  • 21. Data: 2010-03-08 19:54:25
    Temat: Re: Jak oblać egzamin na PJ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    neelix pisze:
> [...]
    > jednak zmieścić między linią a zaparkowanym autem. Niestety oblewa za
    > niebezpieczny odstęp od zaparkowanego pojazdu. Gdyby przejechał po linii
    > dostałby po dupie za linię. Niestety to nie pierwszy przypadek kiedy z
    > czyjegoś powodu egzaminator wykorzystuje sytuację i oblewa
    > egzaminowanego. Nie stuknął lusterkami, nie najechał na linię to
    > egzaminator nie powinien otwierać ryja. Co mógł natomiast zrobić?
    > Zawiadomić policję lub SM, a nie udupiać kursanta. Nic dziwnego, że
    > zdające ludziska uciekają z W-wy na prowincję.

    Nie żebym twierdził że przypadek który opisujesz jest taki sam, ale
    przypomina mi się jeden kolega który długo nie mógł zdać egzaminu -
    zawsze z winy egzaminatora który uczepiał się zawsze tym podobnych rzeczy.

    Któregoś razu jak pojechał na egzamin, to pojechaliśmy za nim, tak że
    nie wiedział że jedziemy no i obserwujemy jak mu idzie ten egzamin.

    Na placu wjechał solidnie w słupek, druga próba - przy cofaniu w ten sam
    słupek. Koniec egzaminu.

    My oczywiście mu nie powiedzieliśmy że byliśmy, widzieliśmy i czekamy co
    opowie tym razem.
    No więc tym razem opowiedział, że egzaminator się na niego uwziął w taki
    sposób, że gdy ten już wracał z miasta to pieszy wyskoczył mu na pasy
    tuż przed maskę no i on tak mocno zahamował że zgasł silnik. No i za ten
    zgaszony silnik go egzaminator oblał :)

    A co do przypadku który opisujesz, to w tej chwili w samochodach
    egzaminacyjnych są kamery. I nawet ktoś z pms (Adam Płaszczyca?) już
    przetarł ścieżkę narobienia smrodu egzaminatorowi.

  • 22. Data: 2010-03-08 20:02:15
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@s...info>

    W dniu 2010-03-08 19:47, Waldek Godel pisze:

    > czyli awaria samochodu na pasie oddzielonym linią ciągłą oznacza wg. ciebie
    > trwałe zablokowanie drogi?

    Tak.
    Zgodnie z przepisami powinno się poczekać aż uprawniona
    osoba pokieruje ruchem i pozwoli ci przejechać tę linię.
    Nie wiem na ile nie-policjant może pokierować ruchem...

    Stach

  • 23. Data: 2010-03-08 20:06:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Tak.
    > Zgodnie z przepisami powinno się poczekać aż uprawniona osoba pokieruje
    > ruchem i pozwoli ci przejechać tę linię. Nie wiem na ile nie-policjant
    > może pokierować ruchem...

    Mylisz się.

    --
    cokolwiek

  • 24. Data: 2010-03-08 20:14:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-03-08 20:02, Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Zgodnie z przepisami powinno się poczekać aż uprawniona
    > osoba pokieruje ruchem i pozwoli ci przejechać tę linię.
    > Nie wiem na ile nie-policjant może pokierować ruchem...

    Jakimi przepisami?

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2010-03-08 20:16:17
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Waldek Godel pisze:
    > czyli awaria samochodu na pasie oddzielonym linią ciągłą oznacza wg. ciebie
    > trwałe zablokowanie drogi?

    Takie jest prawo, jaka jest praktyka - to wszyscy wiemy.

  • 26. Data: 2010-03-08 20:30:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    neelix w <news:hn3f2o$o0v$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > A jakiś przepis pozwalający jeździć po ciągłej mógłbyś z łaski swojej
    > zacytować? Będę bardzo wdzięczny.

    Art. 3 PoRD w związku z art. 16 KW ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 27. Data: 2010-03-08 21:08:01
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    neelix pisze:

    > Nie oblałem. Nie pisałbym, że kursant.

    Czyli jesteś instruktorem?

    > Darmowa powtórka marnym
    > pocieszeniem.

    Zgadzam się.

    > Jeśli można przejechać między linią a zaparkowanym
    > pojazdem(żadnych ruchów, pusto w środku) to zarzut o niebezpieczeństwie
    > jest przynajmniej przesadzony.

    IMHO też. Choć nie byłem na miejscy - może on rzeczywiście na milimetry
    mijał?

    > Gdyby kursant zapytał co ma zrobić, a
    > powinien dla własnego bezpieczeństwa to mógłby usłyszeć, że to on zdaje
    > a egzaminator ocenia.

    Właśnie dlatego nie powinien. Ja o nic nie pytałem (zapyałem czy światła
    na placu włączyć - odpowiedz - "jak pan uważa - ja już prawko mam" mi
    wystarczyła, żeby więcej nie pytać;). Egzaminator pytał mnie. Jakiego
    bezpieczeństawa? Jak będzie sam jeżdził to żony zapyta?

    Shrek.

  • 28. Data: 2010-03-08 21:18:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 20:16:17 +0100, Stefan napisał(a):

    > Takie jest prawo, jaka jest praktyka - to wszyscy wiemy.

    jeżeli chodzi o np. ominięcie autobusu który się zatrzymał, to racja (choć
    i tu jest sprawa dyskusyjna, wystarczy poguglać w internecie).
    W przypadku awarii mamy konieczność ominięcia wynikającą z sytuacji na
    drodze.
    Nawet laweta która przyjedzie po takowe auto musi jakoś po nie dojechać =
    naruszyć linię.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 29. Data: 2010-03-08 21:25:52
    Temat: Przepis pozwalający jeździć po ciągłej (Było: Jak oblać egzamin na PJ?)
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Art. 3 PoRD w związku z art. 16 KW ?

    Nie jestem co prawda prawnikiem, ale zacytujmy i sprawdźmy:

    Art. 16 KW

    http://lex.pl/kodeksy/?akt=07.109.756.htm
    > Art. 16. § 1. Nie popełnia wykroczenia, kto działa w celu uchylenia
    > bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem,
    > jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro
    poświęcone > nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro
    ratowane.
    > [...]

    Nie wiem w jaki sposob najezdzajac na podwojna ciagla podczas omijajania
    zle zaparkowanego samochodu masz uchylic bezposrednie niebezpieczenstwo?
    Tak naprawde to uchylic niebezpieczenstwa mozesz zawracajac i wybierajac
    sie inna droga.

    No chyba ze ktos za Toba jedzie i moze dojsc do kolizji jak sie
    zatrzymasz. Albo jak postanowisz te auto przepchnac dalej bo stanowi
    naprawde duze zagrozenie.

    Art. 3 PoRD:

    > Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    > obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga -
    > szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby
    > spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego,
    > ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
    > publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie
    > się również zaniechanie.

    Uniknac to mozna sytuacji niebezpiecznej (najezdzania na ciagla) poprzez
    zawrocenie i pojechanie inna droga. Te przepisy mozna by zastosowac do
    tego co zle zaparkowal, a nie do tego co go omija i lamie przepisy.

    > 2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do osoby znajdującej się w
    > pobliżu drogi, jeżeli jej zachowanie mogłoby pociągnąć za sobą skutki,
    > o których mowa w tym przepisie.
    > 3. Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    > bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć
    > niezbędne środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby
    > nie mogła tego uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych
    > uczestników ruchu.

    Ja nie widze w przytoczonych przez Ciebie paragrafach nic co
    usprawiedliwialoby najezdzanie na podwojna ciagla, oprocz przypadkow
    ekstremalnych (np. jak sie zatrzymasz to Cie z tylu cos uderzy).

  • 30. Data: 2010-03-08 21:52:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Stefan w <news:hn3mgj$aee$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie jestem co prawda prawnikiem, ale zacytujmy i sprawdźmy:

    > Art. 16 KW
    [...]
> [...]
    > zle zaparkowanego samochodu masz uchylic bezposrednie niebezpieczenstwo?
    > Tak naprawde to uchylic niebezpieczenstwa mozesz zawracajac i wybierajac

    Zawracając i jadąc pasem "pod prąd"?

    > Art. 3 PoRD:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ja nie widze w przytoczonych przez Ciebie paragrafach nic co
    > usprawiedliwialoby najezdzanie na podwojna ciagla

    To wyważ dobro w postaci kompletnie zakorkowanego ciągu z powodu jednej
    ciężarówki vs dobro w postaci namalowanych na jezdni linii i który przepis
    warto naruszyć.

    Ale może Ty jesteś z tych, którzy się ślepo przepisów trzymają i nie pomogą
    zepchnąć stojącego na środku skrzyżowania zepsutego Wartburga, bo do
    kierowania ruchem uprawnione są osoby wymienione w PoRD?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]