  • 21. Data: 2009-05-05 10:40:39
    Temat: Re: Przekaźnik na dźwięk
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gtnlll$b3o$1@atlantis.news.neostrada.pl,
    Osadnik <o...@w...pl> typed:

    > Skąd pomysł? notorycznie jak robie pranie to zapominam go wyjąc z
    > pralki i rozwiesić przez co nie ma w co sie ubrać bo wszystko mokre
    > albo trzeba koniecznie wszystko prasować bo tak sie wygniotło przez
    > tyle godzin leżenia w pralce.
    >
    > w miejscu gdzie jest pralka jest komputer serwer który mogę
    > wykorzystać jako maszynę wysyłania SMS po zakończeniu prania.
    > Chyba ze macie jakiś inny pomysł niż wykorzystywanie dźwięku
    > zakończonego prania. Myślałem o jakiejś (zapomniałem nazwy)
    > ?fotodiodzie? która by reagowała na któraś z lampek pralki (ale
    > estetykę psuje)
    Witam,
    to może webcama i program analizujacy obraz.
    Jak diody zgasną to wysyła sms-a lub jeśli pokretło programatora się
    obraca to na pokrętło kamerkę :) Wtedy podgląd na bieżąco możliwy.
    --
    pzdr, j.r.

  • 22. Data: 2009-05-05 10:53:19
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Pierwszy kwietnia juz byl;)

  • 23. Data: 2009-05-05 15:29:14
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jacek pisze:
    > Pierwszy kwietnia juz byl;)

    E... ja całkiem poważnie oczekiwałem pomocy.

    Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu az
    nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.

  • 24. Data: 2009-05-05 18:41:35
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Osadnik pisze:

    > E... ja całkiem poważnie oczekiwałem pomocy.
    >
    > Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu az
    > nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.

    no, to jest argument...

    Dekoder na ne567 - i gotowe.
    mimo wszystko pomiar prądu mi się bardziej podoba...

    MAc

  • 25. Data: 2009-05-05 19:08:11
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Osadnik napisał:

    > E... ja całkiem poważnie oczekiwałem pomocy.
    >
    > Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu az
    > nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.

    Moja Amica (programator mikroprocesorowy) ma w instrukcji podane
    orientacyjne czasy działania poszczególnych programów i ich modyfikacji.
    To naprawdę tyle trwa. Nie co do minuty ale nie widzę problemu z
    ustawieniem budzika na odpowiedni okres czasu. Jak przyjdziesz 10 minut
    po zatrzymaniu pralki, to nic się nie stanie.
    Z rozwiązań bardziej zaawansowanych zaproponowałbym na kablu zasilającym
    miernik cęgowy do pomiaru prądu. O ile nic więcej w tym zakresie nie
    wynaleziono, to wymaga wzdłużnego rozcięcia kabla i zamknięcia w cęgach
    tylko jednego przewodu a nie całego kabla. Reszta to żaden problem - jak
    prąd przez x minut ma mniejszą wartość niż y, to alarmuj.
    Zresztą wklep w google "current monitor" i zobacz co wyszło. Jest parę
    ciekawostek, np.: http://www.redcircuits.com/Page62.htm
    Tylko pamiętaj, że pralka 2kW pobiera tylko gdy grzeje.
    Maciek

  • 26. Data: 2009-05-05 20:20:23
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Osadnik wrote:

    > E... ja całkiem poważnie oczekiwałem pomocy.
    >
    > Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu az
    > nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.
    To może ja zaproponuję mało elektroniczne rozwiązanie .....żona :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 27. Data: 2009-05-06 06:28:33
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gtpm1j$575$1@atlantis.news.neostrada.pl,
    Osadnik <o...@w...pl> typed:

> [...]
    >
    > Pralka stoi 7 ścian dalej i nie słyszę ani nie widzę pralki do czasu
    > az nie zacznę poszukiwać ubrań bo coś mało mam i znajduje je w pralce.
    czy pralka ma jakąś kontrolkę która gaśnie po skończeniu prania?
    Może wystarczy fotorezystor schowany w rurkę skierowany
    na tą kontrolkę? Ewentualnie pomiar różnicowy, drugi fotorezystor
    patrzący w inną część pralki żeby wyeleminować oświetlenie
    zewnętrzne. Układ mógłby być dość prosty i mały.
    --
    pzdr, j.r.

  • 28. Data: 2009-05-16 05:02:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > rozwiesić przez co nie ma w co sie ubrać bo wszystko mokre albo trzeba
    > koniecznie wszystko prasować bo tak sie wygniotło przez tyle godzin

    Proponuję kupić sobie kuchenny minutnik i ustawić na nim te 30 minut
    (czy ile się u Ciebie pierze) i minutnik Ci przypomni dzwonkiem że pranie
    jest gotowe :-) Wiem, że to nie jest cool i takie "low tech", ale u mnie
    działa...