  • 281. Data: 2010-05-31 12:21:54
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tom01 wrote:

    > Znaczy jakby przez większość czasu nie zużywał oświetlenia do celów do
    > tego nie przeznaczonych to miałby je w lepszej kondycji. To chyba jest
    > jednoznaczne.

    Buuu, ha, ha ha!!!!

    no more comments.

    \SK

  • 282. Data: 2010-05-31 12:31:19
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tom01 wrote:

    > Czyżby? A nieumiejętna wymiana żarówek i dziwaczne ustwienia reflektorów
    > wynikające z częstszej chałupniczej wymiany bez ustawienia prawidłwo z
    > przyżądem.

    ROTFL!

    Po wymianie żarówek nie trzeba ustawiać świateł. Chyba że się założyło
    chińskie ksenony z miejsce legalnych halogenówek.

    > Nienaturalne światło świecące czasem prosto w oczy przeszkadzają również
    > zdrowym. Przebadano to medycznie.

    Tak, jak?

    To co tu w tym wątku zacytowałeś to sorry, ale to nie jest żadna
    informacja o przebadaniu medycznym, to pseudonaukowy bełkot, gdzie
    pomylony jest dzień z nocą

    \SK

  • 283. Data: 2010-05-31 12:34:13
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tom01 wrote:

    > Owszem jestem pewien, że przybyło.

    > Oczywiście dlatego, że Polska lezy na innej planecie i jest zamieszkana
    > przez ludki o całkiem innych oczach i innych organach niż Austriacy. :)

    > Pisze dość logicznie, wystarczy czytać uważniej.

    ROTFL!

    > Jeśli ma Pan jakieś
    > argumenty, chętnie podyskutuję, z pustosłowiem nie mam jakoś weny.

    To co zostało pokazane to jest właśnie pustosłowie, bełkot "o pewnym
    taksówkarzu" itd.

    \SK

  • 284. Data: 2010-05-31 12:35:18
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tom01 wrote:

    > Do czego się tu odnosić? Mam tłumaczyć z polskiego na nasz? Wniosek
    > ogólny sformułowany na samym początku jest jasny do bólu. "podczas
    > wystarczającej jasności bez innych dodatkowych czynników zakłócających
    > przejrzystość powietrza (mgła, zadymienie, kurz, deszcz, głęboki cień
    > itd.), włączanie dodatkowych źródeł światła w pojazdach mechanicznych
    > jest niewskazane. "

    > Nie zarejestrowałem żadnych racjonalnych kontrargumentów.

    Ty nie rejsetsrujesz żadnych kontrargumentów.

    \SK

  • 285. Data: 2010-05-31 12:43:24
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tom01 wrote:

    > Jeśli chce Pan ze mna rozmawiać proszę zastosować minimum kultury
    > wypowiedzi.

    > Przyjmuje się że w ilości wypadków błąd statystyczny to 4%.

    Jeśli już +/- 4%
    Poza tym, to jest tak, że jeśli jest więcej to nie oznacza na pewno,
    tylko na 95% (albo jaki tam sobie kto przyjąl przedział ufności).

    > Nie wiem
    > dlaczego akurat tyle, ale tak jest i kropka. W we wszystkich znanych mi
    > krajach w roku wprowadzenia nakazu ilości przekroczyły próg błędu,
    > czasem nawet dwukrotnie.

    Nie prawda. Nie we wszystkich. Poza tym, w części z nich wzrost nastąpił
    przed wprowadzeniem nakazu.

    \SK

  • 286. Data: 2010-05-31 12:43:55
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    nemo wrote:

    > hahaha, a wiesz co to jest trend w statystyce?

    W przeciwieństwie do ciebie wiem.

    \SK

  • 287. Data: 2010-05-31 13:31:42
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Arek (G) pisze:
    > Kilkaset zgonów więcej w jednym tylko miesiącu? I to dla Ciebie nic nie
    > znaczy? No tak, przeczy to Twojej teorii, więc się nie liczy.

    W każdym roku są miesiące z "lepszymi" lub "gorszymi" wynikami
    bezpieczeństwa. Uczepił się Pan na siłę tego stycznia. W tym samum roku
    równie dobrze można znaleźć miesiąc z dużo niższą niż w poprzednim
    liczbą wypadków. Z innymi miesiącami może być podobnie lub odwrotnie.
    Rozkład rozmaitych czynników i ich nasilenie w miesiącach są różne w
    różnych latach. Naprawdę Pan tago nie jest w stanie pojąć?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 288. Data: 2010-05-31 13:35:16
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > I co ta lista ma oznaczać???

    To jest lista organów/agencji/ośrodków, które prowadziły badania na
    temat wpływu świateł na bezpieczeństwo. Lista "oszołomów", wg
    niektórych, którzy wykazują na co światła wpływają i w jaki sposób.

  • 289. Data: 2010-05-31 13:38:09
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > W Szwecji na światłąch jeżdżą, od dawna :) W Norwefi tak samo :)

    A dlaczego? Bo Szwecja w latach 60-tych zmieniała ruch z lewo na
    prawostronny. Światła zarządzono żeby ludziom się nie myliło którą
    stroną jechać. Jako że w końcu ludzie się przyzwyczaili, spadła ilość
    wypadków, m.in. zderzeń czołowych które są asem w rękawie zwolenników,
    przypisano ten fakt światłom. Nie bez pewnej racji zresztą w ich
    przypadku. Stąd powstał mit o zbawiennej roli świateł.

  • 290. Data: 2010-05-31 13:39:10
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Oni. Tak to Oni!

    No chyba logiczne że nie my. A jak Pana bardzo interesuje kim są "oni"
    proszę obejrzeć listę popierających kapmanię.