    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźnik na dźwięk
    Date: Mon, 4 May 2009 21:32:22 +0000 (UTC)

    Osadnik napisał:

    > W jaki sposób wykorzystać dźwięk o określonej częstotliwości (generowany
    > przez pralkę po zakończeniu prania) na coś co zewrze dwa styki i poda
    > sygnał załączenia gdzieś dalej?
    >
    > Problem byłby prosty gdybym mógł podłączyć mikrofon do komputera i
    > napisać aplikacje która wychwyci te częstotliwość ale to... trudne.
    >
    > Do bebechów pralki sie dobrać nie mogę bo na gwarancji jest.
    >
    > Skąd pomysł? notorycznie jak robie pranie to zapominam go wyjąc z pralki
    > i rozwiesić przez co nie ma w co sie ubrać bo wszystko mokre albo trzeba
> [...]

    Ale ludzie mają pomysły! Wzruszyłem się. Zaawansowana analiza
    fourierowska do detekcji mokrych gaci, świetny pomysł! Z innych
    propozycji, to mam jeszcze ukrytą kamerę i analizę obrazu wirującego
    bębna. Albo sejsmograf.

    Pralka, jak już skończy, to przestaje zużywać prąd. Jak go nie pobiera
    z gniazdka przez minutę lub dwie, to widomy znak, że trzeba się rozejrzeć
    za miska i sznurkiem. Nawet czasem można kupić w sklepie takie gotowe
    listwy zasilające, które mają taką własność, że gdy ustanie pobór prądu
    w jednym wyjściu, odłączane są pozostałe.

    --
    Jarek