eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4Re: Przemyślenia co do 4x4
  • Data: 2010-12-17 14:39:47
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.277582caa7e69466989692@news.onet.pl...
    > In article <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>, w...@o...ue says...
    >>
    >> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
    >> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    >> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
    >> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
    >> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
    >> auto
    >> wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko.
    >> Jak
    >> wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć
    >> i
    >> przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
    >> będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności
    >> jest
    >> większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
    >> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
    >> wytracało
    >> swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
    >> dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco
    >> większej
    >> prędkości i bum gotowe.
    >> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
    >> sytuację opisaną powyżej?
    >
    > Jeśli się ma auto o określonych cechach, to powinno się wiedzieć jak z
    > niego korzystać. W takim przypadku można np. sprawdzić przyczepność
    > nawierzchni przyhamowując w bezpiecznym miejscu.
    > Podobnie można by dyskutować czy jest sens inwestowania w 8 poduszek
    > powietrznych. W aucie z 8 poduszkami kierowca może mieć większe poczucie
    > bezpieczeństwa, przez co jeździ z większą prędkością wydłużając tym
    > samym swoją drogę hamowania. Ktoś mu wyskakuje na drogę i bum gotowe. A
    > ktoś z dwoma poduszkami mający mniejsze poczucie bezpieczeństwa będzie
    > jechał wolniej i wyhamuje.
    >
    Zły przykład. Ilość poduszek powietrznych nie ma takiego wpływu na reakcję
    kierowcy na gaz jak brak przyczepności. W moim przykładzie chodzi mi o to że
    kierowca mając poczucie ze auto dobrze przyspiesza bedzie miał
    przeświadczenie że równie dobrze hamuje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: