  • 1. Data: 2009-05-04 21:10:41
    Temat: Przekaźnik na dźwięk
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W jaki sposób wykorzystać dźwięk o określonej częstotliwości (generowany
    przez pralkę po zakończeniu prania) na coś co zewrze dwa styki i poda
    sygnał załączenia gdzieś dalej?

    Problem byłby prosty gdybym mógł podłączyć mikrofon do komputera i
    napisać aplikacje która wychwyci te częstotliwość ale to... trudne.

    Do bebechów pralki sie dobrać nie mogę bo na gwarancji jest.

    Skąd pomysł? notorycznie jak robie pranie to zapominam go wyjąc z pralki
    i rozwiesić przez co nie ma w co sie ubrać bo wszystko mokre albo trzeba
    koniecznie wszystko prasować bo tak sie wygniotło przez tyle godzin
    leżenia w pralce.

    w miejscu gdzie jest pralka jest komputer serwer który mogę wykorzystać
    jako maszynę wysyłania SMS po zakończeniu prania.
    Chyba ze macie jakiś inny pomysł niż wykorzystywanie dźwięku
    zakończonego prania. Myślałem o jakiejś (zapomniałem nazwy)
    ?fotodiodzie? która by reagowała na któraś z lampek pralki (ale
    estetykę psuje)

  • 2. Data: 2009-05-04 21:14:30
    Temat: Re: Przekaźnik na dźwięk
    Od: "kk" <...@...pl>

    > w miejscu gdzie jest pralka jest komputer serwer który mogę wykorzystać
    > jako maszynę wysyłania SMS po zakończeniu prania.

    Pralka w serwerowni ?
    Tego jeszcze nie słyszałem.

    A może zobacz jak się świcą diody na pralce.
    Może jadna - albo kombinacja na koniec prania, wtedy fotodioda, trochę
    plasteliny i po sprawie.

  • 3. Data: 2009-05-04 21:21:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Osadnik wrote:

    > Skąd pomysł? notorycznie jak robie pranie to zapominam go wyjąc

    Program prania ma określony czas - wystarczy napisać skrypt, który wyśle
    maila czy sms po tym czasie i uruchomić go jak się zapuszcza pranie.
    Można też mierzyć prąd pobierany przez pralkę i na tej podstawie wykryć
    zakończenie prania.

    Mirek.

  • 4. Data: 2009-05-04 21:24:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mirek wrote:

    > maila czy sms po tym czasie

    Właściwie to wystarczy sobie ustawić alarm na komórce, ale zawsze lepiej
    naokoło ;)

    Mirek.

  • 5. Data: 2009-05-04 21:32:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Osadnik napisał:

> [...]
    > zakończonego prania. Myślałem o jakiejś (zapomniałem nazwy)
    > ?fotodiodzie? która by reagowała na któraś z lampek pralki (ale

    Ale ludzie mają pomysły! Wzruszyłem się. Zaawansowana analiza
    fourierowska do detekcji mokrych gaci, świetny pomysł! Z innych
    propozycji, to mam jeszcze ukrytą kamerę i analizę obrazu wirującego
    bębna. Albo sejsmograf.

    Pralka, jak już skończy, to przestaje zużywać prąd. Jak go nie pobiera
    z gniazdka przez minutę lub dwie, to widomy znak, że trzeba się rozejrzeć
    za miska i sznurkiem. Nawet czasem można kupić w sklepie takie gotowe
    listwy zasilające, które mają taką własność, że gdy ustanie pobór prądu
    w jednym wyjściu, odłączane są pozostałe.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-05-04 21:32:37
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <gtnmf1$hgq$2@news.onet.pl>, i...@z...adres says...

    > Właściwie to wystarczy sobie ustawić alarm na komórce, ale zawsze lepiej
    > naokoło ;)
    >
    > Mirek.

    A jak chcesz mega wypas lans, to kup sobie takie jabłko, pomidora, czy
    co tam jeszcze co się przy pieczeniu stosuje i też możesz sobie nakręcić
    :):)

    ja burak stosuję minutnik w nokii :))

    pozdro
    g.

  • 7. Data: 2009-05-04 21:43:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek naiwnie sądzi:

    > Właściwie to wystarczy sobie ustawić alarm na komórce,
    > ale zawsze lepiej naokoło ;)

    Czas realizacji programu przez pralkę wcale nie jest stały.
    Krotność wykonywania pętli, w której realizowane jest grzanie,
    zależy między innymi od temperatury (wody i otoczenia) i ilości
    wody. A ilość wody może zależeć od tego, ile do tej pralki
    włożono gaci przelicznikowych. Chyba bez specjalnej aplikacji
    na ajfona się nie obejdzie.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-05-04 21:46:11
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 4 May 2009 21:32:22 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nawet czasem można kupić w sklepie takie gotowe
    > listwy zasilające, które mają taką własność, że gdy ustanie pobór prądu
    > w jednym wyjściu, odłączane są pozostałe.

    Listwy master-slave.

    --
    GLaF

  • 9. Data: 2009-05-04 21:56:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    .
    > Krotność wykonywania pętli, w której realizowane jest grzanie,

    Pan Sokołowski naiwnie zakłada, że pralka czeka na idealną temperaturę
    do rozpoczęcia obracania. Termostat swoje, programator swoje - tak
    przynajmniej jest w mojej pralce.

    Mirek.

  • 10. Data: 2009-05-04 22:01:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nawet czasem można kupić w sklepie takie gotowe
    > listwy zasilające, które mają taką własność, że gdy ustanie pobór prądu
    > w jednym wyjściu, odłączane są pozostałe.

    No tu właśnie może być mały haczyk: silnik pralki robi (krótkie)
    postoje, podczas których grzałka też może być wyłączona - wykryć
    zakończenie prania się da, ale trzeba będzie przynajmniej zrobić jakieś
    opóźnienie.

    Mirek.