eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłachRe: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    ews2.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
    .highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 28 May 2010 20:59:28 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Macintosh/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
    <d...@4...com>
    <htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <htlo6i$a2v$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfe6a9d$0$17089$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@b...softax.pl>
    In-Reply-To: <s...@b...softax.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 90
    Message-ID: <4c001290$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
    X-Trace: 1275073168 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17084 80.54.236.253:45202
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284515
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Przy czym zwykle jest to więcej. Zależnie od miejsca na skali widzenia
    > (czy jest ogólnie ciemno czy ogólnie jasno) nawet wiele-wiele więcej. Do
    > tego dochodzi jeszcze szybka akomodacja o kolejne kilka poziomów. Jest
    > jeszcze wolna akomodacja, ale ta trwa już minuty i tu nie ma znaczenia.

    Przyjąłem 100:1 dla uproszczenia wykładu. W kontekście kontrastów w
    dzień wynoszących dziesiątki tysięcy:1 różnica 100 czy 300:1 nie ma
    istotnego znaczenia. Poza tym mówię o chwili, w czasie której adaptacja
    (nie akomodacja bo to coś innego) nie zdąży zadziałać. Mówimy o
    sytuacjach na drodze i spojrzeniach kierowców, które zatrzymują się na
    obiektach poniżej sekundy. W takich warunkach właśnie występują opisane
    wyżej zjawiska.

    > OK. Tylko światła w dzień nie są w stanie tego punktu przesunąć, to ma
    > znaczenie tylko gdy jest ogólnie ciemno. Po prostu w dzień w oberazie
    > występuje parę jaśniejszych elementów.

    Są. Ilość i natęzenie jaskrawych punktów powodują rodzaj oślepienia.
    Jest to przebadane i udowodnione, więc bezdyskusyjne.

    > Światła w dzień są ciemniejsze od paru elementów normalnie występujących
    > na/przy drodze.

    Ale zdecydowanie jaśniejsze od sąsiadujących obiektów. Przykład z
    samochodem na światłach na tle lasu idealnie to obrazuje. paradoksalnie
    jest uzywany jako argument za światłami, choć ewidentnie dowodzi
    pogorszenia widoczności obiektów bez świateł.

    > Ale to nie znaczy że nie mają znaczenia.

    O ogólnej ocenie bezpieczeństwa mają. Liczy się bezpieczeństwo jako
    calość w ujęciu rocznym.

    > Dlaczego? To jest manipulacja. Jeden rok bywa zimny inny ciepły jeden
    > deszczowy bardziej inny mniej, itd.

    Proszę zatem wytłumaczyć US, ZUS, GUS i innym instytucjom że źle robią.

    > Bo nie zgadza się z Twoją tezą? Sam co robisz?

    Ja staiwam tezę prostą. Kombinują zwolennicy świateł. Ilość wypadków
    wzrosła, więc zaczynają się czary z wyciąganiem danych które pasują do
    teorii.

    > Ty bierzesz jakiś tam wzrost nie wiadomo od czego pochodzący i dowodzisz
    > swojej tezy.

    Nie znamy innego czynnika niż światła który mógłby ten wzrost
    spowodować. Jeśli ma Pan logiczne pomysły z chęcią poczytam.

    > Weszliśmy do strefy Shengen, itd.

    Nie ma zauważalnego wpływu. Poza tym Czechy weszły rok wcześniej a ilość
    wypadków wówczas spadła.

    > Podaj jeszcze statystyki nie tylko liczby samochodów, ale średnich
    > przejechanych odcinków, natężenia ruchu itd.

    I co jeszcze? A gdzie kolory passatów w ujęciu w tych danych? Nie
    popadajmy w paranoję.

    > No i czemu zakładasz, że gwałtowny wysyp fotoradarów nie miał
    > przynajmniej początkowo (aż się kierowcy nie przyzwyczaili) negatywnego
    > wpływu? Jedni gwałtownie hamują do 45 (przy ograniczeniu do 70) inni
    > przez CB usłyszeli że "śmietnik" niektywny i grzeją jak grzali.

    Bo ilość wypadków w strefach radarów spadła.

    > Ale to akurat to był rok wysypu fotoradarów.

    I jest kontynuowany przez 2008 i 2009. A ilość wypadków nie rośnie, więc
    nie ma wpływu.

    > Dlaczego nie?

    Bo czynnik zmienny powoduje zmianę nie stały. Jak Pan nalewa piwo do
    szklanki, nalewanie jest czynnikiem zmiennym skutkiem tego w szklance
    jest zmiana. Jak nie będzie Pan nalewał to zmiany w szklance nie ma.

    > To jest właśnie manipulacja. Nie wiesz tego.

    Nie wiem, dlatego piszę "mogły". Na pewno jednak wiemy że nie pomagają i
    to wiem ze 100% pewnością.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: