  • Data: 2021-08-11 08:14:51
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.08.2021 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Taki K nie myśli ale ty, skoro już się podpisujesz, mógłbyś. Owszem ,

    A mógłbyś bez adpersonamów? Uczciwie pracujesz nad tym, żeby Cię
    ignorować. Z osobą mającą nawet drastycznie różne poglądy,
    z którymi się fundamentalnie nie zgadzam mogę podyskutować.
    Ale bez "argumentów" jak napisy na murach "Kaśka jest gupia".

    > nie będzie miał czym jeździć w większości przypadków przez czas
    > wystarczający aby ochłonąć. A jeśli nie ochłonie, kupi i nabroi to znów
    > mu się zabierze oraz zapudełkuje na kilka lat w celu ochłonięcia.

    W obecnym prawie jest już sposób na ochłonięcie, w postaci
    cofnięcia uprawnień ("zabranie prawa jazdy"). To uniemożliwia
    delikwentowi legalne prowadzenie samochodu. Oczywiście, są tacy,
    do których to nie dociera. Osobiście wątpię, żeby jeśli do utraty
    uprawnień dołożyć by utratę pojazdu wpłynęłoby to jakoś znacząco
    na procesy myślowe danego osobnika. Zresztą jeśli mieszka na przykład
    na "głębokiej prowincji", to auto jest praktycznie niezbędne
    do życia (nawet lewicowcy, wrogowie indywidualnych środków transportu,
    raczyli to zauważyć). Niekoniecznie własne. Ale szansa, że jakieś
    jest w zasięgu, znacząco rośnie.

    Konfiskata jako środek prewencyjny to może miałaby i sens za PRL,
    gdzie nabycie samochodu to był proces kosztowny lub/i skomplikowany...

    > Zresztą, ja nie ma co chwalić a ty czego krytykować bo ustawy jeszcze
    > nie nie usmażyli. Jak będzie, pogadamy tu jeszcze raz.

    Nad projektem też można podyskutować, czy proponowane rozwiązania
    są dobre, czy złe. Konfiskata auta jest w mojej ocenie bezsensownym
    populistycznym zagraniem pod publiczkę, dla której samochód to ciągle
    dobro luksusowe (więc komuś się dopieprzy).

    A dlaczego nie może to być po prostu obligatoryjne (krótkoterminowe)
    więzienie dla sprawcy? Kara dotyka wyłącznie sprawcę, jest dotkliwa
    (w końcu dotrwała do dziś dnia jako sposób karania przestępców)
    i w sposób bardzo skuteczny uniemożliwia prowadzenie jakichkolwiek
    pojazdów w ruchu drogowym?

    W przedwojniu skazywano na pojedyncze dni/tygodnie aresztu,
    o czym każdy się może przekonać czytując Wiecha. Może by tak
    powrócić do tej tradycji? :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.