    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przepala zdjecia w JPG
    Date: Wed, 27 May 2009 12:59:56 -0700 (PDT)

    On 27 Mai, 21:42, "Agent" <w...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    > Czy ktoś może mi odpowiedzieć napytanie dlaczewego mój Canon 1000D przepala
    > mi zdjęcia w JPG a w RAW nie. Wiem że z JPG aparat może robić wiele np.
    > zmieniać ostrość, nasycenie kontrast ale do licha czemu przepala?
    > Regulowałem co mi przyszło do głowy. ustawiłem w regulacjach obrazu nawet
    > wszystko na minus jak się da, wyłączyłem optymalizator jasności i ciągle to
    > samo. Tutaj przykładyhttp://www.przeklej.pl/plik/img-9334-raw-jp
    g-1280-jpg-0001ur08e2mvhttp://www.przeklej.pl/plik/i
    mg-9334-1280-jpg-0001ur0cc1dc

    > Pierwsze przerobione z RAW i zmniejszone drugie tylko zmniejszone. Wiem że
    > oba przepalone ale specjalnie chciałem porównać. Wiem że będą odpowiedzi :
    > to rób w RAW, tylko że ja po pierwsze lubię wiedziec dlaczego a po drugie
    > sporo zdjęć zrobionych przy dobrym świetle dotychczas wystarczało mi
    > zrobione w JPG (poprzednimi aparatami) więc jakby nie przepalał to w 80 %
    > pozostałbym przy JPG.
    >
    > --
    > Przyjemska Joanna
    > AP Biuro Rachunkowe S.C.

    nie sa oba przepalone.
    wogole co to za slowo przepalone ?
    rozpietosc tonalna motywu ( dynamika sceny ) przekracza rozpietosc
    tonalna matrycy.
    aparat nie jest w stanie zarejestrowac jednoczesnie szczegolow w
    cieniach i wysokich swiatlach na zewnatrz . to calkiem normalny
    przypadek.
    automatyka naswietlenia wybrala jakis kompromis - usrednila wynik
    pomiaru tak by mozliwie naswietlac na srodek.
    chlopiec jest lekko niedoswietlony , niebo przeswietlone.
    w jpeg masz gdzies nastawiony rodzaj zdjec ( to sie chaby nazywa sceny
    albo motywy ) akurat z takim nastatwienim automatyka tak nasiwtlila.

    w rawie robiac w komputerze masz inne nastwienia , dlatego dostalec
    inny wynik.

    w tej sytucji aparat postapil w miare prawidlowo.
    jesli chcialbys ladnie zarejestrowac cala scene to musialbys albo
    robic w HDR , albo pomanipulowyc krzywymi , albo tez z rawu zrobic 2 ,
    3 wyciagi rozniace sie jasnoscia i je zlozyc , albo tez doswietlic
    pierwszy plan lampa blaskowa , albo tez zaslonic nieco okno.

    sugeruje zakupic jakis podrecznik.

    XXX