    Date: Thu, 27 May 2010 17:02:20 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach

    nemo wrote:

    > Dlaczego tylko w dzień?

    Bo w nocy i tak świecą. Zakładanie że świecenie świateł w dzień wpływa
    bardziej na liczbę wypadków w nocy niż na liczbę wypadków w dzień (w
    którąkolwiek stronę) jest tak naciągane, że aż trzeszczy.

    > kilka &#171;zaimek oznaczający w sposób przybliżony liczbę większą niż 2 i mniejszą
    > niż 10&#187;

    No właśnie, ułamek procenta (ok 0.7) to nie kilka.

    > Zwłaszcza gdy tylko 11 % samochodów ma poprawnie ustawione światła.

    Tylko co to ma do nakazu świecenia w dzień. Przez to, że świecą w dzień
    przestawiają sobie światła do świecenia w niebo?

    > Rzeczywiscie pieprzenie.

    W dzień oślepiają? LOL!

    > Pieprznij ty się może w łeb młotkiem.

    Nie zamierzam sobie robić krzywdy jaką ty sobie zrobiłeś :)

    > No to policz

    Policzyłem, mylą się lekko licząc ze dwa razy (ale jak komuś światła
    zwiększają zużycie paliwa o kilka procent to się nie ma co dziwić :) )

    emisja na CO2 na 1km ok. 0.28kg (w każdym kg paliwa mamy ok. 0.8kg
    węgla, łączącego się z ok 2kg tlenu, razem mamy 2.8kg CO2, mnożymy przez
    spalanie na km i tyle pi*drzwi wychodzi)
    ułamek spowodowany świeceniem 0.007 (0.7% a nie kilka, przy czym w
    pojazdach dużo palących ten ułamek jest mniejszy, wiec "się skraca" z
    emisją CO2)
    ułamek świecenia w dzień w porze wiosenno-letniej z całego świecenia to
    nie więcej niż ok. 0.5 (to przesada, ale niech tam)
    średni roczny przebieg pojazdu ok 15000km
    liczba samochodów ok 15000000

    0.28[kg/km]*15000[km]*15000000*0.007*0.5 = 224500000[kg] = 224500[t]

    \SK