-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.1
97.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!198.186.194.249.M
ISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!postnews.google.com!q33g200
0vbt.googlegroups.com!not-for-mail
From: ptoki <s...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Date: Thu, 27 May 2010 10:06:47 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 78
Message-ID: <e...@q...googlegroups.com>
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl> <htlkoa$red$1@inews.gazeta.pl>
<1...@r...power.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<htlpfl$egm$1@inews.gazeta.pl>
<b...@r...googlegroups.com>
<htm5uf$t0h$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.109.244.28
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1274980008 22924 127.0.0.1 (27 May 2010 17:06:48 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 17:06:48 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: q33g2000vbt.googlegroups.com; posting-host=193.109.244.28;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-Via: 1.1 ISA2-CENTRALA
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9)
Gecko/20100315 Firefox/3.5.9,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284235
[ ukryj nagłówki ]On 27 Maj, 18:17, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:
> Ok. ja jadę 120km/h z naprzeciwka grzeje 160km/h czyli zbliżamy się z
> prędkością 280km/h, czyli w ciągu s ubywa nam ok 80m. 400m znika w ciągu
> 5s. Powiedz mi co w tak krótkim czasie możesz zrobić oprócz walenia na
> pałę w bok i modlenie się, że nie będzie to drzewo?
>
Masz cale 5s na hamowanie. I na schowanie sie na swoj pas.
Ale twoje przyklad jest bez sensu bo na jednojezdniowych i tak
szybciej niz 90km/h jezdzic nie wolno.
No i jesli wszyscy jada te 90km/h to po co wyprzedzac? A jesli
wyprzedzac kogos kto jedzie 70 to nie trzeba do tego zapieprzac 150.
Nie tlumacz swiatel zapieprzaniem. To tak jak wbijanie gwozdzi
kombinerkami.
> Każde 100m wcześniejszego zauważenia delikweta daje Ci ponad s na
> reakcję. Jeżeli np. wcześniej zaczniesz wytracać prędkość dajesz mu
> więcej czasu, ewentualnie zderzenie będzie mniej bolesne.
>
Albo odwrotnie. Widzac dalej podejmujesz czesciej ryzykowne akcje.
Podpierasz sie przepisem (o swieceniu) przy lamaniu przepisow - chore.
> A to ciekawe. Ocena prędkości odbywa się poprzez szybkość "powiększania"
> się danego obiektu. Łatwiej zauważyć szybkość oddalania się od siebie
> dwóch punktów, niż niewyraźnej z daleka bryły. Pomijam kwestię zlewania
> się niewyraźnych brył na odległym zakręcie.
>
wez pod uwage ze te dwa punkty sa rozmyte i tak bardzo kontrastowe i
jasne ze oko moze nie umiec ocenic odleglosci miedzy nimi. Przykladem
moga byc badania psychotechniczne. Tam chyba jest taki test gdzie w
jasnym swietle trzeba ustawic w jednej linii pionowe prety.
> Kiedyś jak ludzie jeździli wolniej i było mniej zapierdalaczy to nie
> miało aż tak wielkiego znaczenia jak teraz.
>
Kiedys sie jezdzilo _szybciej_. Zapytaj na grupie jak sie zmienila
srednia predkosc jazdy. To o czym ty myslisz to gestosc ruchu.
No chyba ze masz na mysli jazde 170 na dozwolonym 100?
>
> Światła nie szkodzą w stytuacjach normalny a pomagają w krytycznych. A
> wypadki to właśnie wynik sytuacji krytycznych.
>
Moim zdaniem szkodza. Wiecej obiektow do sledzenia meczy umysl
"slabszych" kierowcow.
Nie wszystkich ale jednak wplywaja negatywnie.
> >> Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
> >> się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
> >> wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
> >> można zrobić w takiej sytuacji.
>
> > A gdzie to mozna jechac 170 na jedno jezdniowej?
> > Nie zatykajmy dziury w dachu kufajką.
> > Nie próbuj naprawiać patologii zamordyzmem.
>
> A ile się jedzie podczas wyprzedzania? +10? Tak więc nie próbuj chować
> głowy w piasek.
>
Jak juz wyzej napisalem. Nie probuj jednym przepisem podpierac lamania
innego. W ten sposob zabijasz swoja cala argumentacje.
--
Lukasz Sczygiel
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 19:06 Tom01
- 27.05.10 19:11 Tom01
- 27.05.10 20:21 JohnyK
- 27.05.10 20:30 J.F.
- 27.05.10 20:38 J.F.
- 27.05.10 20:45 J.F.
- 27.05.10 20:53 J.F.
- 27.05.10 20:54 J.F.
- 27.05.10 20:57 MadMan
- 27.05.10 21:01 J.F.
- 27.05.10 21:17 Tom N
- 27.05.10 21:34 Tom N
- 27.05.10 21:37 Tom01
- 27.05.10 21:39 Tom01
- 27.05.10 21:40 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=