  • 81. Data: 2009-10-13 07:28:46
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości
    news:hb19om$1bt$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak.

    > Bo Hondzie zależało na tym aby tak było. Firma ta przyzwyczaiła już
    > motocyklistów, że potrafi kiedy
    > chce.

    > Obawiam się, że na razie jest to chronione patentem ;-)
    >
    > Poza tym, poczytaj grupę - co niektórzy są tak święcie przekonani o swoich
    > umiejętnościach i
    > szczęściu, że ABS traktują nieomalże jak breloczek do kluczyków. Przy
    > takim podejściu, inne firmy
    > nie _muszą_ mieć takiego ABS.
    >
    > Możliwe też, że jest to rozwiązanie po prostu zarąbiście drogie.

    Ja jestem święcie przekonany, że moje umiejętności na motocyklu są NISKIE.
    Za każdym razem, gdy jadę na mokrym - jestem spięty.
    Ćwiczę regularnie awaryjne hamowanie na dużym pustym parkingu, ale zdaję
    sobie sprawę, że ABSowi długo jeszcze nie dorównam.
    Zgadzam się z opinią, że ABS w motocyklu - to jak poduszka powietrzna,
    lepiej nie doprowadzać do sytuacji, gdy jest potrzebny.

    Dlatego bez względu na opinie na grupie - chcę mieć ABS w następnym
    motocyklu. Nawet jeśli będzie to tylko przeciętnej jakości ABS stosowany w
    Fazerze 600.

    Pozdrawiam
    MN

  • 82. Data: 2009-10-13 09:14:31
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 13 Paź, 08:57, "smoq" <p...@p...fm> wrote:

    > Moje Suzuki R4 na wtrysku przy prędkosciach turystycznych ~ 140 kmh nie chce
    > spalic wiecej niz 7 litrow, zwykle kolo 6. Powyzej 200 oczywiscie to inna bajka.
    > Więc pewnie coś nie tak masz w swoim suzuki.

    U mnie na gaźnikach ZZR 1200 nie chce w dwie osoby z bagażem w trasie
    przy 140-150 wziąć więcej niż 7, przeważnie jest to ok. 6,7 a przy 200
    to jest 7,5 więc gdzie te mniej palące motocykle na wtryskach jak 600
    pali 8,5? :-)

    --
    Artur

  • 83. Data: 2009-10-13 18:02:27
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > Ale w jaki sposób chcesz mi zabronić pisać na grupę?

    Nie chcę ani nie mam zamiaru.
    Po prostu może porównaj koszty i komplikacje tuningu zasilania
    gaźnikowego i wtryskowego.

    > Słuchaj, jak ktoś ma złą wolę to i za "dzień dobry" potrafi w ryj
    > dać. Właśnie coś takiego teraz
    > robisz...

    "Ja nie jestem agresywny.
    Agresywność: jeden."

    > Co nie zmienia faktu, że z palcem w d** zahamowałbym na mokrym mając
    > taki ABS lepiej niż np. ty nie
    > mając tego ABS. Nie rozumiem dlaczego to twierdzenie budzi
    > kontrowersje... Może wynika to z faktu,
    > że do tej pory miałeś dużo szczęścia przy hamowaniu na mokrym?

    No, na pewno. Tylko, że na dzień dobry napisałeś tak bałwochwalczo o
    ABSie w sprzęcie 6letnim, a nie w tej hondzie, której na ulicy nie
    zobaczysz tak szybko.
    A szczęściarzem zawsze byłem, albo jeździłem jak pizda. Albo i to i
    to.

    A o ile załapałem to ten film pokazał dwóch kierowców o podobnym
    poziomie zaawansowania. I tak sobie pomyślałem, że właśnie jeden z
    nich, ten z ABSem, hamował lepiej. Dobrze kombinuję, proszę pana?
    Więc jak mi napiszesz, że też tak umiesz zrobić - to o czym to
    świadczy? Że obaj widzieliśmy film?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 84. Data: 2009-10-14 09:14:45
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Bo Hondzie zależało na tym aby tak było. Firma ta przyzwyczaiła już
    > motocyklistów, że potrafi kiedy
    > chce.

    A możesz coś więcej określić, poza takim komunałem
    marketingowopodobnym?
    Proszę.

    Bo to brzmi jakby z ulotki Hondy a nic nie wyjaśnia.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 85. Data: 2009-10-14 10:29:37
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Jasio" <b...@g...pl> wrote in message

    > Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > A możesz coś więcej określić, poza takim komunałem marketingowopodobnym?
    > Proszę.
    >
    > Bo to brzmi jakby z ulotki Hondy a nic nie wyjaśnia.

    Zamiast prowadzic dyskusje z ktorych niczego sie nie dowiesz poczytalbys
    czasem "Bike" ;) (BTW: pieknie dziekuje) Byl tam swietny artykul o ABS
    *ondy.
    Polecam takze opinie Asterixa (Motorista), z niej takze wynika ze
    wspo,mniany "ficzer" to kosmiczny postep w porownaniu z konkurencja, lecz
    moze to juz on sam opowie czego probowal i jak bardzo sie zdziwil.

    weFAQ&v=qvj

  • 86. Data: 2009-10-14 10:44:52
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 14 Paź, 12:29, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

> [...]
    > wspo,mniany "ficzer" to kosmiczny postep w porownaniu z konkurencja, lecz
    > moze to juz on sam opowie czego probowal i jak bardzo sie zdziwil.

    Ja tak jeszcze od siebie coś dorzucę - z tego co słyszałem właśnie w
    Motoriście to konstrukcja różni się diametralnie od zwykłego ABS-u
    ponieważ nie działa to w sposób zmniejszania ciśnienia zaworkiem
    uruchamianym przez sterownik. Różnica polega na tym, że powyżej
    prędkości OIDP 6 km/h klamka hamulca nie służy już do pompowania płynu
    w układ a tylko jako wskaźnik dla sterownika o użytej sile do
    hamowania a to sam sterownik zajmuje się dozowaniem siły hamowania -
    tym samym w tym ABS-ie nie odczujemy na klamce nawet momentu włączenia
    się ABS :-)

    No i ponoć wymiana płynu w tym układzie jest tak samo skomplikowana
    jak cały ten układ :-)

    --
    Artur

  • 87. Data: 2009-10-14 12:15:37
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Ivam pisze:

    > Znowu niemotocyklowy przyklad (nie mialem motocykla na wtrysku:P) -
    > poczekaj, az Ci wadliwy (filtron) filtr paliwa przepusci syf, ktory
    > pozatyka wtryskiwacze, to zobaczysz, ze zadne V-Powery nic nie dadza.
    > Inne dodatki tez nie.
    Podaj konkretny, poparty dowodem mechanicznym, przyklad
    _zajebania syfem_ wtryskiwacza benzynowego. Tozto nawet w
    "niemotocyklowym" przykladzie nie wystepuje.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 88. Data: 2009-10-14 12:18:06
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Z motocyklami i lambda byl jeden konstrukcyjny problem, pomysl jaki ?
    IMO temperatura pracy sondy.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 89. Data: 2009-10-14 12:28:34
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Grzegorz Rogala pisze:

    > IMO temperatura pracy sondy.

    .. bo uklad wydechowy w moto jest dosc krotki, jest w nim cieplej niz w
    samochodach.

    Wygrales croissanta, zapakowac ?
    :-)

    KJ Sponsor useneturnieju

  • 90. Data: 2009-10-14 13:55:22
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    fv pisze:

> [...]
    wynika to z faktu,
    > że do tej pory miałeś dużo szczęścia przy hamowaniu na mokrym?

    Może dzisiaj??:-)
    Żeby nie być gołosłownym niżej fotka na moto bez ABS,miejsce to Zakręt
    Śmierci w Szklarskiej Porębie:-P

    http://picasaweb.google.pl/tomcio916/AlbumBezTytuU#5
    392452694920638114

    --