  • 61. Data: 2010-05-10 08:24:38
    Temat: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2010, JA wrote:

    > Czemu czytając wszystkie posty na temat wyższości technologii krzemowej nad
    > analogową, pierwszym i najważniejszym argumentem jest szybkość?

    Ależ odniosłem się krytycznie do postu grupowicza, który wskazywał
    na przewagę szybkości na błonie właśnie!

    > Czy ja biorę udział w jakichś wyścigach?
    > A gdzie radość z fotografowania? A gdzie czas na przemyślenie ujęcia?

    Znakomicie pomaga odłożenie lustrzanki, wzięcie hybrydy i ustawienie
    serii RAW, ZDECYDOWANIE pomaga na przemyśliwanie ujęć, dużo, dużo
    bardziej niż aparat z filmem - zdążyłbyś trzy razy przewinąć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2010-05-10 08:38:14
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    [...]
    > Ale od momentu zrobienia zdjęcia, a w koncepcji j.w. masz 2 minuty od
    > puszczenia spustu :) (minuta na wszystkie przełączenia plus
    > minuta na wydruk).

    Nie no tu cyfra rządzi. Jak robię cyfrą to cyk, cyk i kilkadziesiąt
    fotek ląduje na karcie. Analogiem to i kilkanaście minut schodzi na
    ujęcie, a nie rzadko po poświęceniu jakiegoś czasu na kompozycję i
    pomiar światła ostatecznie rezygnuje z utrwalenia ujęcia na błonie:)

    Pozdrawiam,
    A.

  • 63. Data: 2010-05-10 10:49:08
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/9/2010 6:00 PM, Henry(k) pisze:

    > Fotografowanie to wszystko co się dzieje do momentu naciśnięcia spustu. I
    > wtedy nie ma się co spieszyć. Zaś po naciśnięciu spustu nie ma już na co
    > czekać - więc można chcieć je mieć szybko.

    Dużo zależy od tego jakie zdjęcia robisz, czasami krytyczny jest czas
    między dostrzeżeniem motywu a wykonaniem zdjęcia i nie mówię tu nawet o
    street foto ale zwykłe pstrykanie zdjęć rodzinnych _bez_ pozowania.

    Dla mnie nie ma znaczenia że zobaczę zdjęcie natychmiast na wyświetlaczu
    czy po chwili na komputerze, bo nawet jeśli zdjęcie będzie skopane to i
    tak nie powtórzę jeszcze raz _tego_ _samego_ ujęcia, więc natychmiastowe
    oglądanie "co wyszło" jest po prostu stratą czasu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 64. Data: 2010-05-11 22:40:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-10 12:49:08 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > więc natychmiastowe oglądanie "co wyszło" jest po prostu stratą czasu.

    Amen

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2010-05-11 22:41:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-10 10:24:38 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Znakomicie pomaga odłożenie lustrzanki, wzięcie hybrydy i ustawienie
    > serii RAW, ZDECYDOWANIE pomaga na przemyśliwanie ujęć, dużo, dużo
    > bardziej niż aparat z filmem - zdążyłbyś trzy razy przewinąć ;)

    Dzięki.
    Prawie spadłem ze stołka.
    :)

  • 66. Data: 2010-05-11 22:43:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-10 08:44:09 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Ale dalej pozostaje problem korekcji barwnej przy naświetlaniu.

    Robiłeś?

  • 67. Data: 2010-05-11 23:03:49
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 12 maja 2010 00:43, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:

    > Robiłeś?

    Trochę odbitek na maszynie Noritsu {o ile mnie pamięć nie myli} i mimo
    podglądu na monitorze utrafienie z korekcją i nasyceniem nie było proste
    {choć pewnym utrudnieniem zapewne był monitor, dość mocno już wypalony}.

    Trudno mi więc wyobrazić sobie, że robienie odbitek kolorowych wprost z
    negatywu będzie łatwe i szybkie.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 68. Data: 2010-05-11 23:23:22
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 9 maja 2010 14:38, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:

    > Barwny proces RA-4, trwa krócej niż cz-b baryt. Komplikacja jest
    > legendą urbana.
    > Cały proces odbywa się w temperaturze pokojowej i z pokojowej
    > temperatury tolerancją. Obecnie jest to identyczna skala trudności co
    > cz-b.

    Licząc papier i chemię wychodzi mniej niż 2zł za odbitkę 13x18 :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 69. Data: 2010-05-12 16:50:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-12 01:03:49 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Trudno mi więc wyobrazić sobie, że robienie odbitek kolorowych wprost z
    > negatywu będzie łatwe i szybkie.

    To nie tak. Jeżeli ktoś to robi raz na jakiś czas, to faktycznie bywa
    upierdliwe.
    Ale w porównaniu ze starymi procesami np. fotonkolor, to jest bułka z
    masłem. Wtedy czekało się na pewny wynik ponad pół godziny, a też w
    łazience dało się zrobić.
    Jest kilka "myków" ułatwiających bardzo dobór filtracji. Są opisane w
    poświęconej temu zagadnieniu literaturze. Dzięki nim, po pierwszej
    próbce można przy minimalnej wprawie wstrzelić się z filtracją już przy
    następnym naświetleniu.