  • 1. Data: 2011-11-13 19:44:52
    Temat: Rysy na tarczach
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Witam.
    Auto espace IV. Kupiłem nowe tarcze TRW, oraz nowe klocki Zimmermann.
    Przejechałem około 2 tyś km, wczoraj przy okazji innych robót pod autem,
    zerknąłem na tarcze. Od środka mają rysy (wgłębienia), nawet już
    znaczne, wyczuwalne pod paznokciem. Tak jakby klocek się skończył i
    jechała blacha po tarczy. Z zewnątrz idealne.
    Zdemontowałem zaciski, oglądam klocki, a obydwa klocki wewnętrzne, mają
    minimalne kawałki metalu w kilku miejscach zatopione w mięsie.
    No nie dość że drogie klocki, to jeszcze tarcze mi załatwiły.

    Co teraz? Nowe klocki jutro kupię, jakieś tańsze, ale czy przetaczać
    teraz tarcze? Nieduże te rysy, ale pod paznokciem wyczuwalne.
    Oczywiście paragonu pewnie nie znajdę na wadliwe klocki(nauczka na
    przyszłość), więc głowy sobie nie zawracam. Ale pierwszy raz mi się coś
    takiego zdarzyło.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2011-11-13 19:48:57
    Temat: Re: Rysy na tarczach
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Normalna sprawa, gdzies z drogi prawdopodobnie sie przylepilo i podczas
    hamowania wzarlo w klocek. U mnie w zadnym samochodzie nigdy tarcze nie
    byly idealnie gladkie. Zawsze jakis kamyk wpadnie, paproch, metal itp.
    Jakos zauwazalnie gorzej hamuje? Jesli nie, to jezdzij dalej i sie nie
    przejmuj.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-11-13 19:49:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/11/2011 18:44, news-gazeta wrote:
> [...]
    > Oczywiście paragonu pewnie nie znajdę na wadliwe klocki(nauczka na
    > przyszłość), więc głowy sobie nie zawracam. Ale pierwszy raz mi się coś

    Dużo tych rys? Jak kilka i niegłębokie, to i tak znikną po kilkuset km.
    na nowych klockach, kiedy tarcza się zetrze.. W takim przypadku nie
    zawracał bym sobie nawet głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2011-11-13 20:51:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-11-2011 19:49, kamil pisze:

    > Dużo tych rys? Jak kilka i niegłębokie, to i tak znikną po kilkuset km.
    > na nowych klockach, kiedy tarcza się zetrze.. W takim przypadku nie
    > zawracał bym sobie nawet głowy.

    U mnie nie chcą zejść - dostał się jakiś syf zimą. Na wiosnę niestety
    będą nowe - IMO lepiej wcześniej je przetoczyć.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-14 11:20:01
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > teraz tarcze? Nieduże te rysy, ale pod paznokciem wyczuwalne.

    Matko jedyna nie masz w życiu innych problemów? Tam nie ma nic wymagającego
    interwencji.
    Zostaw toto w spokoju, klocki wymienisz jak się zetrą a nowe tarcze wterdy
    kiedy spadnie ich grubość poniżej minimum.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2011-11-14 11:54:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-14, Ukaniu <l...@g...pl> wrote:

    > U?ytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Matko jedyna nie masz w ?yciu innych problemów? Tam nie ma nic wymagaj?cego
    > interwencji.
    > Zostaw toto w spokoju, klocki wymienisz jak sie zetr? a nowe tarcze wterdy
    > kiedy spadnie ich grubo?ae poni?ej minimum.

    Jakiś czas temu zacząłem podejrzewać swoją żonę o zdradę. Skąd się
    dowiedziałem?
    No bo zachowywała się typowo dla takich sytuacji. Gdy
    odbierałem telefon w domu, po drugiej stronie odkładano słuchawkę. Miała
    często spotkania z koleżankami, niespodziewane wyjścia na kawę czy po
    książkę.
    Na pytanie "z kim z naszych wspólnych znajomych się spotyka",
    odpowiadała, że są to nowe przyjaciółki i ja ich nie znam. Zazwyczaj
    czekam na taksówkę, którą ona wraca do domu, jednak żona wysiada
    kilkaset metrów
    wcześniej i resztę drogi idzie na nogach, tak że nigdy nie widzę jakim
    samochodem przyjeżdża i z kim.

    Kiedyś wziąłem jej komórkę, tylko aby zobaczyć która godzina. Wtedy ona
    po prostu dostała szału i zakazała dotykać jej telefonu. Przez cały ten
    czas nie mogłem się zdecydować, by porozmawiać z nią o tym wszystkim.
    Pewnie nie dowiedziałbym się prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy
    żona niespodziewanie gdzieś wyszła. Ja się zainteresowałem, że coś nie
    tak.

    Wyszedłem na zewnątrz. Postanowiłem schować się za samochodem, skąd był
    doskonały widok na całą ulice, co pozwoliłoby mi zobaczyć, do jakiego
    samochodu wsiądzie. Kucnąłem przy swoim samochodzie i nagle z niepokojem
    zauważyłem, że tarcze hamulcowe przy przednim kole mają jakieś brunatne
    plamy, podobne do rdzy.

    Proszę mi odpowiedzieć,

    czy ja mogę jeździć z t a k i m i tarczami hamulcowymi, czy trzeba je
    stoczyć? Jeżeli natomiast trzeba ja wymienić, to czy można zamontować
    tańszy zamiennik, a nie oryginalne, a jeżeli tak, to które najlepiej?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-14 17:37:11
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > JakiĹ&#65533; czas temu zaczÄ&#65533;Ĺ&#65533;em podejrzewaÄ&#65533; swojÄ&#65533;
    ĹźonÄ&#65533; o zdradÄ&#65533;. SkÄ&#65533;d siÄ&#65533;
    > dowiedziaĹ&#65533;em?
    > No bo zachowywaĹ&#65533;a siÄ&#65533; typowo dla takich sytuacji. Gdy
    > odbieraĹ&#65533;em telefon w domu, po drugiej stronie odkĹ&#65533;adano
    sĹ&#65533;uchawkÄ&#65533;. MiaĹ&#65533;a
> [...]
    > ksiÄ&#65533;ĹźkÄ&#65533;.
    > Na pytanie "z kim z naszych wspĂłlnych znajomych siÄ&#65533; spotyka",
    > odpowiadaĹ&#65533;a, Ĺźe sÄ&#65533; to nowe przyjaciĂłĹ&#65533;ki i ja ich nie
    znam. Zazwyczaj
    > czekam na taksĂłwkÄ&#65533;, ktĂłrÄ&#65533; ona wraca do domu, jednak Ĺźona wysiada
    > kilkaset metrĂłw
    > wczeĹ&#65533;niej i resztÄ&#65533; drogi idzie na nogach, tak Ĺźe nigdy nie
    widzÄ&#65533; jakim
    > samochodem przyjeĹźdĹźa i z kim.
    >
    > KiedyĹ&#65533; wziÄ&#65533;Ĺ&#65533;em jej komĂłrkÄ&#65533;, tylko aby
    zobaczyÄ&#65533; ktĂłra godzina. Wtedy ona
    > po prostu dostaĹ&#65533;a szaĹ&#65533;u i zakazaĹ&#65533;a dotykaÄ&#65533; jej
    telefonu. Przez caĹ&#65533;y ten
    > czas nie mogĹ&#65533;em siÄ&#65533; zdecydowaÄ&#65533;, by porozmawiaÄ&#65533; z
    niÄ&#65533; o tym wszystkim.
    > Pewnie nie dowiedziaĹ&#65533;bym siÄ&#65533; prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej
    nocy
    > Ĺźona niespodziewanie gdzieĹ&#65533; wyszĹ&#65533;a. Ja siÄ&#65533;
    zainteresowaĹ&#65533;em, Ĺźe coĹ&#65533; nie
    > tak.
    >
    > WyszedĹ&#65533;em na zewnÄ&#65533;trz. PostanowiĹ&#65533;em schowaÄ&#65533;
    siÄ&#65533; za samochodem, skÄ&#65533;d byĹ&#65533;
> [...]
    z niepokojem
    > zauwaĹźyĹ&#65533;em, Ĺźe tarcze hamulcowe przy przednim kole majÄ&#65533;
    jakieĹ&#65533; brunatne
    > plamy, podobne do rdzy.
    >
    > ProszÄ&#65533; mi odpowiedzieÄ&#65533;,
    >
    > czy ja mogÄ&#65533; jeĹşdziÄ&#65533; z t a k i m i tarczami hamulcowymi, czy trzeba
    je
    > stoczyÄ&#65533;? JeĹźeli natomiast trzeba ja wymieniÄ&#65533;, to czy moĹźna
    zamontowaÄ&#65533;
    > taĹ&#65533;szy zamiennik, a nie oryginalne, a jeĹźeli tak, to ktĂłre najlepiej?

    Zalewasz. Nie byłeś w stanie tak blisko głowy przystawić do samochodu żeby
    zobaczyć plamy podobne do rdzy.