    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźnik półprzewodnikowy
    Date: Thu, 16 Jun 2016 17:03:09 +0200

    news:slrnnm5ec1.r0q.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Przyznam, że orzekanie o istnieniu izolacji galwanicznej na podstawie
    > kryterium *ilościowego* postrzegam jako osobliwe i nowatorskie podejście.
    > Dla mnie zawsze było to rozróżnienie *jakościowe*, zerojedynkowe.

    To nie było kryterium, tylko przykład wartości, którą izolacja galwaniczna
    między obwodami zazwyczaj bez trudu wytrzymuje.

    > Technologia cmos taką izolację ma, jeśli udaje się nie łączyć drutem
    > obwodu bramiki z kanałem, to izolacja galwaniczna jest. Nie każdy
    > potrzebuje napięcia przebicia 1kV, nawet 12V może byś aż nadto.

    Przypomnę moje zdanie z którym dyskutujesz:
    "Klucz analogowy nie zapewnia izolacji galwanicznej, a przekaźnik zapewnia."
    Na razie nie przekonałeś mnie, że klucz zapewnia izolację galwaniczną.
    To, że sama bramka jest izolowana nie oznacza, że klucz zapewnia izolację
    między obwodem wejściowym a wyjściowym.

    > Że chce mieć izolacje, to raczej pewne, bo o to prosił.

    Właśnie dlatego rozróżniam rozwiązania zapewniające izolację od tych nie
    zapewniających.

    > Osobna kwestia,
    > czy musi ją mieć -- bo może układ da się zaprojektować inaczej.

    O istnieniu takiej możliwości wspomniałem już w pierwszej mojej odpowiedzi.

    > Jeszcze
    > inna, czy będzie tam podłączał kilowolty. Ja zakładam, że nie. Ale mogę
    > się mylić.

    Też nie podejrzewam, aby podłączał tam kilowolty, ale sądzę, że jak oczekuje
    izolacji to chciałby ją mieć na wypadek, gdy dziesiątki, czy setki Voltów
    się same podłączą, gdy np. niedaleko walnie piorun.
    P.G.