-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Agent" <w...@o...ue>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 14:34:30 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 45
Message-ID: <iefot5$62a$1@news.onet.pl>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
<s...@c...luftbrandzlung.org>
NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292592869 6218 213.17.193.243 (17 Dec 2010 13:34:29 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 13:34:29 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335445
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnigmohe.2p2.ami@chloru.luftbrandzlung.org...
> Dnia 17.12.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:
>> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
>> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
>> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
>> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
>> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
>> auto
>> wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko.
>> Jak
>> wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć
>> i
>> przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
>> będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności
>> jest
>> większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
>> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
>> wytracało
>> swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
>> dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco
>> większej
>> prędkości i bum gotowe.
>> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
>> sytuację opisaną powyżej?
>
> Nie. Tak samo jest bezsensowne inwestowanie w opony zimowe i w ogole w
> nowe opony.
> Bo na lysych wg. przemyslen analogicznych do powyzszych powinno byc
> bezpieczniej.
Zły przykład. Ograniczenie prędkości na łyskych oponach nie spowoduje że
bedzie bezpieczniej.
> A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzeba
> "po prostu", choc dla niektorych "az", myslec.
>
Ale czy Ty jesteś zawsze aż taki mądry, myślący?. Nawet jeśli to twoje
zachowanie np. podczas kierowania autem jest efektem działania czynników
wejściowych na podstawie których podejmujesz okreslone reakcje. I właśnie o
nich pisałem że mają 4x4 masz odczucie że jest mniej slisko bo trakcja auta
pozwala na sprawne przemieszczanie a hamowanie już nie.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 14:35 Agent
- 17.12.10 14:39 Agent
- 17.12.10 14:43 Jacek Rudowski
- 17.12.10 14:46 Arek M
- 17.12.10 14:49 Agent
- 17.12.10 14:52 J.F.
- 17.12.10 14:55 J.F.
- 17.12.10 14:56 Agent
- 17.12.10 14:58 Jacek Rudowski
- 17.12.10 15:24 max441
- 17.12.10 15:33 MariuszM
- 17.12.10 15:39 Jakub Witkowski
- 17.12.10 15:47 Jakub Witkowski
- 17.12.10 16:06 tadek
- 17.12.10 17:12 grin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=