  • 41. Data: 2014-05-03 20:49:51
    Temat: Re: Przenoszenie numeru.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5364efa4$0$2362$6...@n...neostrada.pl

    > No są takie kraje, nie miejmy złudzeń - cały postęp cywilizacyjny to parcie do
    absolutnej inwigilacji osobnika z ludzkiego
    > gatunku, a więc o ile się nic nie zmieni to i my wkrótce będziemy musieli takie
    startery rejestrować.

    I co w tym złego? ;) Zauważ, że to dla Twego bezpieczeństwa.
    Dodatkowo należy wprowadzić obowiązek powiadamiania policji
    o utracie takiej karty. ;) Powiedzmy w ciągu kwadransa. ;)

    Albo inaczej -- w razie popełnienia przestępstwa z użyciem
    tej karty -- odpowiadasz za współudział. ;)

    Porządek musi być!

    A ilu ludzi można zatrudnić do śledzenia tych kart!
    Bezrobocie można zwalczać! ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2014-05-03 20:55:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5364ef75$0$2362$6...@n...neostrada.pl

    > Trochę logiki i dopuszczenie odrobiny prawdopodobieństwa - czy w całej populacji
    ludzkiej znajdzie sie osobnik który zapragnie
    > przenieść numer ze znalezionej na ulicy karty do innego operatora? Ew. ukradnie ją
    po ta aby postąpić analogicznie jak z tą
    > znalezioną?

    Tak -- na dany numer przybywają SMS służące do transakcji bankowych.

    broszka operatorów a innych organów.

    > Pokażesz tą całą kartę z której się wyłamuje kartę SIM.

    Nie drwij :)

    > Jest tam numer telefonu Kody PIN i PUK. W tej sprawie więcej to znaczy niż Dowód
    Osobisty, okazywany z paszportem, i zaświadczeniu
    > o szczepieniu przeciw kile nabytej i wódowstrętowi.;-)

    Trzymasz takie coś? Chyba tylko w wypadku Aero2.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2014-05-04 00:16:37
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:5364ef03$0$2362$65785112@news.neostrada.pl :
    > To raczej Ty czegoś nie rozumiesz - gubisz kartę albo Ci ją ktoś ukradnie
    > to ów znalazca/złodziej nie może się doczekać efektu tego znalezienia czy
    > kradzieży, aż przebiera nogami żeby numer z tej karty przenieść do innego
    > operatora? Przecież to nawet nie dziecinne myślenie, to całkowita
    > abstrakcja.

    To raczej Ty abstra-hujesz :) Masz np. WYPASIONY numer 543 345 543 i go nie
    zarejestrowałeś. Dzwoni do Ciebie biliard ludzi dziennie i masz niezły zysk
    z rozmów/zleceń itp. Gubisz/kradną, ktoś rejestruje go na SIEBIE i tylko on
    ma dozgonne prawo do tego numeru. Naprawdę, dobry prawnik i jest jakas
    szansa na wygraną ale zwykłe zaniedbanie z Twojej strony, może generować
    stratę lub spore koszty. Przenosiny to w zasadzie inny temat a ja od samego
    poczatku odnosze się do rejestracji numeru tylko dlatego, że on np. ZAWSZE
    bedzie zarejestrowany na mnie i bedzie należał tylko do mnie a nie do kogoś
    innego z jakiekokolwiek nawet głupiego powodu.
    Możesz odejść :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 44. Data: 2014-05-04 12:43:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 May 2014 19:40:06 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > To "zdobycie" nazwiska i adresu jest potrzebne do weryfikacji własciciela
    > karty SIM i na tej podstawie sa przenosiny? Pracujesz w cyrku czy jesteś
    > innym magikiem?

    No i wspominałeś o złośliwych sąsiadach. Zazwyczaj sąsiedzi znają doskonale
    adres, imię i nazwisko. Zdobycie daty urodzenia też jest banalnie proste.
    Zdobycie PESEL może być ciut trudniejsze, ale wystarczy zwinąć jakieś pismo
    ze skarbówki ze skrzynki.

    Więc wciąż niecierpliwie czekam na tą opowieść wigilijną, w jaki sposób te
    dane zabezpieczają przed przeniesieniem numeru.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 45. Data: 2014-05-04 12:43:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 May 2014 19:40:06 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > DOWIDZENIA. Próba dochodzenia później kto jest prawowitym WŁAŚCICIELEM karty
    > SIM to nastepna części zabawy. Cały problem polega na tym, że jesli

    No i byłbym zapomniał - prawowitym właścicielem karty SIM jest operator
    sieci.

  • 46. Data: 2014-05-04 13:11:10
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:4f4wc42w7hx3.dlg@lepper.institute.com :
> [...]
    > Więc wciąż niecierpliwie czekam na tą opowieść wigilijną, w jaki sposób
    > te dane zabezpieczają przed przeniesieniem numeru.

    Że trzeba przedstawić osobiscie dowód tożsamosci i tam (u operatora)nawet
    robią "ksero"?
    Możesz już odejść :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 47. Data: 2014-05-04 13:43:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 May 2014 13:11:10 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > Że trzeba przedstawić osobiscie dowód tożsamosci i tam (u operatora)nawet
    > robią "ksero"?

    I porównają to z numerem seryjnym niezarejestrowanej karty?

  • 48. Data: 2014-05-04 14:05:16
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:1uxyjdpk5r3ne.dlg@lepper.institute.com :
    > I porównają to z numerem seryjnym niezarejestrowanej karty?

    Błądzisz synu :)
    Podstawą do przeniesienia numeru jest rejestracja karty SIM, która zawiera
    (rejestracja), dane scisle wskazujące na _konkretną_ osobę fizyczną (i
    tutaj masz ciagle problem z tym pojęciem). Wszelakie KODY/WZWODY tego nie
    zapewniają, bo mozna je "zdobyć" w taki czy inny sposób i "włascielem"
    numeru może być każdy, kto takie KODY przedstawi. Zdobycie "tozsamosci",
    którą definiuje nd DO (dowód osobisty)+ FIZYCZNA wizyta u operatora oraz
    własnoręczny PODPIS w najmniejszym stopniu wykluczają pomyłkę/zmyłkę/sryłkę.
    Teraz w końcu pojąłeś?
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 49. Data: 2014-05-04 14:05:56
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:wnohfykxf56h$.dlg@lepper.institute.com :
    > No i byłbym zapomniał - prawowitym właścicielem karty SIM jest operator
    > sieci.

    "skrót" myślowy :>

    --
    Michael________(TM)

  • 50. Data: 2014-05-04 16:01:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-04 12:43, Waldek Godel pisze:

    > No i byłbym zapomniał - prawowitym właścicielem karty SIM jest operator
    > sieci.

    się pan mylisz - dla prepaidu właścicielem jest posiadacz ;-)