eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 153

  • 141. Data: 2010-07-15 01:16:53
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@i...pl> wrote in message
    news:i1kn7p$u5k$1@usenet.news.interia.pl...
    > W dniu 2010-07-14 17:20, Pszemol pisze:
    >
    >>> Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    >>> Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
    >>
    >> Które z tych dwu toczydeł ma tylko 86 koni przy 1150kg wagi? :-(
    >
    > Jezu, nie popłacz się :) Jak ci powiem czym jeździłem jeszcze rok temu to
    > chyba sobie żyły podetniesz ;)

    Od razu mi się weselej zrobiło :-)


  • 142. Data: 2010-07-15 01:19:07
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    news:slrni3s4n0.lfn.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > On 2010-07-14, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    >
    >>>>>> A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?
    >>>>>
    >>>>> Ty tak serio?
    >>>>
    >>>> Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
    >>>> oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?
    >>>
    >>> LOL.
    >>
    >> Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
    >> Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.
    >
    > Nie znasz się, nie rozumiesz i masz (chyba zbyt) małe doświadczenie. Do
    > zapiszczenia oponami przy typowej ASB potrzebujesz ponad setki koni,
    > przy ręcznej skrzyni z normalnym sprzęgłem wystarcza ich dwadzieścia.

    A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...


  • 143. Data: 2010-07-15 08:53:46
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-07-15 01:19, Pszemol pisze:

    > A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

    Żartujesz sobie? Siedzisz sobie w tych Stanach i nie masz pojęcia jak to
    wygląda w innych krajach.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 144. Data: 2010-07-15 10:03:42
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-14, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    >>> Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
    >>> Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.
    >>
    >> Nie znasz się, nie rozumiesz i masz (chyba zbyt) małe doświadczenie. Do
    >> zapiszczenia oponami przy typowej ASB potrzebujesz ponad setki koni,
    >> przy ręcznej skrzyni z normalnym sprzęgłem wystarcza ich dwadzieścia.
    >
    > A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

    Niejedno.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 145. Data: 2010-07-15 10:11:42
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-15, Grejon <g...@i...pl> wrote:

    >> A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...
    >
    > Żartujesz sobie? Siedzisz sobie w tych Stanach i nie masz pojęcia jak to
    > wygląda w innych krajach.

    Nie, walnął bzdurę i próbuje się wykręcać.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 146. Data: 2010-07-15 13:50:17
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-14 21:22, Yogi(n) wrote:

    > Może dlatego, że wątek nie był o wietrzeniu tylko używaniu klimatyzacji
    > ręcznej. To chyba OCZYWISTE dla kazdego użytkownika klimatyzowanego
    > auta, że najprościej osiągnąć pożądaną temperaturę, pozbywając się
    > ogrzanego powietrza. Nie wyobrażam sobie wsiadania do rozpalonego auta i
    > odjeżdżania bez przewietrzenia.
    > Ale ja truskawki cukrem posypuję... ;-)

    Skoro to wszystko oczywiste, to w ogole po co wymieniac bylo cala
    reszte "rownie oczywistych" czynnosci? Wiec aby unikac tego typu
    "nieporozumien" proponuje komponowac bardziej kompletne wpisy ;)


    --

    memento lorem ipsum


  • 147. Data: 2010-07-15 15:34:47
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: jian <j...@p...fm>

    On 2010-07-13 20:00, kkk wrote:
    > On 12 Lip, 15:50, Konrad L<p...@o...pl> wrote:
    > Co do utraty mocy ja mam prawie 200KM w aucie ok 1550kg i czuć znaczne
    > obniżenie osiągów przy włączonej klimatyzacji - szczególnie przy
    > takich upałach jak dzisiaj gdy klima naprawde ma co robić (jak
    > wsiadałem bylo ponad 60 stopni w środku) przy nagłym jej wylaczeniu
    > przy zwyklym ruszaniu spod swiateł, auto poszło by ładnie bokiem ;) -
    > tyle mocniej trzeba wciskać pedał gazu, szczególnie do poki nie
    > zaskoczy kompresor.
    >
    > pzdr
    >

    a to ciekawe
    kompresor "pracuje" od razu od odpalenia, czyli już od biegów jałowych
    pompuje a wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej, więc reakcja na "gaz"
    w kompresorze jest dużo lepsza i nie ma tzw "laga"

    to nie TURBO napędzane spalinami że trzeba najpierw "nadmuchać" w niego
    trochę, aby doładowanie w dolocie się zwiększyło
    a co za tym idzie w silnikach turbo występuje tzw "turbo dziura" czyli
    lag powstający od momentu wciśnięcia "gazu" do dechy a wyraźnym
    przyśpieszeniem
    spaliny jak każdy gaz są ściśliwe i trochę trzeba zanim te łopatki
    przepchną do wykonania ruchu

    w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
    obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
    powietrze w dolocie jest cały czas sprężone

    więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się

    Pozdro


  • 148. Data: 2010-07-15 16:28:55
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    news:i1mslq$md$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-07-14 21:22, Yogi(n) wrote:
    >
    >
    > Skoro to wszystko oczywiste, to w ogole po co wymieniac bylo cala
    > reszte "rownie oczywistych" czynnosci? Wiec aby unikac tego typu
    > "nieporozumien" proponuje komponowac bardziej kompletne wpisy ;)

    OK, nastepnym razem zacznę od tego, jak otwieram drzwi, sadowię tyłek na
    fotelu, wsadzam kluczyk, przekręcam go itd. Tylko trochę przydługie będzie
    ;-)

    --
    Yogi(n)


  • 149. Data: 2010-07-15 21:21:42
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Lip, 15:34, jian <j...@p...fm> wrote:
    >
    > a to ciekawe
    > kompresor "pracuje" od razu od odpalenia, czyli już od biegów jałowych
    > pompuje a wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej, więc reakcja na "gaz"
    > w kompresorze jest dużo lepsza i nie ma tzw "laga"
    > to nie TURBO napędzane spalinami że trzeba najpierw "nadmuchać" w niego
    > trochę, aby doładowanie w dolocie się zwiększyło
    > a co za tym idzie w silnikach turbo występuje tzw "turbo dziura" czyli
    > lag powstający od momentu wciśnięcia "gazu" do dechy a wyraźnym
    > przyśpieszeniem
    > spaliny jak każdy gaz są ściśliwe i trochę trzeba zanim te łopatki
    > przepchną do wykonania ruchu
    >
    > w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
    > obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
    > powietrze w dolocie jest cały czas sprężone

    Wszystko bardzo pięknie, i prawie się zgadza - poza jednym szczegółem:
    nie wziąłeś pod uwagę, że w niektórych autach (np w moim) kompresor
    naprawde działa od momentu jak zostanie załączony przez sprzęgiełko, a
    dzieje się to przy określonych obrotach.

    > więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się

    Z kompresorem działającym j.w. i jest to rozwiazanie fabryczne.

    pzdr


  • 150. Data: 2010-07-16 07:44:49
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: jian <j...@p...fm>

    On 2010-07-15 21:21, kkk wrote:
    > On 15 Lip, 15:34, jian<j...@p...fm> wrote:
    ...
    >> w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
    >> obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
    >> powietrze w dolocie jest cały czas sprężone
    >
    > Wszystko bardzo pięknie, i prawie się zgadza - poza jednym szczegółem:
    > nie wziąłeś pod uwagę, że w niektórych autach (np w moim) kompresor
    > naprawde działa od momentu jak zostanie załączony przez sprzęgiełko, a
    > dzieje się to przy określonych obrotach.
    >


    jeżeli jest tak jak mówisz
    to dla mnie to auto i kompresor nie działają prawidłowo
    nie spotkałem się z autem (nie jeździłem takim) co by kompresor działał
    od określonych obrotów

    2 sprawa jest to ekonomicznie nie uzasadnione wstawianie kompresora i
    "psucie" go aby działał jak turbo

    prościej i taniej jest zastosować turbo od razu

    więc nie rozumie polityki takiej firmy (jeżeli oczywiście jest taka) że
    wstawia kompresor i psuje go do funkcji turbo


    >> więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się
    >
    > Z kompresorem działającym j.w. i jest to rozwiazanie fabryczne.
    >
    > pzdr
    >

    dalej nie chce mi się wierzyć w fabryczne działanie takiego kompresora
    (patrz odp wyżej)
    podaj co to za marka i model

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: