  • 1. Data: 2009-05-04 08:36:30
    Temat: [protel] projektowanie bez przelotek
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy w autoruterze w protelu (99 se najlepiej, ale może być i
    DXP) da się ustawić jakiś parametr tak, żeby projektował płytkę
    dwustronną, ale bez przelotek - połączenia tylko przy pinach
    elementów? jak?

  • 2. Data: 2009-05-04 12:14:06
    Temat: Re: [protel] projektowanie bez przelotek
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > czy w autoruterze w protelu (99 se najlepiej, ale może być i DXP) da się
    > ustawić jakiś parametr tak, żeby projektował płytkę dwustronną, ale bez
    > przelotek - połączenia tylko przy pinach elementów? jak?

    Na warstwie MiddleLayer dać płaszczyznę "Fill" bez podłączenia do net-a.
    Tam gdzie będzie umieszczona, nie będzie przelotek.
    K.

  • 3. Data: 2009-05-04 15:16:51
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Na warstwie MiddleLayer dać płaszczyznę "Fill" bez podłączenia
    > do net-a.
    > Tam gdzie będzie umieszczona, nie będzie przelotek.
    > K.

    pomysł cwany, ale działa nie do końca, utworzyłem pole polygon
    plane, ale nadal autoruter umieszcza przelotki...
    przy okazji jak kasuje się polygon plane - bo jakoś nie mogę
    (Protel 99 SE)?

  • 4. Data: 2009-05-04 16:44:35
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > pomysł cwany, ale działa nie do końca, utworzyłem pole polygon plane,
    > ale nadal autoruter umieszcza przelotki...
    Co? Może jakiś zrzut ekranu.

    > przy okazji jak kasuje się polygon plane - bo jakoś nie mogę (Protel 99 SE)?
    To w końcu Fill czy PolygonPlane?
    Spróbować obydwie metody, jak dla pojedynczego obiektu lub grupy, czyli
    uaktywnić i klawisz Delete, lub zaznaczyć obszar w którym jest PolygonPlane
    i Shift+Delete.
    K.

  • 5. Data: 2009-05-04 16:52:18
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > To w końcu Fill czy PolygonPlane?

    faktycznie, dzięki, fill działa polygon plane nie działa...

    co do kasowania to nie mogę zaznaczyć polygon plane... czyżby
    trzeba było przesunąć za płytkę zaznaczyć i usunąć del?

  • 6. Data: 2009-05-04 19:30:24
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > faktycznie, dzięki, fill działa polygon plane nie działa...
    >
    > co do kasowania to nie mogę zaznaczyć polygon plane... czyżby trzeba
    > było przesunąć za płytkę zaznaczyć i usunąć del?

    Już Ci identyfikatorze napisałem: "lub zaznaczyć obszar w którym jest PolygonPlane
    i Shift+Delete". Czyli otoczyć myszką, tak aby PolygonPlane złapał atrybut "Select".
    Następnie ww. klawisze.
    K.