-
1. Data: 2011-10-20 01:51:50
Temat: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa
takie porażkowate.
Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!
-
2. Data: 2011-10-20 07:08:25
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
news:j7nnqr$5kt$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
>
> http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
>
> Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
> niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa
> takie porażkowate.
>
> Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!
>
H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przeważnie ok poza brakiem poziomowania.
H4 i ksenon to porażka.
-
3. Data: 2011-10-20 10:11:58
Temat: Re: Przer?bka H4 na H4 bixenon:)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze:
> Chcia?em przerobi? H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test?w:
>
> http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
>
> Nie by?em zadowolony, przer?bke usuna?em. Zastanawiam si?, czy o
> niepowodzeniu zawa?y? akurat ten reflektor, czy wszystkie przer?bki H4 sa
> takie pora?kowate.
>
> Przy przer?bce reflektora jednow??knowego by?o zupe?nie lepiej!
>
>
>
Do H4 stosuje się cuś takiego:
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99
tylko że tu cena trochę przesadzona, do 500zł można kupić.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2011-10-20 11:09:36
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j7nnqr$5kt$...@i...gazeta.pl...
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
>http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
podlaczyles pod 12.
Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt
tego nie sprawdza ?
Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie
sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ... a potem na allegro
tylko taki towar z odrzutow :-)
>Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
>niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki
>H4 sa takie porażkowate.
W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.
J.
-
5. Data: 2011-10-20 11:14:16
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
> zarnika to chyba powinno byc dobrze.
> Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
> blisko wlokna.
> A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
>
No nie koniecznie, podaje z PRM:
http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif
po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona.
>
> Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
>
W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
elektromagnes zmienia polozenie palnika.
> Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
> moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.
>
Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.
--
Artur
ZZR 1200
-
6. Data: 2011-10-20 11:21:47
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j7oogj$b52$1@news.onet.pl...
> Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles
> pod 12.
Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest
moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi
przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a
potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła
> W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
> zarnika to chyba powinno byc dobrze.
w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka
> Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko
> wlokna.
Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło.
Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę
> A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
to raczej nie jest problemem, bo długość łuku jest bardzo podobna do żarnika
halogenowego. również położenie ogniska było podobne
> Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną.
Przesłona stoi w miejscu
> Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze
> trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.
być może, ale nie mam innego reflektora H4.
Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik
który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że
plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej
oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa,
darowałem sobie takie rozwiązanie.
-
7. Data: 2011-10-20 12:52:32
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j7oop8$b5n$...@n...news.atman.pl...
On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
>
>No nie koniecznie, podaje z PRM:
>http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif
Skala w obu ta sama ?
No to tym bardziej ciekawe czemu tak.
>> Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym
>> miejscu.
>W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
>elektromagnes zmienia polozenie palnika.
A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.
>> Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
>> moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.
>
>Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala
>dobrze,
>moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.
Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.
J.
-
8. Data: 2011-10-20 12:57:04
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> Skala w obu ta sama ?
> No to tym bardziej ciekawe czemu tak.
>
Nie mam pojecia.
>
> A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.
>
Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o
zmianie polozenia przeslonki.
>
> Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
> Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.
>
Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice?
--
Artur
ZZR 1200
-
9. Data: 2011-10-20 13:01:04
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
> podlaczyles pod 12.
>Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach
>chińskich jest moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i
>podłączałem +12V. Na myśli mi przychodzi jedna kwestia - moze
>sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza
>napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła
A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po
przestawieniu.
Podtrzymujaca znacznie slabsza.
Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo
miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.
Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil
podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?
> W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z
> pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.
w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność
daszka
>> Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
>> blisko wlokna.
>Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło.
>Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę
Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.
>> Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym
>> miejscu.
>i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną.
>Przesłona stoi w miejscu
Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie.
Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?
>Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły
>palnik który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką.
>Okazało się, że plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na
>mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie
>jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie.
No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.
J.
-
10. Data: 2011-10-20 13:04:53
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
J.F wrote:
> Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:j7nnqr$5kt$...@i...gazeta.pl...
> Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
>> http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
>
> Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
> podlaczyles pod 12.
>
> Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
> Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt
> tego nie sprawdza ?
> Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie
> sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ... a potem na allegro
> tylko taki towar z odrzutow :-)
>
>> Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
>> niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki
>> H4 sa takie porażkowate.
>
> W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
> zarnika to chyba powinno byc dobrze.
> Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
> blisko wlokna.
> A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
>
> Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
>
> Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
> moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.
współczesne reflektory są reflektorami opartymi o odpowiednią geometrię
zwierciadła więc zmian położenia źródła światłą (żarnika, łuku) powoduje zły
kształt wiązki wyjściowej.