  • 41. Data: 2021-08-10 17:03:04
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 16:39:23 +0200, collie wrote:

    > W polskim prawie istnieje już instytucja prawa karnego pn. przepadek,
    > polegająca na przejściu na własność Skarbu Państwa określonych
    > przedmiotów powiązanych z popełnionym przestępstwem (art. 44a kk).

    Jak widac - zakusy Ziobro mial od dawna, az SN musial go prostowac, ze
    samochod do jazdy po pijaku nie sluzy, i zabierac go nie wolno :-)

    > Ba, w roku 2017 artykuł ten został uzupełniony o paragraf umożliwiający
    > także przepadek przedsiębiorstwa. Nie będzie więc specjalnie trudne
    > dołożenie kolejnego paragrafu do wspomnianego artykułu, umożliwiającego
    > przepadek samochodu sprawcy wypadku po pijaku. Baranie wełniany.

    Ale mowimy nie o mozliwosci, tylko o celu.
    A raczej o adekwatnosci kary - 150 tys grzywny za pol promila?

    Plus o trudnosciach dodatkowych - np auto sluzbowe.

    J.

  • 42. Data: 2021-08-10 17:12:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 16:10:09 +0200, nadir wrote:

    > Problemem nie są wcale stawki mandatów, tylko to, że państwo nie potrafi
    > wyegzekwować 1/3 wystawionych mandatów.
    > https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/naleznosci-z-tytu
    lu-mandatow-karnych.html
    > Podobnie nie potrafi wyegzekwować zakazu prowadzenia pojazdów, teraz
    > dodatkowo zasypie się zarekwirowanymi pojazdami.

    Czekaj czekaj - te dane to obecne, czy z 2013, czy nawet starsze?

    Bo teraz to IMHO te komputery nie zapominaja tak latwo.
    A na rysunku to do egzekucji jest kierowany milion mandatow z 14.5 mln
    - czyli dosc dobra skutecznosc, a i z tego miliona komornik troche
    sciagnie.

    Co najwyzej w ramach walki z systemem mozna poczekac na drugie pismo
    :-)

    O ile sie lubi takie sytuacje:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,227
    81040,juz-miala-wchodzic-do-samolotu-gdy-zostala-zat
    rzymana-wszystko.html

    Tak czy inaczej - jak widac wiekszosc mandaty placi.
    Wiec nie to jest problemem.

    J.

  • 43. Data: 2021-08-10 17:16:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 15:32:08 +0200, nadir wrote:
    > Drogie fury są brane w leasing, więc nic nie przepadnie, po złomy nikt
    > nie będzie się upominał. Tak to się skończy.

    > Żartowniś. Kilka samochodów u znajomego stoi jeszcze do czasów "przed unią".

    Sprawy sa rozne.
    Za jazde po pijaku akurat zapadaja dosc szybko ... no ale majac droga
    fure moze warto apelowac.

    Albo od razu w leasing :-)

    J.

  • 44. Data: 2021-08-10 17:29:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2021 17:03:04 +0200, J.F napisał(a):

    > A raczej o adekwatnosci kary - 150 tys grzywny za pol promila?

    A dlczego nie?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 45. Data: 2021-08-10 17:29:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2021 13:54, Jacek Maciejewski wrote:

    > To akurat ty wymyśliłeś. Jakoś cienko ci to myślenie idzie. Brak wprawy
    > czy co? :)

    "Uważaj, bo cię pijany populizm skasuje na drodze. Z mojego skromnego
    dorobku jako kierowcy wynika że raz na 100-200 km trafia się populizm
    który wyprzedzając jedzie ci naprzeciw po twoim pasie. I ma nadzieję że
    zdąży a ty masz nadzieję że uciekając trafisz między drzewa i że rów nie
    za głęboki. A tak, bryka zabrana, prawko też i jak chcesz pojeździć bez
    prawka to hulajnoga."

    A to kto napisal? Czemu klamiesz?

  • 46. Data: 2021-08-10 17:35:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2021 16:29:58 +0100, K napisał(a):

    > A to kto napisal? Czemu klamiesz?

    Ja napisałem, baranie. Tylko gdzie tu napisałem że za jechanie na
    czołówkę mają zabierać brykę? Weź ty potrenuj to myślenie poważniej :)
    Tam jest napisane że "pijany populizm" co chce cię skasować na drodze,
    powinien tracić samochody. A nie że każdy, nawet pijany, co jedzie na
    czoówkę ma je tracić. Wiesz, to się nazywa logika, może słyszałeś :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 47. Data: 2021-08-10 17:51:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.08.2021 o 17:12, J.F pisze:

    > Czekaj czekaj - te dane to obecne, czy z 2013, czy nawet starsze?

    Obecnie to podobno jeszcze gorzej wygląda, jakiś czas temu motoryzacyjny
    jutuber podał, że to nawet 50%. Jakimiś tam źródłami się podpierał, z
    tego co pamiętam.

  • 48. Data: 2021-08-10 17:53:53
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Kiedy z rok temu postulowałem tu że należy karać pijanych kierowców
    > przepadkiem samochodu, nikt się ze mną nie zgodził, wymyślaliście
    > rozmaite trudności przy realizacji tego prawa. A tu, proszę:
    > https://tiny.pl/9mvxd

    zaraz zaraz, przecież wszystko idzie w kierunku żebyśmy nic nie mieli na
    własność,
    rate płacisz masz mieszkanie
    rate płacisz masz samochód
    rate płacisz oddychasz

  • 49. Data: 2021-08-10 19:21:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2021 16:35, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > powinien tracić samochody. A nie że każdy, nawet pijany, co jedzie na
    > czoówkę ma je tracić. Wiesz, to się nazywa logika, może słyszałeś :)

    Ale co badales ich wszystkich na zwartosc alkoholu, czy bedziesz po
    kazdym razie dzwonil na policje, ze maja zabrac komus samochod bo ci sie
    tak wydaje?

    Pierdolisz jak typowy PiSowiec.

  • 50. Data: 2021-08-10 20:07:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2021 18:21:10 +0100, K napisał(a):

    > Ale co badales ich wszystkich na zwartosc alkoholu, czy bedziesz po
    > kazdym razie dzwonil na policje, ze maja zabrac komus samochod bo ci sie
    > tak wydaje?

    I po co ja z takim bałwanem piszę. Wiesz, w kraju mamy drogówkę. Mamy
    prokuraturę i sądy. A jeśli sam spotkasz pijanego to masz etyczny
    obowiązek zabrać mu kluczyki. A jeśli już jedzie, to masz taki sam
    obowiązek zadzwonić na policję. W przedszkolu cię nie nauczyli?
    Tak, jak zobaczę pijaka za kółkiem to zadzwonię na policję. Nawet jak
    nie będę mógł sprawdzić poziomu etanolu w jego krwi. Policja to zrobi bo
    od tego jest. I skąd bezdennie głupi pomysł że mam policji sugerować
    wymiar kary? Ogarnij się, chłopie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-