  • 101. Data: 2021-08-11 22:08:58
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Jasne. Dlatego tak drogo bo to wieelkie przewinienie. A poza tym, bijemy
    > się o pietruszkę, bo te 150 tys. to jakiś przedpiśca wyssał z palca. Tym
    > niemniej, dla pijanych za kółkiem ja byłbym surowym prawodawcą. I
    > jeszcze bardziej surowym sędzią.

    Jakbyś nie był zwykłym szczawiem.

  • 102. Data: 2021-08-11 22:12:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.08.2021 o 19:12, Shrek pisze:
> [...]
    adkidrogowe2020.pdf

    > Rzeczywiście - ponad 8,5 procenta, więc duża nadreprezentacja, bo raczej
    > sporo mniej niż te 8,5 procenta uczestników stanowią.

    > Mniej więcej to samo co z zabójcami. Ich ofiary stanowią pomijalny
    > procent zgonów a jednak się ich surowo ściga - to nie jest overkill.
    > Overkill to ściganie "pijanych" rowerzystów i tych co mają poniżej 0,5
    > promila.

    No nie, nie ściga się tych, którzy mieli nóż tylko którzy tego noża użyli.

  • 103. Data: 2021-08-11 22:19:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Na dzikim zachodzie byś sobie zrabował broń, więc nie popłakuj że jej
    > byś nie miał. Tym niemniej społeczeństwo wybrało inny model współżycia
    > niz dziki zachód i ciąg dalszy w postaci współczesnych strzelanek w USA.
    > Państwo się przydaje do paru rzeczy.

    Które niby społeczeństwo wybrało sobie brak możliwości obrony? W
    sklepach była i nikt nie kupował? Pewnie akcyzę na paliwa też sobie
    wybrało, i na papierosy, i na alkohol. Obłęd!

  • 104. Data: 2021-08-11 22:23:59
    Temat: Re: Przepadek samochodu. Tylko dotkliwa kara materialna.
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.08.2021 o 10:11, K pisze:

    > Jesli cofniecie uprawnien nie dziala w takim przypadku tymbardziej nie
    > zadzaiaja konfiskata samochodu. Tymbardziej, ze tego typu ludzie beda
    > mieli samochody nie warte ich rekwirowania, a do tego zarejestrowane na
    > kogos z powodu nizszego OC czy komornika na plecach. Zreszta, moze
    > kolejny samochod i dalej nim jezdzic. Takich ludzi trzeba izolowac.

    Nie bardzo bo musiałbyś za to zapłacić a raczej nie chcesz. Już większy
    sens miałoby odstrzelenie. No ale pewnie też nie chcesz.

  • 105. Data: 2021-08-11 22:29:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 22:12, ii pisze:

    > No nie, nie ściga się tych, którzy mieli nóż tylko którzy tego noża użyli.

    Oczywiście twój argument jest prawdziwy, tylko nie na temat. Dyskutujemy
    o tym nie z jakiego paragrafu ściagać pijanych kierowców (i tu byłby
    temat do dyskusji, bo ja bym wyrzucił ten poniżej 0,5 promila czyli z
    kodeksu wykroczeń), a o tym czy jest to overkill, bo w sumie w iczbach
    bezwzględnych zabijają niewiele osób. A więc zabójcy zabijają jeszcze
    mniej - więc po co ich ścigać?

    --
    Shrek

  • 106. Data: 2021-08-11 22:31:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.08.2021 o 08:53, Artek pisze:

    > I z tego powodu należy wprowadzić bardziej dotkliwą karę - konfiskata
    > samochodu.

    Mieszkania można zabierać. Podobnej wartości są.

    > Więzienie uniemożliwia pracę zawodową,
    > uniemożliwia zajmowanie się rodziną.
    > Więzienie nie jest sposobem na leczenie psychiki alkoholika/uzależnionego,
    > wręcz może wpłynąć źle na alkoholika/uzależnionego.

    Krótkoterminowe? Policja może zatrzymać na 24h dzisiaj bez powodu. Można
    wywieźć a drugi koniec Polski. Takie metody dzisiaj mamy.

    > Tylko dotkliwa kara materialna może spowodować zmniejszenie
    > ilości pijanych za kierownicą.

    Po co zmniejszać i tak już pomijalną ilość?

  • 107. Data: 2021-08-11 22:33:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Nie tyle chodzi tu o surowość kary tylko o jej spektakularność. Nie
    > lekceważyłbym też surowości. Podobno przysłowiową uczciwość skandynawów
    > zawdzięczamy drakońskim prawom średniowiecza, kiedy to ucinano
    > złodziejską łapę mimo tego że jest dużo bardziej potrzebna do życia niż
    > bryka.

    To bardziej pisania tutaj dzisiaj dotyczy. Jakbby odcinali łapy to może
    by głupot nie pisali.

  • 108. Data: 2021-08-11 22:39:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.08.2021 o 22:29, Shrek pisze:

> [...]
    > kodeksu wykroczeń), a o tym czy jest to overkill, bo w sumie w iczbach
    > bezwzględnych zabijają niewiele osób. A więc zabójcy zabijają jeszcze

    Zabójca to zabójca, pijany zabójca jest nieco niepoczytalny, ale nie na
    tyle by go uniewinniać. Niezabójca jest niewinny.

  • 109. Data: 2021-08-11 22:59:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 22:39, ii pisze:

    > Zabójca to zabójca, pijany zabójca jest nieco niepoczytalny, ale nie na
    > tyle by go uniewinniać. Niezabójca jest niewinny.

    Napiszę jeszcze raz bo nie odnosisz się do sedna dyskusji. My nie
    rozmawiamy o tym z jakiego paragfafu ściga się pijanych kierowców (bo
    dopóki nikogo nie zabiją to nie ścigga się ich za zabójstwo a jazdę pod
    wpływem, zresztą jak zabiją to też nie za zabójstwo na ogół) a czy ich
    ściganie jest overkillem bo zabijają w sumie niewielki procent ludzi w
    porównaniu do ogółu zgonów (bo zgonów wyniku wypadków już nie - ponad 8
    procent to już znaczący udział). I owszem zabijają "niewielu" w liczbach
    bezwględnych. Podobnie jak zabójcy.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2021-08-12 08:54:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A tu pełna zgoda. Uważam że PoRD nadaje się w pełni do napisania od
    > nowa. Przy czym pisząc nie wolno by było przekroczyć 1/10 poprzedniej
    > objętości.

    NIe wiem czy przedpisca pisząc "PoRd jako takie" mial na myśli tą
    konkretną ustawę czy jakąkolwiek na ten temat. Znaczenie słownikowe
    sugeruje to drugie ale to jest tak bez sensu że nie wiem co napisać.

    --
    Shrek