-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Agent" <w...@o...ue>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 14:39:47 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 44
Message-ID: <iefp71$79v$1@news.onet.pl>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292593185 7487 213.17.193.243 (17 Dec 2010 13:39:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 13:39:45 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335447
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:MPG.277582caa7e69466989692@news.onet.pl...
> In article <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>, w...@o...ue says...
>>
>> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
>> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
>> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
>> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
>> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
>> auto
>> wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko.
>> Jak
>> wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć
>> i
>> przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
>> będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności
>> jest
>> większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
>> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
>> wytracało
>> swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
>> dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco
>> większej
>> prędkości i bum gotowe.
>> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
>> sytuację opisaną powyżej?
>
> Jeśli się ma auto o określonych cechach, to powinno się wiedzieć jak z
> niego korzystać. W takim przypadku można np. sprawdzić przyczepność
> nawierzchni przyhamowując w bezpiecznym miejscu.
> Podobnie można by dyskutować czy jest sens inwestowania w 8 poduszek
> powietrznych. W aucie z 8 poduszkami kierowca może mieć większe poczucie
> bezpieczeństwa, przez co jeździ z większą prędkością wydłużając tym
> samym swoją drogę hamowania. Ktoś mu wyskakuje na drogę i bum gotowe. A
> ktoś z dwoma poduszkami mający mniejsze poczucie bezpieczeństwa będzie
> jechał wolniej i wyhamuje.
>
Zły przykład. Ilość poduszek powietrznych nie ma takiego wpływu na reakcję
kierowcy na gaz jak brak przyczepności. W moim przykładzie chodzi mi o to że
kierowca mając poczucie ze auto dobrze przyspiesza bedzie miał
przeświadczenie że równie dobrze hamuje.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 14:43 Jacek Rudowski
- 17.12.10 14:46 Arek M
- 17.12.10 14:49 Agent
- 17.12.10 14:52 J.F.
- 17.12.10 14:55 J.F.
- 17.12.10 14:56 Agent
- 17.12.10 14:58 Jacek Rudowski
- 17.12.10 15:24 max441
- 17.12.10 15:33 MariuszM
- 17.12.10 15:39 Jakub Witkowski
- 17.12.10 15:47 Jakub Witkowski
- 17.12.10 16:06 tadek
- 17.12.10 17:12 grin
- 17.12.10 18:48 J.F.
- 17.12.10 22:51 scob
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=