    płynu do spryskiwaczy, prawe wymaga już wygibasów, ale w ASO zmienili mi
    w 30 minut - pewnie mają jakiś patent na to.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 139. Data: 2010-10-27 15:03:11
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-10-27 13:34, Arek (G) pisze:

    > Fajnie się Was czyta.

    Nawiązując do dyskusji, może powiecie co jest lepsze: Atari czy
    Commodore ? :)

    ps.
    miałem niemca, mam francuza (obydwa wiekowe), różnic dużych nie widzę.
    Pozdrawiam

  • 140. Data: 2010-10-27 15:07:48
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-27 13:50, p0li pisze:

    > może właśnie dlatego się nie pokrywają
    > jak pomieszkasz - wrócimy do dyskusji

    Może i tak. Czyli wynika z tego, że po autostradach jeżdżą samochody
    pokazowe, których zadaniem jest robienia wrażenia na turystach jacy to
    oni bogaci. A tak naprawdę jeżdżą malutkimi francuzami, kupionymi za 1/3
    pensji (jak zresztą napisałeś).

    > no ciekawe - bo ztcw to mieszkam w najbogatszym landzie

    To Bawarię przenieśli na północ? Przepraszam nie wiedziałem.

    > zresztą to co piszesz to tez sa obiegowe opinie średnio zgodne z
    > rzeczywistością - jak chińska elektronika w 20 letnich francuzach
    > nieprzymierzając

    > albo za 1/3 penji

    Reasumując, mieszkaniec "najbogatszego" niemieckiego landu przesiąknięty
    nacjonalistycznymi myślami, nie kupuje jednego z wielu krajowych
    produktów, tylko za 1/3 pensji francuskiego kompakta?

    > nie - czytaj dobrze co naisałem

    W sumie, gdybyś również zastosował się do tej rady to było by Ci
    znacznie łatwiej.

    > nic takiego nie pisałem
    > napisałem za to że są to obserwacje prowadzone przez dwa lata uściślając -
    > z jednego miasta w północno zachodnich niemczech

    Sęk w tym, że to właśnie napisałeś. Napisałeś, że niemcy głównie kupują
    francuskie samochody. Podparłeś się jakimś jednym niemieckim miastem
    (nie wiem czy całym, czy tylko dzielnicą na której mieszkasz). Z tego
    utworzyłeś statystykę, którą przeniosłeś na cały naród.

> [...]
    > strony kończe z tobą dyskusję
    >
    > żyj sobie w swoim światku i obyś nigdy nie trafił do mojego

    Nie wymagam abyś czytał to na co odpisujesz, ale przeczytaj chociaż co
    sam napisałeś. Bo sam sobie przeczysz.

    A.