eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Przepływomierz do VAG-a
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2011-11-13 19:11:52
    Temat: Przepływomierz do VAG-a
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Czołem.
    Mam szybkie pytanie do obeznanych w temacie VAG-a.
    Jest sobie silnik ASZ (1.9 TDi PD 130KM) i w nim przepływomierz o
    numerze BOSCH 0 281 002 461.
    Czy w miejsce tego przepływomierza można włożyć przepływomierz o numerze
    0 281 002 216?

    Wiem że mają inne obudowy i ten drugi jest cieńszy ale chodzi mi o
    zamianę samego wkładu/czujnika, który pasuje do obu obudów i ma takie
    samo złącze.

    Nr czujnika z przepływki 0 281 002 461 jest taki:
    FOOC 2G2 056 289 01 3B
    PBT GF 30 027 291

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 2. Data: 2011-11-13 19:13:51
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Wiem że mają inne obudowy i ten drugi jest cieńszy ale chodzi mi o
    > zamianę samego wkładu/czujnika, który pasuje do obu obudów i ma takie
    > samo złącze.

    Nie znam się na VAG-ach, ale jak obudowy mają inny kształt lub średnice,
    to nie można.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 3. Data: 2011-11-13 19:18:46
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-13 19:13, to pisze:
    > begin Lewis
    >
    >> Wiem że mają inne obudowy i ten drugi jest cieńszy ale chodzi mi o
    >> zamianę samego wkładu/czujnika, który pasuje do obu obudów i ma takie
    >> samo złącze.
    >
    > Nie znam się na VAG-ach, ale jak obudowy mają inny kształt lub średnice,
    > to nie można.
    >

    No właśnie też mi tak się coś wydaje.

    Średnica jest ewidentnie mniejsza. Aczkolwiek po przełożeniu czujnika z
    tego cieńszego auto wyrywa z butów jak wściekłe ale przy 3500RPM ma
    odciecie doładowania niczym Notlauf (turbina po dokładnym czyszczeniu
    VNT więc odpada problem zapieczonych kierownic), niestety nie mogłem
    podpiąć auta do kompa aby sprawdzić co pokazuje ten podmieniony czujnik
    i co pokazuje MAP bo po zdiagnozowaniu przeze mnie usterki
    przepływomierza właściciel na własną rękę szukał przepływomierza na
    podmiankę a ja już nie miałem za bardzo czasu żeby się fatygować
    kilkadziesiąt km żeby mu je zdiagnozować.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 4. Data: 2011-11-13 19:26:53
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > No właśnie też mi tak się coś wydaje.
    >
    > Średnica jest ewidentnie mniejsza.

    To na 100% źle wskazuje i to pewnie źle nieliniowo. Dłuższa i/lub
    agresywna jazda grozi uszkodzeniem silnika.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 5. Data: 2011-11-13 19:29:20
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-13 19:26, to pisze:
    > begin Lewis
    >
    >> No właśnie też mi tak się coś wydaje.
    >>
    >> Średnica jest ewidentnie mniejsza.
    >
    > To na 100% źle wskazuje i to pewnie źle nieliniowo. Dłuższa i/lub
    > agresywna jazda grozi uszkodzeniem silnika.
    >

    Spoko auto jeździło jakieś 2min więc problemu ze stopieniem tłoków nie
    będzie a i tak zaleciłem wymianę na odpowiedni.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 6. Data: 2011-11-13 19:41:48
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Spoko auto jeździło jakieś 2min więc problemu ze stopieniem tłoków nie
    > będzie a i tak zaleciłem wymianę na odpowiedni.

    No i słusznie. Jak zwiększasz średnicę obudowy to spada prędkość
    przepływającego powietrza przy danym wolumenie więc czujnik wskaże mniej
    niż powinien.

    A dlaczego jeździ lepiej przy mniejszych obciążeniach? Jak mówiłem, nie
    znam VAG-a, ale może być np. tak, że ECU zauważa, że jest coś nie tak i
    dla bezpieczeństwa przy niskich obciążeniach dolewa za dużo paliwa, z
    kolei na wyższe w ogóle nie pozwala.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 7. Data: 2011-11-13 19:51:23
    Temat: Re: Przepływomierz do VAG-a
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 19:11, Lewis pisze:
    > Czołem.
    > Mam szybkie pytanie do obeznanych w temacie VAG-a.
    > Jest sobie silnik ASZ (1.9 TDi PD 130KM) i w nim przepływomierz o
    > numerze BOSCH 0 281 002 461.
    > Czy w miejsce tego przepływomierza można włożyć przepływomierz o numerze
    > 0 281 002 216?
    >
    > Wiem że mają inne obudowy i ten drugi jest cieńszy ale chodzi mi o
    > zamianę samego wkładu/czujnika, który pasuje do obu obudów i ma takie
    > samo złącze.
    >
    > Nr czujnika z przepływki 0 281 002 461 jest taki:
    > FOOC 2G2 056 289 01 3B
    > PBT GF 30 027 291
    >

    Jesli chodzi o VAG to nie wiem, ale duzo czytalem o przeplywkach gdy
    szukalem do Alfy 156 (przeplywka BOSCH vs. chinski zamiennik wsadzony
    przez poprzedniego wlasciciela) i raczej jak wkladka ma inny numer, to
    bedzie miala inna charakterystyke, wiec nie pasuje.

    --
    venioo
    GG:198909

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: