  • 1. Data: 2011-09-03 13:41:27
    Temat: "Przeróbka" ładowarki do akumulatorów żelowych 12V -> 6V
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Razem z akumulatorem żelowym 12V 7Ah kupiłem ładowarkę LZ12-800.
    Na stronie producenta napisane jest:
    Źródło prądowe z ograniczeniem napięcia i sygnalizacją spadku prądu do
    wartości 30% znamionowego; służy do ładowania akumulatorów 12V PBSO4
    prądem C/2 do C/10.

    Czy dodając w szereg 6-8 diód prostowniczych, będę mógł bezpiecznie
    ładować akumulator 6V 7Ah?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2011-09-20 23:11:32
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:j3taqf$8p1$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > prądem C/2 do C/10.
    >
    > Czy dodając w szereg 6-8 diód prostowniczych, będę mógł bezpiecznie

    A nie możesz ładować na raz dwóch aku?
    Daj tyle diód żeby spadek był 6V.
    Zależy od diód, ale conajmniej 5?

    Feromon