-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer
03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com
!postnews.google.com!q13g2000vbm.googlegroups.com!not-for-mail
From: WS <L...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Date: Mon, 31 May 2010 08:20:03 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 60
Message-ID: <3...@q...googlegroups.com>
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl> <htlkoa$red$1@inews.gazeta.pl>
<1...@r...power.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<htlpfl$egm$1@inews.gazeta.pl>
<b...@r...googlegroups.com>
<4bfe7b30$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
<htm0hf$adb$2@inews.gazeta.pl>
<4bfea2ca$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
<htnqi9$7sm$1@inews.gazeta.pl>
<4c0009ca$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
<n...@b...softax.pl>
<4c03b102$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
<hu0e6u$jtr$4@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 132.188.32.100
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1275319204 7798 127.0.0.1 (31 May 2010 15:20:04 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 May 2010 15:20:04 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: q13g2000vbm.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.100;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.2.3)
Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285156
[ ukryj nagłówki ]On 31 Maj, 15:39, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:
> W dniu 2010-05-31 14:52, Tom01 pisze:
> Położenie to jedno a zmiana położenia to drugie. Rozumiem, że chcesz
> udowodnić, że łatwiej jest oszacować prędkość samochodu niewidocznego?
wg mnie chce powiedziec, ze jesli juz widzimy samochod, to gdy ma
wlaczone swiatla trudniej jest oszacowac jego predkosc niz gdyby mial
wylaczone...
teraz pozostaje zastanowic sie z czego bedzie wieksza korzysc...
Jakie jest prawdopodobienstwo nieazuwazenia samochodu tylko dlatego,
ze ma wylaczone swiatla w dzien? Wg mnie ___praktycznie___ zero! Zadne
statystyki tego nie podaja, wiec mozna tylko gdybac...
Oczywiscie istnieje taka mozliwosc (jazda pod slonce...), ale w takim
wypadku (tzn. nie widac drogi) najzwyczajniej sie nie wyprzedza!
Czy ktos jest w stanie oszacowac jaki procent zderzen czolowych
(ktorym m.inn. te swiatla maja zapobiegac) wynikal z niezauwazenia
pojadzu, choc kierujacy patrzyl w tamtym kierunku i pojazd tam byl...?
Stawiam, ze w wiekszosci takich wypadkow:
1. obaj bioracy w nich udzial dobrze sie widzieli (wyprzedzanie i ktos
niedoszacowal...),
2. ktos zupelnie nie patrzyl (np. skreca w prawo na skrzyzowaniu, czy
tez wyjazd z bramy i patrzy tylko w lewo), 3. ktos wyjechal zza
zakretu, wzniesienia, zaglebienia... w zadnym z tych wypadkow swiatla
nie pomoga -
a to pewnie w sumie ponad 99% takich wypadkow...
jesli wlaczone swiatla utrudnaiaj ocene odleglosc/predkosci, to ich
wylaczenie moze byc korzystne przynajmniej w sytuacji 1.
ktos podawala lekko irracjonalny przyklad z zauwazaniem jadacych na
siebie 170 i 90 km/h...
z moich obserwacji jesli by nawet tak jechali i zauwazyli sie z tych
~400m to reakcja bedzie taka, ze ten jadacy swoim pasem nawet nie
zdejmie nogi z gazu (zakladajac, ze wyprzedzajacy zjedzie na swoj
pas), a wrecz czesc "nauczycieli" doda jeszcze gazu i zjedzie
maksymalnie do srodka jezdni...
WS
PS. co do statystyk...
Ja dalej twierdze, ze z tych obliczen nic nie wynika... te dane mozna
interpretowac na tyle sposobow, ze kazdy bedzie w stanie "udowodnic"
swoja teze...
Stawiam, ze na zmniejszenie sie liczby zabitych znacznie wiekszy wplyw
ma zwiekszenie sie liczby pojazdow
wieksze korki -> mniejsza srednia predkosc -> mniej zabitych...
Sam na stalej (od ponad 10lat) trasie Krakow-Zywiec obserwuje
nieustannie zwiekszajacy sie czas przejazdu... od 1:15 - 1:20 ~10lat
temu do praktycznie 2godzin teraz...
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.10 18:19 DoQ
- 31.05.10 18:21 DoQ
- 31.05.10 22:04 Lew2
- 31.05.10 23:35 Tom01
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:46 Tom01
- 01.06.10 01:07 DoQ
- 01.06.10 02:34 Adam Płaszczyca
- 01.06.10 10:33 Arek (G)
- 01.06.10 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 02.06.10 03:22 złoty
- 02.06.10 09:15 Arek (G)
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem