  • Data: 2016-06-17 11:03:03
    Temat: Re: Przekaźnik półprzewodnikowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > 4066 nie zwiera do masy.

    > Właśnie 4066 jest pływający.

    Nigdy nie miałem dobrej pamięci do liczb. Jakoś mnie się te numerki nie
    trzymają, a notatki też mi zginęły. Ale jak pływający, to chyba dobrze?
    Do przełączania opornika w aktywnym wiltrze jak raz się nada.

    > Przekaźnik zawsze kojarzy mi się z tym, że w drugiej książce o elektronice
    > jaką czytałem (Wojciechowski "Elektronika dla wszystkich") był opis jak ze
    > szpulki od nici zrobić przekaźnik (chyba, że pamięć mi teraz płata figla).

    Jeśli potrzebna do tego była też szprycha rowerowa (którą bez trudu
    można znaleźć w każdym domu), to był to nie Janusz Wojciechowski,
    lecz Adam Słodowy.

    > Mój problem polegał na tym, że nie wiedziałem co to jest przekaźnik
    > (a nie było wtedy Googla) i kompletnie nie rozumiałem po jaki gwint
    > ten gwóźdź podnoszony polem uzwojenia na szpulce.

    Na tamtym etapie dziecięctwa miałem całe pudło przekaźników (od central
    telefonicznych zdaje się), więc nie musiałem ich robić. One miały jakieś
    bardzo dziwne cewki o wielukilku różnych uzwojeniach. Do dziś dobrze nie
    wiem po co to tak. Jedynie domyślam się idei.

    Jarek

    --
    Więc inspektor szlaku wezwał go do kancelarii i mówi: Na szesnastym torze jest
    lokomotywa numer 4268. Ja wiem, że pan nie ma dobrej pamięci do liczb, a gdy się