  • 11. Data: 2010-09-07 22:56:52
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > wysokie ISO ok... ;)

    ???

    No to jeszcze jeden fakt - nie wiem czy to tylko na dpreview tak
    wyszło, ale degradację szczegółów spowodowaną ukośnym lustrem (póki co
    jeszcze czystym!) w porównaniu do dobrych APS-C można przyrównać DO
    PRAWIE 3EV RÓZNICY!!! Tzn. ISO800 na a55 jest bardziej zdegradowane w
    szczegółach niż ISO3200 na najlepszych cropach.

    > A po zakurzeniu puszka do wyrzucenia?*

    [mr.]

  • 12. Data: 2010-09-07 23:05:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > PRAWIE 3EV RÓZNICY!!! Tzn. ISO800 na a55 jest bardziej zdegradowane w
    > szczegółach niż ISO3200 na najlepszych cropach.

    Gdyby ktoś się czepiał - celowo pominąłem "problem" duszków
    powstających w wyniku wielokrotnych odbić ostrych, punktowych świateł -
    to problem jedynie prawdziwych onanistów sprzętowych (no i niestety osób
    zajmujących się fotoastronomią - Sony coś ich dziwnie nie lubi tępiąc od
    samego początku istnienia na rynku dSLR - wcześniej to było przymusowe
    odszumianie aż do budyniu, dziś nowe "gwiazdy i planety wielokrotne". :)))

    [mr.]

  • 13. Data: 2010-09-07 23:26:48
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > A po zakurzeniu puszka do wyrzucenia?*

    A niby czemu?

    --
    marcin

  • 14. Data: 2010-09-07 23:29:08
    Od: mt <t...@i...pl>

    Napisał ten, co ma dobrze zegar ustawiony :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2010-09-07 23:56:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Ech, ty tego sonyego to chyba nie lubisz ;)

    Jak to? O mało nie kupiłem!

    (do dziś mnie otrząsa na tamto wspomnienie... :)

    [mr.]

    PS.: Zegar cofamy dopiero za ponad miesiąc. ;)

  • 16. Data: 2010-09-08 00:42:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <t...@i...pl> wrote:

    > A niby czemu?

    Bo nieruchome lustro musi przepuszczać światło w trakcie
    naświetlania. A teraz sobie wyobraźmy nieinwazyjne czyszczenie tego
    niezwykle delikatnego elementu (i to z obydwu stron!!!) po zakurzeniu,
    działaniu wilgoci z powietrza i może jeszcze jakimś wchlapaniu wodnego
    aerozolu podczas zmiany obiektywu w trakcie deszczu...

    Czyszczenie matrycy przy takim cacuszku to bułka z masłem - stres,
    stres, jeszcze raz stres, wyniki na pewno nieidealne, a po każdym
    czyszczeniu kumulacja rys i zmatowienia.
    Tzn. nikt do tej pory, ani producent, ani portale, ani userzy nie
    wspomnieli o jakimś pomyśle na obejście problemu, który od razu
    zasygnalizowałem jako oczywisty.

    BTW: Zapomniałem tylko, że można jeszcze odsyłać sprzęt do wymiany
    lustra, ale to też stres, koszty i rozstanie ze sprzętem, który
    przynajmniej u mnie nie ma zwyczaju leżakować.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 17. Data: 2010-09-08 00:55:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > PRAWIE 3EV RÓZNICY!!! Tzn. ISO800 na a55 jest bardziej zdegradowane w
    > szczegółach niż ISO3200 na najlepszych cropach.

    Dodam, że szczegóły na samplach z dpreview badam na fragmencie
    czegoś w rodzaju banknotu z jakąś babcią po lewej - tam tę różnicę widać
    uderzająco.

    Nie wspominałem o tym do tej pory, bo uznałem że Sony axx zostanie
    raczej niszowym rynkowym niewypałem (kupią tzw. "pionierzy", ale nie
    będzie już komu dokonać ponownego zakupu - dokładnie tak jak dawne próby
    nieruchomego lustra), jednak skoro pojawiają się głosy o dobrym hi-ISO w
    Sony, to trzeba na to zwrócić uwagę, bo ktoś może wtopić pieniądze w
    cały system, a potem żałować.

    Zresztą, to po prostu technicznie niewykonalne (bez budżetu w skali
    państwa, np. na optykę adaptatywną i adekwatne do tego rozmiary, ;-)
    żeby ukośna szybka w polu widzenia, z całą gamą zjawisk optycznych
    pojawiających się na jej powierzchniach, wnętrzu, styku z kurzem...) nie
    degradowała szczegółów w stosunku do tradycyjnie podnoszonych luster.

    [mr.]

  • 18. Data: 2010-09-08 05:26:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał:

> [...]
    > działaniu wilgoci z powietrza i może jeszcze jakimś wchlapaniu wodnego
    > aerozolu podczas zmiany obiektywu w trakcie deszczu...

    Nie wiem, jak to jest rozwiązane w tym konkretnym aparacie, ale jeśli lustro
    jest nieruchome, to jego krawędzie mogą być uszczelnione. W efekcie jedynym
    elementem wymagającym czyszczenia będzie przednia powierzchnia lustra -
    tylna i matryca znajdą się w szczelnej puszce do której kurz nie będzie miał
    dostępu.
    Zgadzam się natomiast, ze czyszczenie tego lustra będzie stresujace - ze
    względu na minimalizację efektu duszków musi ono być raczej cienkie - a to
    oznacza małą wytrzymałość na nacisk.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2010-09-08 07:39:47
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > Tzn. nikt do tej pory, ani producent, ani portale, ani userzy nie
    > wspomnieli o jakimś pomyśle na obejście problemu, który od razu

    Przecież to lustro jest podnoszone, właśnie w celu czyszczenia i pisały
    o tym chyba wszystkie portale opisujące te aparaty.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2010-09-08 09:04:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-07 17:16:38 +0200, Tomasz Worek <t...@g...com> said:

    > Wygląda na to, że Nikon D5000 spełnia moje wymagania. Jest mały i
    > lekki, ma 4 klatki na sekundę, bufor mieści 11 RAWów... ISO 1600 ma
    > porównywalne z Pentaxem K-x (ja właściwie nie widzę różnicy).

    D5000 ma ten sam AF co D90 - jest naprawdę niezły jak na tę klasę, ale
    przy "sporcie" - nie ma szału, potrafi się pogubić, zwłaszcza przy
    bocznych punktach - tylko centralny jest krzyżowy.

    > 1. Czy taka wymiana ma sens?

    IMHO - jeśli to lotnictwo traktujesz naprawdę priorytetowo, to warto by
    pomyśleć o D300(s) lub 7D. Przy śledzeniu obiektów AF w tych puszkach
    naprawdę robi dużą różnicę. Jeszcze lepiej - wstrzymaj się jeszcze z
    tydzień z decyzją, ma wyjść D7000, będący (chyba) następcą D90 i
    rumorsy twierdzą, że AF ma być poprawiony.

    > 2. Ma ktoś pojęcie jak sprawuje się Sigma 100-300 f/4 HSM z Nikonami
    > (szybkość i celność autofocusa)?

    Ze słyszenia: ponoć jeden z najbardziej udanych obiektywów Sigmy.

    > 5. Czy coś stracę przy przesiadce na D5000?

    Na pewno sporo kasy ;-)

    de Fresz